ta
door tar Jun 3, 2006 om 04:21
Computers & telefonie

Bestanden niet zichtbaar.

Hallo Allemaal,

Nadat ik AbsoluteShield Internet Eraser mij systeem heb laten schoonmaken kan Windows XP mijn bestanden op een externe harde schijf niet meer terugvinden, tenzij ik met de zoekfunctie *.* aangeef en laat zoeken. Deze externe harde schijf was trouwens niet aangesloten op mijn systeem toen ik AbsoluteShield Internet Eraser zijn schoonmaakwerk liet doen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat Windows XP deze bestanden op de externe harde schijf weer gewoon terugvindt?

Bij voorbaat dank,

groet, Mike

1692 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 3, 2006 om 10:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mike,

Dit soort programma's net als het gratis Cclean moeten met grote voorzichtigheid gebruikt worden.
Juist omdat de externe harde schijf niet aangesloten was denk ik dat de als overbodig beschouwde register verwijzingen naar deze schijf zijn verwijderd.
Mogelijk heeft dit programma nog een backup gemaakt, die in dat geval nog te restoren is.
U kunt altijd nog met systeemherstel een herstelpunt van kort voor de schoonmaak proberen terug te zetten.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Jun 3, 2006 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat bedoel je met "kan de bestanden niet terugvinden"? Als je in een Verkenner naar de externe schijf kijkt, zie je dan de bestanden of niet? Zijn het verborgen bestanden en staat de optie voor verborgen bestanden tonen uit?

ve
door verwijderd - Jun 3, 2006 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Bedankt voor het meedenken!

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat het niet alleen de externe schijf is, maar ook mijn opstartschijf die deze problemen geeft.

Edwardus

Als ik in de Windows Verkenner naar de externe en/of opstartschijf schijf kijkt, dan zie ik mappen, als ik op een map klik, krijg ik automatisch het scherm; zoekresultaten met de zin: "volg de aanwijzingen in het linkervenster als u een zoekopdracht wilt uitvoeren"; dus geen overzicht wat er in die map zit. Ik kan alleen zien wat er in een (gehele) map zit met de zoekopdracht *.*

Het zijn dus niet alleen verborgen bestanden die ik niet kan zien... en de optie voor verborgen bestanden tonen staat aan. Ik kan dus de inhoud van de map(pen) niet normaal meer inzien zonder automatisch het scherm zoekresultaten te krijgen.

(De vraag is ook of AbsoluteShield Internet Eraser hier wel de oorzaak van is).

GSM

Uiteraard maak ik herstelpunten maar AbsoluteShield Internet Eraser heeft deze herstelpunten opgeruimd zonder dat ik dat wist... en nee ik heb geen extra opruim-opties ingeschakeld...

Cclean gebruik ik ook en ik blijf ALTIJD van uitgebreide opties af, Cclean heeft nog nooit een herstelpunt gewist.

Groetjes, Mike

ve
door verwijderd - Jun 3, 2006 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de volledigheid: met mijn rechtemuisknop krijg ik wel een rolmenu met: zoeken, openen, verkennen, enz

Als ik de optie openen gebruik kan ik de map-inhoud wel bekijken; dus het automatisch openen van een map als je er op (dubbel) klikt is het probleem.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2006 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn eerste indruk met deze informatie is dat de actie 'open' of 'explore' in de registry gewijzigd is en sinds de "schoonmaak" verwijst naar de 'find' actie. Ik zie alleen niet 1-2-3 hoe je dat zou moeten herstellen zonder in de registry te gaat wroeten. Probeer in elk geval het volgende:

Open een Verkenner en verzeker je ervan dat Zoeken niet actief is en Mappen wel. Vervolgens klik je op Extra -> Mapopties -> Beginwaarden Herstellen (is dat inderdaad de vertaling van Restore Defaults?) en klik op de optie 'Windows Classic mappen gebruiken'

ve
door verwijderd - Jun 3, 2006 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey Edwardus,

Ik heb je aanwijzingen opgevolgd... helaas nog steeds hetzelfde resultaat :-(

ve
door verwijderd - Jun 3, 2006 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo sermo,

