sa
door sannie_1 May 3, 2006 om 11:06
Computers & telefonie

Beeldscherm in verschillende delen opsplitsen

Hallo,

Ik heb weleens gehoord dat het mogelijk is dat je het beeldscherm van de computer in verschillende delen kan opsplitsen. Je hebt dan bijvoorbeeld aan de linkerkant een internetsite staan en aan de rechterkant kun je tegelijkertijd in word typen. Ik vroeg me af of iemand weet hoe je dit kan instellen (ik heb windows XP).

Alvast bedankt!

10563 23 Rapporteer

brynnar
door brynnar - May 3, 2006 om 12:17
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Nu ben ik ook geen super expert, maar bedoel je niet gewoon dit:

Max/min/close button

Mvgr - B

sa
door sannie_1 - May 3, 2006 om 12:35
5 Antwoorden / 8 Vragen

De oplossing die je hebt uitgelegd werkt inderdaad. Of dit exact is wat ik bedoelde weet ik ook niet precies, maar zo werkt het wel goed. Bedankt voor je antwoord!

stacey
door stacey - May 3, 2006 om 12:38
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Daarmee kun je volledig scherm of minimaal scherm kiezen/instellen maar als je eens iets gewijzigd hebt aan formaat kan het gebeuren dat je bij zowel volledig als bij maximaal scherm op volledig blijft staan, dit was mij ook al eens overkomen hihi vandaar dat ik de formaatwijzigingsmogelijkheid had ontdekt ;)

als je dan het minimaalscherm tot half hebt teruggebracht kun je weer makkelijk op en neer switchen van minimaal naar maximaal

Groetjes,

sa
door sannie_1 - May 3, 2006 om 12:40
5 Antwoorden / 8 Vragen

Nee eigenlijk bedoelde ik dat niet, maar als je de schermen minimaliseert, uitrekt tot het gewenste formaat en verplaatst (zie oplossing van stacey) dan lukt het idd ook. Iig bedankt voor de reactie!

stacey
door stacey - May 3, 2006 om 12:40
10352 Antwoorden / 12 Vragen

(ik bedoelde zowel bij minimaal als bij maximaal op volledig scherm blijven staan natuurlijk ;)

stacey
door stacey - May 3, 2006 om 12:41
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Beeldschermsplitsen heb ik nooit van gehoord, maar kan aan mij liggen, ben niet helemaal computerwiz.........maar twee dingen naast elkaar doen is mogelijk, als je internet scherm open staat heb je de mogelijk voor half scherm of volledig scherm, de grote van het scherm kun je zelf aanpassen.- ga aan de rand staan tot je het teken (steepje met aan onder en boven kant pijltje) ziet en trek deze terug tot gewenst formaat als je dit bij beide schermen doet kun je ze naast elkaar zetten (je kunt ze verplaatsen/verslepen naar gewenste positie)

Hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd...?!

brynnar
door brynnar - May 3, 2006 om 12:50
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Het komt op hetzelfde neer. De eerste knop is voor minimalizeren, de middelste is voor maximaliseren of klein formaat.

Mvgr - B

stacey
door stacey - May 3, 2006 om 12:59
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Brynnar......helaas dat werkt niet altijd, als je bij middelste knop scherm verkleinen doet en je hebt daar het formaat gewijzigd (zoals ik eerder beschreef) naar volledig scherm zul je met gebruik van de scherm verklein knop zowel als met de volledig scherm knop een volledig scherm blijven houden, zodra het goed ingesteld staat is dit inderdaad het makkelijkst in gebruik. Groetjes

brynnar
door brynnar - May 3, 2006 om 13:13
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Hoi Stacey, dan heb ik je verkeerd begrepen. Maar ik zit nu wel te zoeken in de menubalk van IE naar "half scherm" en "volledig scherm". Ik heb zelf de Engelse versie en daar staat onderaan "View" ("Beeld") "Full screen F11". Als ik hier op druk dan verandert de gehele layout van IE en heb ik bovenaan alleen de menubalk met pictigrammen nog staan (dus geen adresbalk en geen menubalk).

