ro
door ronald1992 Jul 4, 2011 om 12:56
Computers & telefonie

Bedreiging via de telefoon

Ik heb een vraag,

Ik heb zoiets angstig nog nooit mee gemaakt en ik zou niet weten wie dit is.

Ik word midden in de nacht wakker van me telefoon en bij het opnemen kreeg ik allerlei bedreigingen zo als: Je bent je leven niet meer zeker en je hele leven zal verpest worden. Ik maak je kapot en we weten waar je woont. Vervolgens werd mijn adres volledig genoemd.

Ik werd meerdere malen gebeld door het nummer en gestalkt.

Wat moet ik in deze situatie doen? En zal het nut hebben als ik naar de politie ga of zullen zij het verhaal slechts opschrijven en er niks mee doen?

Ik ben er echt angstig van ik zou niet weten wie het is

8275 4 Rapporteer

stacey
door stacey - Jul 4, 2011 om 13:29
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Zou wel naar de politie gaan, dan staat het maar geregistreerd, mocht er nog meer voorvallen dan is er iets bekend en reageren ze veelal ook sneller.
Informeer ook bij je provider, bij telefoonterreur kunnen ze beller waarschuwen hiermee te stoppen en als dat niet gebeurd dat ze de bellergegevens vrij gaan geven.....

Dit doen ze niet zomaar maar een aangifte bij de politie doet je dan in elk geval sterker staan om iets voor elkaar te krijgen als dit getreiter doorgaat.

Heb je het nummer waarvan gebelt werd trouwens ?
--Ik werd meerdere malen gebeld door het nummer en gestalkt--

tdehond
door tdehond - Jul 4, 2011 om 13:30
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Volgende keer opnemen en aangifte doen.

Ik neem aan dat nummer beller niet zichtbaar is, dan:
Provider verzoeken of deze kan nagaan door wie u gebeld wordt en of het mogelijk is om deze stalker te blokkeren.

Mocht dit niet mogelijk zijn, dan telkens opnemen en aangifte doen bij de politie.

ro
door ronald1992 - Jul 4, 2011 om 14:26
7 Antwoorden / 6 Vragen

Het 06 nummer is wel zichtbaar en ik heb het nummer heb ik opgeslagen in mijn mobiel en op een blaadje opgeschreven.

stacey
door stacey - Jul 4, 2011 om 14:34
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=ronald1992 schreef op maandag 4 jul 2011, 14:26]Het 06 nummer is wel zichtbaar en ik heb het nummer heb ik opgeslagen in mijn mobiel en op een blaadje opgeschreven.

Je kunt het proberen te googlen, anders eens zelf bellen en dan met een geblokkeerd nummer om eens te zien wie opneemt.........
Wat ook nog wel eens doet afschrikken is als je gebeld bent Direkt terugbellen (en dan even zwijgend aan de lijn zijn ) en ophangen.

Maar een slimmerik die z`n nummer niet blokkeerd en dreigende taal uitslaat lijkt mij eerder een dronken stel pubers die nummer geprikt hebben..........
Mensen die serieus dreigen doen dit veelal liever anoniem.