yo
door yolande vlas Oct 3, 2016 om 12:34
Computers & telefonie

Ben stuurt onterechte rekening

Ben heeft een computerstoring gehad en klanten die internet geblokkeerd hadden krijgen nu een rekening van internet gebruik. Als je er over belt word je onbeschoft te woord gestaan en wordt er zelfs de telefoon erop gegooid. Geld wordt gewoon van je rekening geschreven. 5 keer moeten bellen en dan krijg je uiteindelijk te horen dat je de volgende maand terug moet bellen. Te gek voor woorden. Wij zijn klant geen personeel. En dan gaan ze niet over tot terug betalen, nee ze willen het dan verrekenen met de volgende factuur.

Van Ben geen bericht dat er een computerstoring was geweest. Geen vergoeding van de telefoonkosten. Niets van dit alles. Gewoon drie maanden je geld houden. Schandalig!

Dus let op als je internet geblokkeerd hebt bij Ben, dan is dit niet meer zo en moet je er zelf achteraan om je geld terug te krijgen. Wat een slechte service.

1750 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 3, 2016 om 13:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hebt u dan internet gebruikt, terwijl dat zogenaamd niet kon? U hebt dat niet uitgeschakeld staan op uw mobiel?

aurora1
door aurora1 - Oct 3, 2016 om 15:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat kunt u toch zelf op uw gsm uitschakelen?
Lees uw gebruiksaanwijzing maar eens goed door en lees eventueel ook nog dit door: https://www.consumentenbond.nl/smartphone/mobiel-internet-dataverbruik
Installeer een datateller app op uw gsm en stel daarop een plafond in. U kunt dan zelf het gebruik bijhouden en in de hand houden.

edrick3
door edrick3 - Oct 3, 2016 om 16:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als je - zoals je schrijft - internetgebruik hebt geblokkeerd/uitgeschakeld en ze sturen voor internetgebruik toch een rekening dan klopt dat natuurlijk niet. Het afgeschreven bedrag zou ik dan storneren.
Maar als ze aangeven dat ze het verrekenen met de volgende nota dan lijkt het me toch ook niet zo'n probleem. Zal toch niet om een groot bedrag gaan naar ik aanneem.

hansje klein
door hansje klein - Oct 3, 2016 om 16:49
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wanneer een bedrijf met zoveel klanten een storing heeft, zullen de webcaremedewerkers al snel in de stress schieten ...... even pas op de plaats ..... doorademen ..... dagje of een week wachten en daarna de draad weer oppakken, geldt in dat soort gevallen voor zowel de klant als óók de leverancier. Beter is eerst een e-mail te sturen die later wanneer de eerste golf voorbij is bewerkt kan worden.

gerbera
door gerbera - Oct 3, 2016 om 16:50
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Ja een storing kan altijd voor komen, hoe lang is die storing geweest? Als ik uw verhaal lees zou dat dagen achtereen geweest moeten zijn. Verder maak ik uit uw verhaal op dat u uw internet zelf geblokkeerd zou hebben maar neem aan dat u tijdens de storing geen internet kon gebruiken. Denk dat het allemaal wel meevalt en u zich meer druk maakt over de klantenservice dan over de storing. En vaak is het maar net hoe je die mensen aanspreekt.

ed
door editusernaam - Oct 3, 2016 om 17:10
18 Antwoorden / Vragen

Wie eist sie bewijst! Niet betalen zou mijn motto zijn, tot ziens bij de kantonrechter.

BEN is na de contractperiode geen provider meer voor je telefoon?

diumenge
door diumenge Oct 3, 2016 om 17:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@1953, ga weg!

gerbera
door gerbera Oct 3, 2016 om 22:27
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@1953, stomme opmerking van een nog dommer persoon. Wij noemen dat luizenstreken.

ed
door editusernaam Oct 4, 2016 om 01:31
18 Antwoorden / Vragen

@Diumenge & @Gerbera: neem het voortouw en ga zelf hier weg, deactiveren, dan kunnen jullie geen onzin meer uitkramen. "Wij"?! Sprak voor jezelf meelopertje.

diumenge
door diumenge Oct 4, 2016 om 06:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ga weg!

ed
door editusernaam Oct 4, 2016 om 10:17
18 Antwoorden / Vragen

Blijf toch die 'luis-in-de-pels'!

diumenge
door diumenge Oct 6, 2016 om 20:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

"Status: Niet actief", Haha, toch geen luis-in-de-pels.

ha
door halex - Oct 3, 2016 om 18:40
1374 Antwoorden / 4 Vragen

'Als je er over belt word je onbeschoft te woord gestaan en wordt er zelfs de telefoon erop gegooid.' Dat zal heus niet voor niets zijn. Hoe waren uw houding en gedrag tijdens het gesprek?

pi
door pieterwolters - Oct 3, 2016 om 20:08
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Daarom dus altijd mobiel internet op het toestel uitzetten. Als het ergens anders wordt ingesteld heb je er zelf geen controle over.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 4, 2016 om 17:23
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dien een klacht in bij T-Mobile.