je
door jenie Feb 26, 2009 om 12:35
Computers & telefonie

Beveiligen tegen sex sites

Mijn zoon van 10 zit dus af en toe op sex sites te kijken. Ik wil graag weten of ik dat op een of andere manier kan afschermen.

Ik heb gehoord dat de EO een goed programma daarvoor heeft maar ik kan er niets van vinden.

Wie kan mij helpen.

Jenie

30136 29 Rapporteer

soepkiep
door soepkiep - Feb 26, 2009 om 12:55
529 Antwoorden / 75 Vragen

dit kun je toch blokkeren zie onder aan op start pagina of bij extra kun je dit ook instellen  ook tegen geweld en zo

birdies
door birdies - Feb 26, 2009 om 13:13
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@soepkiep: ???????????

birdies
door birdies - Feb 26, 2009 om 13:23
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@jenie:
ten 1e is het wel zo verstandig om bij jonge kinderen er bij te blijven;
ten 2e: er zijn voldoende beveiligingsprogramma's (bijv. Norton, Kaspersky, McAfee enz. enz.) te koop met ouderlijk toezicht (parental control); dan kun je pagina's blokkeren waarin bepaalde woorden voorkomen.
(Dat werkt natuurlijk alleen maar totdat het kind slim genoeg is om e.e.a. te wijzigen.)

Verder: als de p.c. vol zit met spyware e.d. komen, zonder dat je zoon het wil, ook allerlei pornosites over het beeldscherm voorbij gehuppeld, vandaar dat oudelijk toezicht door de ouder zelf, zeer gewenst is.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Feb 26, 2009 om 15:13
1163 Antwoorden / 60 Vragen

de kids leren elkaar op school hoe deze blokkeringen te omzeilen. Een vriend van me is leraar, ik lig soms in een deuk hoe slim zijn kids soms zijn! Het beste advies is weten wat ze doen op internet, en (niet vergeten!!!) je kids vertellen dat je dat doet!

hu
door huijtene - Feb 26, 2009 om 16:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jenie,

Als je niet al te veel geld (namelijk geen)wilt uitgeven, maar toch een aardig produkt, kan ik je 'K9 Webprotection' aanraden van Bluecoat Systems. Het pakket is voor eindgebruikers gratis en vergt niet al te veel werk om goed in te richten. Het is met dit pakket niet alleen mogelijk sex sites te blokkeren, maar ook andere ongewenste content. Door middel van een eenvoudig administratie paneel kun je veel instellingen configureren. Voor de download pagina verwijs ik je naar: http://www1.k9webprotection.com of direct via:

http://www1.k9webprotection.com/getk9/index.php

Let op: de software wordt lokaal geinstalleerd en kan dus maar 1 pc tegelijk bedienen.

Succes

Ernst

fl
door flashbang - Feb 26, 2009 om 16:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn zeker manieren om de computer te beveiligen tegen zulke sites.

- Indien u Windows Vista heeft kunt u het zogenoemde "Ouderlijk toezicht" instellen. Dit doet u zo:

  1. U opent het Configuratiescherm

  2. EVT. aan de linker kant "configuratiescherm"

  3. Als het goed is staat rechtsboven in Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht.

  4. U opent de eerst link

  5. U krijgt nu een overzicht met alle aanwezige gebruikersaccounts. U klikt op het account waarop uw zoontje altijd zit.

  6. Dan krijgt u een scherm waarin u "webfilters" aan kunt klikken. De rest spreekt voor zich.

Een tweede optie is een speciaal programma installeren zoals Timeslot. (http://www.mijnkindonline.nl/timeslot_software.html) als u het heeft gedownload spreekt het voor zich.

Veel succes!