Nieuwsgierig geworden naar je methode, wil ik graag vragen waar je "half scherm" hebt gevonden?

Mcgr - B

stacey
door stacey - May 3, 2006 om 13:24
10352 Antwoorden / 12 Vragen

nu maak je het wel erg ingewikkeld..hihi ;)

geen idee waar je half scherm zou kunnen vinden/instellen.ik heb bij het middelste hokje (aangeklikt) en daar scherm naar de helft getrokken, dus onder die optie krijg ik nu een half scherm maar je zou daar ook een ander formaat in kunnen stellen eventueel.

Ik heb me eigenlijk (nog)nooit verdiept in andere mogelijkheden van schermformaat, misschien dat een computerwiz je daar verder over kan informeren...........Succes, groetjes,

stacey
door stacey - May 3, 2006 om 13:27
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ik bedoel bij de middelste optie, waar je volledig hokje krijgt voor volledig scherm of 2hokjes onder elkaar die dan voor kleiner (ander formaat) scherm staan

hutch
door hutch - May 3, 2006 om 13:55
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik denk dat iedereen hetzelfde bedoeld.

Je kunt iets openen in een nieuw venster. Dit venster kun je zelf zo groot, klein, breed en smal maken als je zelf wilt (op de wijze zoals Stacey reeds heeft aangegeven). Op deze wijze kun je wel .......tig vensters aanmaken, welke dan allemaal zichtbaar zijn op je bureaublad, indien je deze allemaal naast/onder elkaar zet. Of je er dan nog wat aan hebt, is af te vragen.

Het actieve venster zal dan donkergekleurd zijn en de inactieve vensters lichtgekleurd.

De "F11" knop kun je telkens gebruiken. Hiermee houdt je alleen de balk over met de noodzakelijke "knoppen". Hiermee krijg je dus meer beeld.

Om nog meer beeld te krijgen, bestaat ook de mogelijkheid om de onderste (taak)balk te laten "verdwijnen": ga hiervoor op een leeg stukje taakbalk staan, klik 1x op de rechtermuisknop. Ga naar "eigenschappen", vink "taakbalk automatisch verbergen" aan, dan op "toepassen" en voila..... Indien je die taakbalk weer nodig hebt, ga gewoon met de muisaanwijzer naar beneden en deze komt weer (automatisch) tevoorschijn.

Gr. Hutch

vd
door vdijken - May 3, 2006 om 21:29
21 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij is het andersom wat je hebt gehoord: je kunt twee beeldschermen aan 1 PC koppelen en de windows verdelen over de twee schermen.

sa
door sannie_1 - May 3, 2006 om 21:58
5 Antwoorden / 8 Vragen

Nee, wat ik heb gehoord is dat je de verschillende activiteiten waar je op de computer mee bezig bent tegelijkertijd in beeld ziet. Dus m.a.w. dat je bijvoorbeeld tegelijkertijd een internetsite, een acrobatreader bestand, een spelletje en een wordbestand in beeld hebt staan (en daarin kan werken). Maar zoals ik het had begrepen dacht ik dat er een bepaalde instelling op de computer voor bestond, maar dat kan ik verkeerd opgevat hebben. Het zal dan toch volgens de manier die Stacey heeft genoemd moeten.

brynnar
door brynnar - May 3, 2006 om 22:14
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Het wordt inderdaad wel heel ingewikkeld, maar ik vermoed dat we het over hetzelfde hebben, zoals Hutch al opmerkt. Evengoed, het resultaat is dat het werkt.

