door heremietkreeft Jul 13, 2022 om 14:23
Computers & telefonie
Beveiligingscertificaat

Bij het installeren van mijn nieuwe laptop 'loop ik'tegen nog een probleem aan. Zie de bijlagen.

Bij gebruik van ms outlook 2021 krig ik bij openen daravan steeds de meldingen als getoond op de bijlagen. Mijn provider weet dit niet op te lossen. Bij openen op telefoon en oude laptop is dit probleem niet aande orde. Ik heb even gekeken naar oude vragen en zag o.a. één ui 2012 met een reactie van @GSM m.b.t. datum instelling. De datuminstelling op de nieuwe laptop is ok.

5997 21 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 13, 2022 om 15:31
2008 Antwoorden / Vragen

Dan kijkt u toch even op de oude laptop hoe dat account daar ingesteld staat.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 13, 2022 om 15:34
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Wat denkt u nu, zou ik dat niet gedaan hebben? (Zelfs al samen met een helpdeskmedwerker van mijn provider) En na verwijderen van een kennelijk nog bestaande relatie met OneDrive laat zich niets meer goed openen. Ik heb de leverancier om hulp gevraagd.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 13, 2022 om 21:21
2008 Antwoorden / Vragen

Wat op deze aarde heeft het niet kunnen uitlezen van een mailbox met Outlook te maken met OneDrive? En wat is überhaupt een "nog bestaande relatie" in computer termen?

panter22
door panter22 - Jul 13, 2022 om 16:10
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je een MS office gekocht voor €14,95? 1 jaar geldig en werkt het niet op een andere laptop?

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 13, 2022 om 16:19
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas oude info en geen opties voor win 11 resp. office 2021. Ik heb inmiddels hulp gevraagd aan de leverancier omdat MS Office zich niet meer laat openen door kennelijk toch een 'relatie met OneDrive'.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 13, 2022 om 17:03
16772 Antwoorden / 202 Vragen

De licentie is permanent en ook geregistreed bij MS. Op mijn oude laptop staat een andere versie. Met andere licentiecode. Ongewenste 'koppeling'die kennelijk nog bestaan met One Drive lijkt toch de oorzaak. Dat heb ik uitgezet maar de meldingen zijn nu: kan bestanden niet vinden op een D schijf die niet in de laptop zit.

panter22
door panter22 Jul 14, 2022 om 08:30
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt toch je laptop gesynchoniseerd? Dan is je oude versie meegegaan naar de nieuwe laptop. Lijkt mij dat je de oude versie moet verwijderen en de nieuwe installeren. Of kan dat met een update?

Mabelle
door Mabelle - Jul 13, 2022 om 16:51
403 Antwoorden / 1 Vragen

Of er staat iets niet goed bij de mail accountinstellingen, of de antivirus staat te 'streng' of je hebt een slechte illegale versie van Outlook gekocht.

Als Office op een andere laptop ook nog geïnstalleerd staat of heeft gestaan, dan was het een OEM versie, die is gekoppeld aan je oude laptop.

rj
door rjw - Jul 13, 2022 om 18:00
3236 Antwoorden / 5 Vragen

Microsoft support is te bereiken via https://support.microsoft.com/nl-nl/contactus

Heb je die al geprobeerd?

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 13, 2022 om 18:20
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Interplein is de leverancier en die heb ik om assistentie gevraagd. Ik ben alle tips van Microsoft nagelopen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 13, 2022 om 18:18
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Update: inmiddels is alles weer aan het werk met uitzondering van de certificaat melding. Frappant is dat ik na opnieuw importeren van oude outlookbestanden er weer werd gesynchroniseerd en mijn mail box bij mijn provider volliep. Gelukkig maar één keer dus datvwas snel verholpen.

Wel houd ik een probleem met ongewenste verwijzingen naar OneDrive terwijl dat is uitgeschakeld. En mogelijk moet ik voor het One-Drive probleem de verkoper van de laptop benaderen die win 11 heeft geïnstalleerd.

drevil
door drevil Jul 14, 2022 om 08:42
222 Antwoorden / 14 Vragen

Kunt u niet klikken op 'certificaat weergeven' en dan ergens aanvinken 'certificaat altijd vertrouwen'?

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 14, 2022 om 09:16
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Neen, helaas. Wel de mogelijkheid om steeds 'ja'aan te klikken zoals ik ook doe totdat het is opgelost.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 13, 2022 om 18:53
7155 Antwoorden / 3 Vragen

@heremietkreeft,
als on-drive is uitgeschakeld moet de laptop wel opnieuw worden opgestart om de wijziging door te voeren.

https://www.neuf.tv/nl/comment-desactiver-le-demarrage-automatique-de-onedrive-dans-windows-11

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 13, 2022 om 18:56
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Heb ik al 'tich' keer gedaan! :-)

sjjoppy
door sjjoppy Jul 13, 2022 om 19:21
7155 Antwoorden / 3 Vragen

:-))

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 13, 2022 om 20:08
7155 Antwoorden / 3 Vragen

@heremietkreeft,

     u zou de tip van @zwaardvis als laatste redmiddel nog eens kunnen toepassen, wie weet?

Zet de PC uit.

Haal de PC van de stroom af, stekker er uit. als het een laptop is dan ook de accu er uit.

Druk 20 seconden op de aan/uit knop, dit is om de condensators te ontladen.