Groet FlashBang

ba
door bachanaal - Feb 26, 2009 om 18:04
248 Antwoorden / 7 Vragen

enkele internet providers hebben daar een bescherming tegen. ik ben zelf bij Solcon, die heeft zg ouderlijk toezicht ,dat je zelf kan instellen op de pc als je daar klant bent

fr
door frankhx - Feb 26, 2009 om 19:04
2 Antwoorden / 0 Vragen

Daar gebruik ik G Data InternetSecurity voor. Bevat een heel handige module om dat allemaal te regelen. Je kan zowel op inhoud als volgens een tijdschema dingen gaan blokkeren op een heel eenvoudige manier. Dit product is overigens al 2 jaar na elkaar Beste Koop van de Consumentenbond.

Via de G Data website kan je het 30 dagen gratis uitproberen: http://www.gdata.nl

la
door laptop - Feb 26, 2009 om 20:07
92 Antwoorden / 14 Vragen

inderdaad via solcon of rechtstreeks.

kliksafe.nl

lo
door louisam - Feb 27, 2009 om 12:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Jenie

je kan ook even kijken op http://mijnkindonline.nl

daar staan ook programmatjes die je kan instaleren onder software

succes Louisa

ri
door richard3838 - Feb 27, 2009 om 13:26
32 Antwoorden / 3 Vragen

Open de Internet Explorer en ga naar het tabblad 'Extra' helemaal rechts in het scherm. Klik op 'Internetopties', Klik op het tabblad 'Beveiliging'. Ga naar 'Websites met beperkte toegang' en klik op de button 'Websites' en stel hier in welke websites wel en niet mogen worden bekeken.

Klik op het tabblad 'Inhoud' en klik bij 'Internetrestricties' op de button 'Inschakelen'. Stel met de schuifbalk in wat wel en niet bekeken mag worden op internet. Klik op 'Toepassen' en op 'OK'.

Nu staat alles goed ingesteld en kunnen er geen sex websites meer worden bezocht op het internet.

Succes!!!!

ma
door martin507 - Feb 27, 2009 om 13:45
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, aantrekkelijk is het om te voorkomen dat een kind kijkt. Wat je verbied is echter extra interessant, mijn advies is in gesprek gaan met je kind over internetgebruik en seksualiteit. De interesse is er kennelijk al en die onderdruk je niet met een beveiligingsprogramma. Wel kun je sturen door samen met je kind afspraken te maken en voorlichting te geven. Veel succes met je gesprekken,

Groeten Martin

co
door coolly5 - Feb 27, 2009 om 14:09
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het programma wat u in uw vraag zoekt heet Filternet en is te vinden op dit adres http://www.eo.nl/filternet/

eg
door egerards - Feb 27, 2009 om 14:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf gebruik ik de gratis diensten van OpenDNS. In plaats van de DNS servers van je internet provider ga je de DNS servers van OpenDNS gebruiken. Voor de niet-techneuten onder ons: een DNS server zet een naam (bijv. www.nu.nl ) om in een IP adres.

Bij OpenDNS kun je instellen dat als er DNS verzoeken komen vanaf jouw thuis IP adres, bepaalde categoriën geblokkeerd moeten worden zoals 18+ inhoud. De DNS server van je internet provider zal bijv. www.sex.com herleiden naar het IP adres van de website die er bij hoort, maar de OpenDNS servers zetten deze naam om in een alternatieve naam waardoor je niet op de  sex site terecht zal komen.

Handleidingen voor diverse platformen (o.a. Windows) zijn aanwezig op de OpenDNS site. Wil je de boel een beetje dichttimmeren, zorg dan dat je zoon niet de toegang heeft tot een beheerders/administrator account, want anders kan hij eenvoudig de nieuwe DNS instellingen ongedaan maken.

Ik heb zelf twee jonge kinderen en maak me eigenlijk geen zorgen meer over schadelijke inhoud op de computer.

Maar wat iemand anders hier al opmerkte: houd altijd een beetje in de gaten wat kinderen 'uitspoken' op de computer. Een pc op de slaapkamer van een (jonge) tiener is natuurlijk de kat op het spek binden...

henriboy
door henriboy - Feb 27, 2009 om 14:34
6 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, ik denk dat beveiligen maar een korte tijd werkt. Je zoon zal heel snel door vriendjes op het " juiste " spoor gebracht worden. Dus dat werkt allemaal niet echt.