Mvgr - B

bitbyter
door bitbyter - May 4, 2006 om 08:45
114 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Sanne,

Om twee schermen naast of onder elkaar op je scherm te krijgen rechtsklik op de taakbalk (grijze balk onderin) en kies voor <vensters onder elkaar> of <vensters naast elkaar>. Dit is wat je bedoelt hoop ik.

Succes

M.vr.gr. Bitbyter

gsm
door gsm - May 4, 2006 om 09:29
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Wat dacht u van Microsoft Powertoys voor Windows.
Die bevatten ondermeer de VIRTUAL DESKTOP MANAGER.

Met de Virtual Desktop Manager krijgt u
maar liefst vier virtuele bureaubladen tot uw beschikking. Elk
bureaublad is een exacte kopie van uw werkelijke bureaublad, dus
inclusief startknop, taakbalk en snelkoppelingen. Op elk virtueel
bureaublad kunt u programma's openen die dan op de andere virtuele
bureaubladen niet open staan. Daarmee worden deze virtuele
bureaubladen het ideale hulpmiddel om uw werkomgeving netjes
opgeruimd en overzichtelijk te houden.
Na de installatie van deze
Powertoy voor Windows XP kunt u de Virtual Desktop Manager activeren
door met de rechter muisknop op de taakbalk te klikken en dan in het
snelmenu de optie "Werkbalken" >> "Desktop
Manager" te kiezen. Met behulp van de taak "MSVDM"
kunt u dan schakelen tussen de vier virtuele bureaubladen.
Wilt u
nog eenvoudiger kunnen schakelen tussen de vier verschillende
virtuele bureaubladen, klik dan met de rechter muisknop op het groene
pictogram van de Virtual Desktop Manager en kies in het snelmenu dan
de optie "Show Quick Switch Buttons". Elk virtueel
bureaublad krijgt dan zijn eigen pictogram op de taakbalk wat het
schakelen tussen deze virtuele bureaubladen nog eenvoudiger
maakt.

Zie:    Powertoys

Groet,
GSM

mi
door mixcouple - May 5, 2006 om 14:19
2 Antwoorden / 0 Vragen

hoi, daar is een heel simpel en fijn programmaatje voor, je kunt dan je scherm in 2-3-of 4 gelijke delen splitsen, ik had dat op mijn nieuwe laptop staan en heb het nu ook op al mijn andere pc's. Het programma heet "Acer GridVista"

mail me maar dan stuur ik het je door

groetjes willy uit simpelveld

sa
door sannie_1 - May 5, 2006 om 17:19
5 Antwoorden / 8 Vragen

Beste Willy,

Ik heb wel interesse in dat programma. Mijn pc is alleen niet van het merk Acer, maar ik neem aan dat het niets uitmaakt voor de werking van het programma. Heb ik alleen nog wel een probleempje...als ik op je naam 'mixcouple' aanklik, is er volgens mij geen mogelijkheid om een email te sturen, of zie ik iets over het hoofd? Alvast bedankt

Gr, Sannie

mi
door mixcouple - May 5, 2006 om 20:18
2 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,

dan stuur maar naar pastorieke@kpnplanet.nl

nee hte merk maakt niet uit.

ik zie je mail wel komen

groetjes

za
door zambo2 - May 6, 2006 om 11:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens het (gratis) programma Dexpot !!
http://www.dexpot.de

th
door thuishaven - May 6, 2006 om 16:49
5 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij "thuishaven" heeft "bitbyter" in de roos geschoten.

Ter aanvulling, soms vertikt hij het, dan kun je de pagina die je op het scherm wilt zien aanklikken , daarna de andere ook aanklikken en dan in de sporen van bitbyter bijten ha ha .Groet teod'0ro

sa
door sannie_1 - May 6, 2006 om 19:41
5 Antwoorden / 8 Vragen

Bedankt ook voor deze tip!

En zoals 'Thuishaven' al opmerkte, moet je inderdaad even opletten dat je de goede pagina's aanklikt die je dan naast of onder elkaar wil zetten.