sa
door salomon May 9, 2006 om 23:04
Computers & telefonie

Bestanden verkleinen/ scenes verwijderen

Goeiendag !

Ik heb een probleempje. Ik download wel eens een filmpje, en die is dan net een paar MB te groot om op een cd te branden...

Ik heb maar 19 Gb geheugen, dus het is wel handig om dingen snel op een schijfje te zetten.

Wie weet een goed programma (als het ff kan gratis), om een of 2 scenes te deleten, of de aftiteling, zodat ik films terug kan brengen naar ca. 700 Mb, en ze dus op een cd kan branden ?

Alvast hartelijk bedankt !

Met vriendelijke groet,

Salomon

397 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 10, 2006 om 07:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Salomon,

Ieder video-bewerkingsprogramma kan toch "knippen & plakken", dus ook "knippen zonder plakken"?

Bij Windows XP zit "Windows Movie Maker" (volg anders deze link). Die kan je zo instellen dat ‘ie bij het importeren van een bestand dit bestand meteen ook in scenes verdeeld. Dan kan je dus gewoon direct scenes deleten, maar anders bepaal je toch gewoon zelf vanaf waar je het "mes" er in zet?

Zoek een naar "gratis videobewerking software download" (of zoiets) en je kunt zo aan de slag...

Misschien is het toch de moeite waard om een dvd-brander aan te schaffen??? (grotere capaciteit)

IJzerbroot

ve
door verwijderd - May 10, 2006 om 08:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

psa: het grote voordeel is dat ie niet de hele film opnieuw rendert, maar gewoon gedeeltelijk overkopieert, renderen wil (zeker op een al wat oudere pc) nog wel eens uren zo niet dagen duren, met deze methode is ie met een paar minuutjes klaar.

ve
door verwijderd - May 10, 2006 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik neem voor het gemak maar even aan dat je 700MB AVI's van internet afplukt, die soms iets te groot zijn.

simpelste is dan om Virtualdub (www.virtualdub.org) te gebruiken; dat programmaatje kan de meeste avi's heel simpel en snel editen, vooral "even een stkje wegknippen"...

gewoon bestand laden, start en end frame zetten, audio en video rendering op "direct stream copy", en gaan met die...

film :D

ik heb virtualdub vaak gebruikt voor precies het doel dat jij noemt.

succes!

ve
door verwijderd - May 10, 2006 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

IJzerbroot,even off topic,het logo van Firefox op de Plompeblâdden,dat is erg mooi,gebruik ook Firefox en zou dat logo graag willen gebruiken in mijn E mails.Hoe krijg ik dat voor elkaar?

ve
door verwijderd - May 10, 2006 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Off topic @ Alexiou

Het Friesche Firefox-logo is niet half zo leuk als de geheel Friestalige Firefox...

Voor het logo: ga naar Tiscali (deze link),

voor de Friesche Firefox: ga naar mozilla (deze link)

Thunderbird (eveneens Friestalig) heb ik nog niet kunnen vinden...

Succes!

IJzerbroot

ve
door verwijderd - May 10, 2006 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor dit soort doeleinden had ik naar DVD2AVI gegrepen, maar dat VirtualDub klinkt ook interessant, heb 't maar vast gedownload.