Praten, praten en met je zoon samen tv kijken of surfen, tenminste af en toe. Dus dit thema niet uit de weg gaan.

Sterkte,    Henri

henriboy
door henriboy - Feb 27, 2009 om 14:37
6 Antwoorden / 0 Vragen

Dit lijkt me het enige werkzame antwoord.... ( van Martin )

Groeten   Henri

vu
door vuurvlinder_1 - Feb 27, 2009 om 15:05
12 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Jenie,

Wat is er eigenlijk zo erg aan het bekijken van sexsites??? Sex hoort bij het leven!!! Dat jou zoon naar sites met brutaal geweld kijkt, moet je zien te voorkomen. Ik vindt het zooo hypocriet als mensen sich zo tegen sex keren. Wij hebben het toch allemaal, de een vroeger de ander later. Als jou zoon het niet interessant zal vinden, zou hij er zeker niet na kijken. Ook de godsgelovigen moeten toch inzien, dat hun god de sex aan de mens gekoppeld heeft! Tegen die tijd als jou zoon er zelf mee begint, heeft hij tenminste al wat kennis over het sexgebeuren.

Groetjes

ma
door marcovos1977 - Feb 27, 2009 om 16:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk ook eens op de site van Laura Chappell (Engelstalig) :

http://www.packet-level.com/kids/index.html

zo
door zonnebloem75 - Feb 27, 2009 om 20:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jenie,

Ik ben het niet eens met de reactie van vuurvlinder. Zowel sex als geweld behoren bij het leven, dus die redenatie snijdt al geen hout. Maar sex is iets tussen 2 volwassen mensen. Sexualiteit heeft iedereen en je zult je kinderen op een verantwoorde manier mee om moeten leren gaan. Het is belangrijk om je kind hiervan de mooie kanten te laten zien, maar de manier waarop ze daarmee op internet worden geconfronteerd is gewoon vunzig. ik heb er gewoon geen andere woorden voor. Inderdaad dus belangrijk om met je kind hierover te praten.

Ik vind het daarom heel goed dat je een filter zoekt. Wij zitten zelf bij solcon, die gebruikt een  zgn. blacklist, waarop slechte sites worden gezet. als je er bijv. een tegenkomt die ook slecht zou zijn, kun je dat aan hen doorgeven. Bij kliksafe werkt t andersom, die hebben een whitelist, alles wat daarop staat is goed en kom je een site tegen die ook verantwoord is en niet op die lijst staat, kun je dat ook doorgeven. hoe het filter van de eo werkt, weet ik niet precies.

jimmysmith
door jimmysmith - Feb 27, 2009 om 21:14
26 Antwoorden / 0 Vragen

Kliksafe schijnt een internetprovider te zijn die de door U ongewenste sites (sex/geweld) vrij goed schijnt tegen te houden. Kijk eens op: http://www.kliksafe.nl/   Vr.groet en suc6, Jimmy Smith.

pe
door petra2110 - Feb 28, 2009 om 08:27
3 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring: Geef geen geld uit aan filters, maar blijf erbij zitten.

Probeer het zelf maar, stel de filter in en dan zoek je op poesjes, dit moest een van mijn kids doen op de school voor een spreekbeurt. Die hij over poezen houden wilde, niets is onschuldiger dan dat, toch???

Niet dus, je wilt niet weten wat er dan allemaal naar voren komt, dus die dure filters werken niet. Ouderlijk toezicht wel!!!!

Laatst op de school waar ik overblijfmoeder ben hadden we het weer...een kind drukt gewoon een normaal woord in en krijgt me daar een pornobeeld, niet te genieten, kind helemaal in paniek. En daar hebben we toch de meest uitgebreide en duurste filters.