Zet de computer weer aan.
Kies daar
na voor Opnieuw Opstarten.
Hiermee worden drivers opnieuw geladen ipv opgeslagen foute toestanden herladen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 13, 2022 om 21:56
2008 Antwoorden / Vragen

Dit is écht een dieptepunt. Waarom niet ook een magische bezwering uitspreken?

Ja
door JannyBoe Jul 14, 2022 om 08:22
503 Antwoorden / Vragen

Omdat een magnetische bezwering niet helpt.
De tip van Sjoppy is een beproefd middel om middels een harde reset computerproblemen op te lossen.
Of dat bij dit probleem ook de oplossing is is de vraag maar van een dieptepunt is totaal geen sprake.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 14, 2022 om 09:19
16772 Antwoorden / 202 Vragen

@SJOPPY (en ook anderen): helaas kan bij deze laptop (Lenovo Ideapad 3 17" de accu niet worden verwijderd. Daarmee kan  de ook aan mij bekende harde herstart niet (meer).

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 14, 2022 om 14:35
2008 Antwoorden / Vragen

@JANNYBOE ik kan u 100% verzekeren dat wat daar wordt voorgesteld óók niet helpt, inderdaad net als een magische bezwering. Het gaat om een melding over het beveiligingscertificaat voor de encryptie van de communicatie naar een mailserver. Waar in die probleemomschrijving ziet u een rol voor een hardware reset als zoiets überhaupt al wat zou doen? Waarschijnlijk staat het mail account, de instellingen van de verbinding naar de mailserver, gewoon niet goed ingericht maar als mensen geen relevante informatie over het probleem geven is het gokken.

Topantwoord

Ja
door JannyBoe - Jul 14, 2022 om 08:17
503 Antwoorden / Vragen

Hallo @HEREMIETKREEFT, hier staat iets over exact dezelde foutmelding. Op deze website info over de juiste principal selecteren. Succes!

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 14, 2022 om 09:31
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is exact het probleem en zal nu nagaan met eventuele hulp van buiteaf hoe dit is op te lossen. Het lijkt dus inderdaad een outlook probleem en het kan best zo zijn dat de installatie van ook mijn oude hotmail account hier een probleem geeft. Hoe dan ook ga ik dat verwijderen en ook opnieuw ophalen.

heremietkreeft
door heremietkreeft May 19, 2023 om 10:46
16772 Antwoorden / 202 Vragen

@JANNYBOE, Waarschijnlijk is het aan u ontgaan dat ook ik al eerdertwee maal sedert 2020 een vraag heb gesteld en ook heb gereageerd met verkregen werkende oplossingen die u nu aan mij geeft. Dank voor de moeite maar het was mij dus bekend. De oplossing kwam vooral van de ondersteiuning van de de verkoper aan mij van Office. Mijn (toenmalige) provider kende die oplossing (nog) niet.

Ja
door JannyBoe May 19, 2023 om 12:37
503 Antwoorden / Vragen

U reageert nu op een bericht van juli 2022 (!) en veronderstelt dat uw berichten sinds 2020 (!) aan mij zij ontgaan???
'[....] die u nu aan mij geeft' gaat niet over nu -19 mei 2023-  dus maar over 14 juli 2022.
Bent u niet een beetje in de bonen?
Groeten overigens.

Topantwoord

1paul
door 1paul - Jul 14, 2022 om 11:47
3101 Antwoorden / 0 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 14, 2022 om 16:37
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Laat @JANNYBOE u 3 1/2 uur zijn voorgeweest met exact dezlfe info. Toch ook dank.

1paul
door 1paul Jul 15, 2022 om 15:08
3101 Antwoorden / 0 Vragen

YW hermiet.

drewbinsky
door drewbinsky - Jun 22, 2023 om 03:50
1 Antwoorden / Vragen

Controleer of er updates beschikbaar zijn voor MS Outlook. Het kan zijn dat er een probleem is met de versie die je momenteel gebruikt en dat een update dit probleem kan verhelpen. Installeer eventuele beschikbare updates en controleer of het probleem zich nog steeds voordoet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 22, 2023 om 09:55
16772 Antwoorden / 202 Vragen

D@ heeft u niet gekeken naar de datum van de vraag, inmiddels meer dan een jaar geleden. Heeft u ook de toen al gegeven reacties niet gezien en kennlijk ook niet die n.a.v. een reactier die in februari j.l. werd gegeven?

Hoe dan ook had het beveiligingsprobleem dat ik meldde niets met programma updates etc te maken. Het was een kwestie van terugzetten van de serverinstellingen naar POP! En daarmee dus al een jaar gekledsen ook opgelost.

timothyferriss
door timothyferriss - Jun 22, 2023 om 03:51
1 Antwoorden / Vragen

Tijdelijk uitschakelen van antivirus- en firewallsoftware op je nieuwe laptop kan helpen om te bepalen of deze programma's het probleem veroorzaken. Als het probleem verdwijnt wanneer de software is uitgeschakeld, moet je de instellingen van je beveiligingssoftware aanpassen om Outlook toe te staan verbinding te maken.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 22, 2023 om 09:52
16772 Antwoorden / 202 Vragen

T@ heeft u niet gekeken naar de datum van de vraag, inmiddels meer dan een jaar geleden. Heeft u ook de toen al gegeven reacties niet gezien en kennlijk ook niet die n.a.v. een reactier die in februari j.l. werd gegeven?