snah
door snah May 15, 2011 om 15:01
Computers & telefonie

Beveiligen van ext hd en usb-stick

Wie kan mij uitleggen hoe ik mijn ext. schijf en usb-sticks met een wachtwoord kan beveiligen zodat deze alleen voor mij toegankelijk zijn ?
Mvg. Hans

41000 15 Rapporteer

freya
door freya - May 15, 2011 om 15:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

of 'folder lock' of 'data locker' of ...enz....

Met een beetje googelen kun je zóveel programmaatjes vinden. Gewoon een kwestie van proberen.

Freya

geerts01
door geerts01 - May 16, 2011 om 12:16
16 Antwoorden / 6 Vragen

Kunnen zulke programmaatjes ook voor een Appel computer stick gebruikt worden?

traporgel
door traporgel - May 16, 2011 om 12:29
191 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=geerts01 schreef op maandag 16 mei 2011, 12:16]Kunnen zulke programmaatjes ook voor een Appel computer stick gebruikt worden?

Dat kan, maar pas na betaling van een boete van 58 euro wegens fout spellen van de merknaam.

lj
door ljkeijhsers - May 16, 2011 om 13:25
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou een usb stick van San Disk Cruzer ( 8 of 4 gb) kopen. Werkt fantantastisch en laat geen sporen op en laat na gebruik geen sporen op computer na. Kosten 8 GB €29.-.

audb
door audb - May 16, 2011 om 13:36
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Gekocht bij de te dure zaak? :)

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=SanDisk+Cruzer

http://nl.hardware.info/prijsvergelijker/#search:SanDisk Cruzer

Maar het is ook mogelijk met inpak programma`s die een optie hebben om een paswoord in te geven.

henrykeijzer
door henrykeijzer - May 16, 2011 om 14:07
11 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi

Inderdaad

TrueCrypt is freeware voor alle platforms met een vrijwillige bijdrage en ik heb al heel vaak gecontateerd dat deze programma's die op een stick zitten er niet af te halen zijn, ook niet door te formatteren. Of je daar nu zo blij mee moet zijn

geerts01
door geerts01 - May 16, 2011 om 14:34
16 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=henrykeijzer schreef op maandag 16 mei 2011, 12:33]Hoi geerts
TrueCrypt werkt ook op de mac ( en Linux

Succes

Prima,dank voor de tip/info

be
door benedictus - May 16, 2011 om 16:07
24 Antwoorden / 28 Vragen

Ik beveilig mijn USB sticks en speciale mappen op mijn harde schijven
met 'USB' Stick Locker van Invender.
Ik kocht het programma en het werd me aangeleverd op een CDROM.
Alles wat je beveiligt heeft hetzelfde wachtwoord nodig.
Van tijd tot tijd is dat wachtwoord wel opnieuw in te stellen, maar daar heb je
de CDROM wel weer voor nodig.
Het PROGRAMMA BEVALT ME VOOR 100 %.

snah
door snah - May 16, 2011 om 20:47
654 Antwoorden / 61 Vragen

Dank voor de antwoorden , maar het is niet wat ik bedoel .
Ik zoek ( voor een digibeet ) een simpel gratis nederlandstalig programma wat zonder versleuteling een usb-stick en een externe hd beveiligd met een wachtwoord .

Hans

keessie1
door keessie1 - May 16, 2011 om 23:14
138 Antwoorden / 9 Vragen

Kan zeer eenvoudig en zonder programmatje, deze mogelijkheid zit n.l. al in windows zelf.

Als je op je externe-schijf of USB stick een Map (directorie) aanmaakt b.v. "prive"

en je klikt met de rechter muisknop op de map, dan kun je kiezen voor Eigenschappen en dan kies je het tab blad Beveiligen.

Hier kun je aangeven Wie er allemaal in deze map mag kijken.

Verwijder alle namen via bewerk behalve jou eigen naam en klaar.

Zorg dat andere gebruikers van je computer een Eigen inlog naam hebben.
Alleen als jij zelf inlogd met jou naam en paswoord, kun je in deze mappen kijken andere gebruikers niet.

Zoals gezegt is dit niet water dicht, gebruikers met kennis kunnen e.e.a. vaak wel omzeilen, maar een gemiddelde gebruiker niet.

Suc6
Groetjes Keessie

wimmi20
door wimmi20 - May 16, 2011 om 23:36
2154 Antwoorden / 7 Vragen

En dan hier het winnende advies : er is al verteld dat het stickje beveiligd moet worden.
En wel zodanig dat een digibeet het ook begrijpt.
Beste digibeet die het niet weet, er zijn usb sticks te koop die alleen werken op de vingerafdruk van de baas van de computer.
Gewoon even googleloeren.
Een vereiste is wel dat digibeet zijn vingers nog heeft.
Werkt ook op een Appel.

henrykeijzer
door henrykeijzer - May 17, 2011 om 09:35
11 Antwoorden / 1 Vragen

Toch nog even een misschien wat algemene opmerking over beveiligen van bestanden

Kijk heel goed uit dat je een password kiest dat je zeker kunt onthouden.

Helaas heb ik diverse malen meegemaakt dat ik tegen een relatie moest zeggen" en nu kan niemand er mee bij"

Zelfs mijn zoons, beide IT specialist vinden voor " normaal" gebruik de kosten van het kraken van een password dusdanig hoog dat ook zij hier een vrij makkelijk te onthouden sleutel voor hebben bedacht en dit werkt

natuurmens
door natuurmens - May 17, 2011 om 13:39
158 Antwoorden / 4 Vragen

Bij goede merken zitten de beveiligingsprogramma op de USB stik zelf alleen kwestie van installeren. Ik moet wel bij zeggen dat USB stik niet de meest betrouwbare opslag mogelijkheid is. En met de beveiligingsprogramma betreft zijn deze die meestal de data cryptisch of te vel vervormen meestal alleen te lezen vanaf dezelfde computer waar de data mee is opgezet. Het zal nu wel verbeteren omdat we naar een stabiele vorm van programma's gaan.

diumenge
door diumenge - Oct 11, 2011 om 21:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat zou o.a. moeten kunnen met TrueCrypt of USB Safeguard.

henrykeijzer
door henrykeijzer - Oct 11, 2011 om 21:22
11 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi geerts
TrueCrypt werkt ook op de mac ( en Linux

Succes