Mijn Advies: PC in de huiskamer en erbij blijven!!!

rb
door rbuijsse - Feb 28, 2009 om 09:52
2 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Jenie, wellicht dat de internet browser Krowser iets is voor jou: http://www.krowser.nl/
Daarmee vervang je de normale browser op je computer en installeer je eentje die speciaal is gemaakt voor kinderen. Je zou op de site moeten kijken of het programma ook geschikt is voor de leeftijd van jouw zoon.
Enige beperking: je kunt zelf niet meer zo makkelijk internetten op deze computer. Als je een eigen computer hebt, is dat geen probleem.

@Henrie en Martin: dat kinderen op sex sites (en andere volwassenen sites) zitten wilt niet zeggen dat blijkbaar de interesse er al is. Ze kunnen ook op deze sites komen via spam berichten, links op andere sites of andere mogelijkheden. Ik kan mij goed voorstellen dat je als ouder niet wilt dat ze dit soort informatie krijgen te zien op die leeftijd.

@Egards: leuk idee, opendns. Bedenk wel dat dit alleen werkt als je browst via hostnames. Zodra haar zoon klikt op een url met een IP adres naar een xxx site, dan komt hij er alsnog op.

birdies
door birdies - Feb 28, 2009 om 09:55
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@petra2110: aan het filter kunnen altijd woorden handmatig worden toegevoegd, dus 'poesjes' had daar allang bij moeten staan.
En als je zelf een beetje had doorgedacht, had je toch zelf wel kunnen bedenken dat dit een tricky trefwoord is?

Poesjes is op het web echt geen onschuldig woord. Even doordenken voortaan.

ft
door ftm - Feb 28, 2009 om 15:35
102 Antwoorden / 1 Vragen

Een kind van 10 van deze tijd is handiger in het omzeilen van jouw blokkades dan jij bent in het installeren ervan.
Als hij het zelf niet uit kan pluizen zullen de kinderen op zijn school wel trucjes kennen.
Onbegonnen werk...

ga
door gabberpiet - Feb 28, 2009 om 19:38
136 Antwoorden / 23 Vragen

als uw zoon nu al zit te kijken naar deze sites waarom dan afschermen ????

voorlichten zou nu beter op zijn plaats zijn

bestespellen
door bestespellen - Mar 1, 2009 om 20:46
46 Antwoorden / 13 Vragen

Nog een site:
http://www.mywot.com/
WOT (Web Of Thrust) beschermt je tegen scam, virussen, spyware, onbetrouwbare webwinkels, maar ook voor kindveiligheid. Aangezien deze service al meer dan 21 miljoen websites heeft gekwalificeerd, en er dagelijks velen zijn die nieuwe sites beoordelen, namelijk iedereen, blijft dat nummer alleen maar groeien. Geef het eens een kans. Het werkt op Internet Explorer 6.0 en hoger en FireFox 1.5 of hoger.

Er met je kind over praten is natuurlijk beter en toezicht houden ook, al gaat dit naturlijk niet altijd. En misschien is het wel onschuldig en komt het gewoon door spyware: zoek eens op MBAM bijvoorbeeld.

rolandroland
door rolandroland - Mar 5, 2009 om 16:40
23 Antwoorden / 30 Vragen

Naomi Filter werkt ook goed maar die blokkeert (helaas) ook de site van de Ing bank!

nl
door nlpprs - Mar 5, 2009 om 17:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Jenie,

ik heb al een aantal jaren tot grote tevredenheid het gratis programma K9 geinstalleerd. t werkt heel eenvoudig. ik kan het iedereen aanraden.

natuurlijk is porno iets waar jongeren op enig moment mee geconfronteerd gaan worden, en waarin je ze als ouder ook moet begeleiden. maar wat mij betreft gebeurt dat beter wat later dan te vroeg, en zeker niet ongevraagd.

http://www1.k9webprotection.com/

groet,

nlpprs

gr
door grootvader0 - Sep 18, 2011 om 02:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Sex is goed ! maar in mijn oude jaren komt die van mij niet eens meer recht overeind te staan. maarja daar heb ik viagra voor !

De Vrije Vogel