ja
door jaws72 Oct 29, 2003 om 15:38
Computers & telefonie

Bellen via carrier (preselect)

Via een collega werd ik geattendeerd op bel1601. Je kan hier bellen voor 0,5 eurocent per minuut. Ik overweeg om mij aan te melden bij bel1601. Het enige nadeel vindt ik de automatische incasso.

Wie kan mij meer vertellen over deze manier van bellen en waar moet je voor opletten? Ik heb nu gewoon een belbasis ab. via KPN.
Alvast bedankt voor uw reaktie

2614 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

themilkman
door themilkman - Apr 16, 2004 om 11:49
8 Antwoorden / 2 Vragen
0

Helaas gaat altijd alles via automatische incasso.
Carrier Preselectie heeft een aantal voordelen maar ook wat nadelen. Voordelen:
- Je kunt inderdaad een stuk goedkoper bellen.
- Ook naar het buitenland is goedkoper.
Maar helaas zijn er ook een paar kleine nadelen. Veel diensten van KPN kun je niet meer gebruiken, omdat je alles automatisch
via hun laat lopen. Zoals de terugbeltoets 5.

Maar als het je puur om het goedkope bellen gaat, kun je prima zonder problemen zoiets afsluiten.
Ps. Alle 0900 enz. nummers verlopen nog wel via de kpn nota.

Hopelijk uw vraag hiermee voldoende te beantwoord te hebben. Succes!

wicca23
door wicca23 - Apr 16, 2004 om 11:49
11 Antwoorden / 8 Vragen
0

Beste L.S. Het is goedkoper om via deze weg te gaan bellen maar je kpn abbo die blijf je houden en daar kun je ook niet onderuit want kpn blijft de topper,ze hebben dochters onder andere tele2,1601,en dailycom etc etc die kopen vaste bundels in en verkopen dit voor een goedkopere prijs maar waar u zeer en zeer op moet gaan letten is hoeveel u verbelt en waar naar toe is dat mobiel of buitenland of misschien 0900 nummers etc etc ,als u een bewuste beller bent en u belt een aantal keren naar mobiel en de rest in en buiten uw regio dan kunt u het overwegen om het te gaan doen en let dan vooral op start tarieven ,dit is een tarief wat u moet betalen voor 1 minuut na het oppakken van de telefoon ook voicemails ik kan u aanraden om met dailycom te gaan bellen is goedkoper,en als het u niet bevalt dan belt u een nummer op (gratis) en de volgende dag belt u gewoon weer via de kpn en de 10 voordeelnummers blijven dan via kpn lopen is wel voordeliger als dailycom of andere aanbieders en u kunt u faktuur gewoon via internet bekijken blijft om de 4 uur up to date! kijk maar eens op http://www.dailycom.nl succes !!

nu
door nuland - Apr 16, 2004 om 11:49
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als ik de tarieven vergelijk op de site van bellen.com dat is dailycom.nl niet goedkoper dan bellen via 1601.

1601 hanteert eenstarttarief van 0,039 cent en dailycom hanteert 0,0484.
Bij 1601 betaal je altijd 0,005 voor piek dal etc en bij dailycom afhankelijk van piek of dal 0,023 of 0,0139. Volgens bellen.com is 1601 dus goedkoper

sixerdude
door sixerdude - Apr 16, 2004 om 11:49
37 Antwoorden / 13 Vragen
0

Ik zou even kijken bij bellen.com. Telecom Whizkid Ben Woldring heeft daar een perfect tooltje om uit te rekenen bij welk belgedrag, op basis van de geldende tarieven, een telecombedrijf het meeste voordeel biedt. Tot mijn verrassing komt zelfs KPN er in bepaalde gevallen als voordelig uit. Er wordt heel veel reclame gemaakt over vermeend goedkoper bellen, maar daarin worden alle haken en ogen van het bellen met bepaalde bedrijven natuurlijk niet toegelicht. Bellen.com verschaft wat mij betreft duidelijkheid.

ha
door hannesnl - Apr 16, 2004 om 11:49
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zelf bel ik nu ongeveer een half jaar met bel1601. Ik heb het tot nu toe misschien 1 of 2 keer gehad dat er geen verbinding gemaakt kon worden (direct in bezet). Eigenlijk ben ik best heel tevreden over hen, je krijgt geen reclame van ze, je kan zelf makkelijk extra telefoonnummers onder je abonement zetten en ze zijn echt veeeeel goedkoper dan wie dan ook. Ik had afgelopen maand een telefoonrekening van 12,43. Ik heb even berekend dat waneer ik via KPN ditzelfde had gebeld ik hiervoor 32,86 kwijt was geweest. Dit is toch even een besparing meer dan 50%, iets wat ik als student toch erg fijn vind. Het enige nadeel is dat ze geen telefonische klantenservice hebben en alleen via email reageren. Maar dat bespaar je natuurlijk op je telefoonrekening.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer