ad
door adekorte Mar 22, 2012 om 09:10
Computers & telefonie

Betalen

na veel problemen met tele2 is mij geadviseerd door
een mederwerker om naar een andere provider te gaan
om dat het probleem niet kan worden opgelost
nu moet ik 277,00 betalen want nu word er gezegt dat ik zelf heb opgezegt.dat bedrag hebben ze van mijn rekening gehaald maar heb ik laten blokkeren.nu krijg ik een email
om zo snel mogelijk te betalen om dat ik binnen het contract
het heeft beeindigd.2 jaar klant geweest kan dat zo maar
vandaag gaat er weer een aangetekende brief naar tele2 maar je krijg nergens antwoord op.alles word op een bandje opgenomen dus dat moeten ze nog hebben
maar nu gaan ze natuurlijk zeggen dat ze het bandje niet meer hebben
zijn er mensen die ook deze ervaring hebben mee gemaakt.en hoe is het verlopen
vriendelijke groeten

982 9 Rapporteer

stacey
door stacey - Mar 22, 2012 om 09:29
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Als er problemen zijn met een provider is het mogelijk wel een reden Tussentijds het contract kostenloos te verbreken, maar dat kun je niet zomaar zelf en niet onderbouwt besluiten.
Heb je ze schriftelijk in gebreke gesteld en een termijn gegeven het probleem op te lossen ?

mahadma
door mahadma - Mar 22, 2012 om 11:03
11716 Antwoorden / 52 Vragen

Normaal gesprokenwijze kan je op elk moment een contract opzeggen, maar dan moet je wel de normaal afgesproken (maand)termijnen in één keer betalen die er volgens het contract betaald zouden moeten worden. En via de afgegeven machtiging is dit nu geïncasseerd. Nu heb je het gestorneerd (dus NIET betaald) en de rekening geblokkeerd. Dit betelend dat Tele2 nu een incassoprocedure gaat starten met alle te maken kosten voor jouw rekening, bovenop de € 277,00.

Je hebt wel een aangetekende brief verstuurd, maar een email versturen en het een en ander nog eens uitleggen en zoals stacey schrijft "het stoppen onderbouwen" per direct kan je veel kosten gaan besparen. Suc6.

stacey
door stacey - Mar 22, 2012 om 11:29
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 22 mrt 2012, 11:03]Normaal gesprokenwijze kan je op elk moment een contract opzeggen

Dat ligt er een beetje aan, als je een contract voor Bepaalde tijd hebt moet je die eerst uitzitten, dit lijken me eerder afkoopkosten (gezien hoogte bedrag) voor een bepaalde tijdcontract dan incassokosten.

tdehond
door tdehond - Mar 22, 2012 om 11:42
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Als u al twee jaar klant bent lijkt het mij erg onwaarschijnlijk dat u nog gebonden bent aan een contract voor bepaalde duur. Tenzij u recent een nieuwe overeenkomst gesloten heeft.

Normaliter wordt een contract voor bepaalde tijd aan het einde omgezet in een contract waarbij maandelijks kan worden opgezegd.

Vraag dus om rechtsgeldig bewijs waaruit blijkt dat u onlangs een overeenkomst met bepaalde tijd heeft afgesloten.

Heeft u een nieuwe overeenkomst toegestuurd gekregen waaruit blijkt dat u weer een overeenkomst voor bepaalde tijd heeft afgesloten?

Geen handtekening zetten om te voorkomen dat daarmee ( eventueel) gefraudeerd wordt.

ALs niet binnen 30 dagen gereageerd wordt kunt u het bestaan van een overeenkomst voor bepaalde tijd als een geschil voorleggen bij de Geschillencommissie telecommunicatie.

Als iets me irriteert, dan is het gebrek aan respons van de zijde van de "almachtige"? provider.

stacey
door stacey - Mar 22, 2012 om 11:46
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tdehond schreef op donderdag 22 mrt 2012, 11:42]Als u al twee jaar klant bent lijkt het mij erg onwaarschijnlijk dat u nog gebonden bent aan een contract voor bepaalde duur. Tenzij u recent een nieuwe overeenkomst gesloten heeft.

Ja hoelang je klant bent zegt niet zoveel natuurlijk.............
Ben al 20 jaar klant van verzekeringsmaatschappij maar door wijziging na wel weer een jaar Vaste klant........ ;-)

Maar dat bedrag wat ze innen is bepaald geen maandbedrag en als ze opzegrecht met maandtermijn zou hebben dan trekken ze echt niet zomaar 277,00 van je rekening.....
Dus lijkt me toch een wel bepaalde termijn contract probleem

mahadma
door mahadma - Mar 22, 2012 om 11:48
11716 Antwoorden / 52 Vragen

Stacey, de € 277,00 zijn m.i. ook de afkoopkosten wegens vroegtijdige beëindiging contract. Ik schat in dat TS circa 6 maanden te vroeg stopt. Maar wegens de stornering komt er nu een ander probleem om de hoek kijken, niet betalen van de afkoopsom, blokkade op de rekening, enz., met alle mogelijke gevolgen van dien. De incassokosten voor dit bedrag zijn ook al € 75,00.

mahadma
door mahadma - Mar 22, 2012 om 11:50
11716 Antwoorden / 52 Vragen

@A de Korte,

per wanneer heeft u het Tele2 contract ondertekend/aangegaan? En was dit een één of twee jarig contract?

mahadma
door mahadma - Mar 22, 2012 om 11:53
11716 Antwoorden / 52 Vragen

"nu krijg ik een email om zo snel mogelijk te betalen om dat ik binnen het contract het heeft beeindigd.2 jaar klant geweest"

Heeft u in de contractperiode verlengd?

sc
door schrijn - Mar 22, 2012 om 15:30
3 Antwoorden / 6 Vragen

normaal gesproken moet je zelf een overeengekomen contract in je bezit hebben,heb je dit niet meer haal het op bij mijn gegevens.gr hub