De default instelling is kennelijk veranderd in 'zoeken' ipv. 'openen'. Je kunt dit herstellen door een kleine aanpassing in het register te doen. Ga naar Start -> Uitvoeren -> vul in: regedit -> Ok en ga in het linker scherm naar HKEY_CLASSES_ROOT -> Directory -> Shell en selecteer de tekst Shell. In het rechter venster zie je dan de optie (Standaard) staan die waarschijnlijk de waarde find heeft. Dubbelklik op (Standaard) en wijzig de waarde in none en klik op Ok. Als het goed is is het probleem nu verleden tijd. Freya

ve
door verwijderd - Jun 3, 2006 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey Freya,

Bedankt voor het meedenken!

Ik ben bij de registerwaarde: HKEY_CLASSES_ROOT\directory\shell\find

ik zie twee waarden staan: (Standaard)   REG_SZ  (geen waarde ingesteld)

en: SuppressionPolicy   REG_DWORD   0x00000080 (128)

wat nu?

ve
door verwijderd - Jun 3, 2006 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey Freya,

Bedankt voor het meedenken!

Ik ben bij de registerwaarde: HKEY_CLASSES_ROOT\directory\shell\find

ik zie twee waarden staan: (Standaard)   REG_SZ  (geen waarde ingesteld)

en: SuppressionPolicy   REG_DWORD   0x00000080 (128)

wat nu?

ve
door verwijderd - Jun 3, 2006 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je toch mijn antwoord niet goed gelezen. Je moet niet naar HKEY_CLASSES_ROOT\directory\shell\find, maar naar HKEY_CLASSES_ROOT\directory\shell en dan in het rechter venster de optie (Standaard) wijzigen in none. Freya

ve
door verwijderd - Jun 3, 2006 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey Freya,

Ik was 1 stap te ver!: ga jouw tip uitproberen...

ve
door verwijderd - Jun 3, 2006 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey Freya,

Ik heb voor de zekerheid mijn register maar even gewist... (grapje)

Jouw tip was Perfect!!! THANKS!!!

Alles werkt weer!!!

Groetjes, Mike

ve
door verwijderd - Jun 3, 2006 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag gedaan, hoor! Maar wees in de toekomst gewoon een beetje voorzichtig met al die opruim- en opschoonprogramma's. Je maakt er vaak méér mee kapot dan dat je er problemen mee oplost. Freya

ve
door verwijderd - Jun 3, 2006 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je Freya, dat was het antwoord waar ik op doelde :)

ve
door verwijderd - Jun 3, 2006 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey Freya,

Als het aan mij lag gebruikte ik die opruim-programma's helemaal niet, helaas zit je computer dan binnen de kortste keren vol met cookies en andere (minder onschuldige) software; dus wat kan je anders doen als je geen computer-expert bent?

Ik dacht dat AbsoluteShield Internet Eraser verantwoordelijk was, maar uit een nieuwe schoonmaak-actie van dit programma treedt de storing nu niet meer op... Ik heb dus geen idee hoe deze storing is ontstaan...

Groetjes, Mike

ve
door verwijderd - Jun 4, 2006 om 00:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

sermo, het opruimen van cookies kan heel eenvoudig als je geen gratis cookie eter hebt via een internetblad of download: gewoon binne windows het bestand "cookies" opzoeken en dan verwijderen (deleten). Dat gaat probleemloos, wel zeker wten dat je de map zelf niet verwijderd, alleen de inhoud.

Ik gebruik zelf de Cleaner van Mc Afee (Quick clean) maar die is niet gratis.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2006 om 02:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey Gerritaltena,

Bedankt voor de tip; zal gaan kijken wat het verschil is tussen beiden opruim methoden.

Groetjes, Mike

ve
door verwijderd - Jun 4, 2006 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben zelf van mening dat 'het schadelijk zijn' van cookies enorm wordt overschat. Je hebt er ook veel gemak van. Door middel van de cookies worden op veel website's b.v. je inloggegevens bewaard. Hoef je dus niet iedere keer weer opnieuw je naam en wachtwoord op te geven als je de website bezoekt. Zelf verwijder ik de cookies dus ook nooit. Heb er eerlijk gezegd ook nooit last van of vervelende ervaringen mee gehad. Freya