ja
door jayzmeer Aug 21, 2016 om 19:06
Computers & telefonie

Bij op pdf bestand klikken vragen wat firefox ermee wil doen

hallo .
normaal als ik via firefox op een webpagina een pdf bestand wil openen , dan vraagt firefox normaal gesproken of je wil openen met of bestand opslaan.
je kan dan een vinkje zetten bij : dit vanaf nu automatisch doen voor dit type bestanden .
ik heb waarschijnlijk dat vinkje gezet terwijl ik gekozen had voor bestand opslaan .
nu vraagt firefox niet meer of ik een bestand wil openen of opslaan , maar slaat de pdf meteen op.
weet iemand hoe ik dat weer terug kan zetten en dat ie er weer om gaat vragen ?

ik heb al gegoogled maar kom er niet uit.
ook via extra en dan opties van firefox kom ik er niet uit.

alvast bedankt voor je reactie

4346 12 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Aug 21, 2016 om 19:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Even bij de plug-ins in FF kijken en bij die voor de PDF instellen op Vragen om te activeren vermoed ik.
Zie ook hier onder Downloadacties wijzigen: https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-gedrag-bij-openen-bestand-wijzigen

edrick3
door edrick3 Aug 21, 2016 om 19:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

je was me blijkbaar dus net voor. ;-)

edrick3
door edrick3 - Aug 21, 2016 om 19:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Misschien kun je iets met deze info.  Suc6

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 21, 2016 om 19:41
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Jayzmeer,
rechtsklik op het bestand  en klik op "openen met" dan gaat het vinkje/knopje daarheen. dit gaat ook op voor bijlagen uit een e-mailbericht die u op wilt slaan. Op middelste muisknop klikken lukt ook.

ja
door jayzmeer - Aug 21, 2016 om 19:44
16 Antwoorden / 9 Vragen

@aurora1 + @edrick3

daar was ik ook al op uitgekomen ,
als ik een paar keer verder klik dan staat er wel dat je kan kiezen als er gevraagd wordt wat je wil doen .
maar er staat niet hoe je die vraag weer terug kan laten komen als je eenmaal dat vinkje hebt gezet.

plug-in instelling is het ook niet .

ja
door jayzmeer - Aug 21, 2016 om 20:04
16 Antwoorden / 9 Vragen

@sjoppie
het gaat erom dat als er vanaf een website op het bestand geklikt wordt dat ie gaat vragen om of te openen of opslaan.
om op het bestand te gaan staan en dan rechtermuisknop en dan openen met , te doen zoals je zegt moet ik het bestand eerst downloaden en dan pas erop rechtermuisknop .

onderstaande website gaat het om . en klik dan op alle woningdetails(pdf)(halverwege de pagina links, dan wordt er normaal gevraagd wat te doen
https://www.woonnet-haaglanden.nl/woningaanbod/totale-aanbod/details/?dwellingID=165219

edrick3
door edrick3 - Aug 21, 2016 om 20:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Fx4WinOpeningFile

Lees de laatste regel.
Klik in de lijst op een regel om te wijzigen.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 21, 2016 om 20:15
7192 Antwoorden / 3 Vragen

@ Jayzmeer,
u kunt de toepassing herstellen door op de 3 streepjes rechtsboven te klikken - opties - links op algemeen klikken. De rest wijst zich vanzelf.
Succes.

gsm
door gsm - Aug 21, 2016 om 22:21
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De link in de eerste antwoorden door AURORA1 en Edrick3 geeft volgens mij meer dan voldoende aan wat er mogelijk is en hoe de instelling teruggezet kan worden:

https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-gedrag-bij-openen-bestand-wijzigen

dirck
door dirck - Aug 21, 2016 om 22:35
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Zoals al door meerderen hier vermeld is: Je opent "Opties" dan klik je op "Toepassingen" en vervolgens klik je op "Portable Document Format (PDF)", dan klik je op het pijltje en kies je voor "Voorbeeldpagina in Firefox" of "Altijd vragen".

Groet, Dirck

dirck
door dirck Aug 21, 2016 om 22:48
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom worden de plaatjes die je hier plaatst niet groter als je er op klikt? Hier is de link naar het grotere plaatje: https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/uploads/answers/g_c0236dbe3d7e5e2301117b7e2238dee28224068f.jpeg

marita5
door marita5 Aug 22, 2016 om 00:01
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@Dirck , klik eerst met links op de afbeelding , dan met rechts kies voor afbeelding openen in nieuw tabblad , openen boven de werkbalk en de afbeelding is groter ..

dirck
door dirck Aug 22, 2016 om 21:27
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Marita5, zo doe ik het inderdaad ook altijd in Firefox, maar heel veel mensen weten dit niet. Daarbij gebruiken ook nog steeds veel mensen Internet Explorer en daar lukt dit niet, daar is 'Afbeelding weergeven' niet klikbaar.
Verder mankeert er nog veel meer aan deze site sinds de update. Bijvoorbeeld het Inloggen. Als je ingelogd bent moet je eerst het venstertje weer wegklikken wat meldt dat je ingelogd bent. Vervolgens merk je dat de scroll-balk rechts verdwenen is, dan moet ik eerst in de adresbalk het gedeelte wat helemaal rechts staat naast het getal deleten en op Enter drukken voordat de scroll-balk weer in beeld komt. Kortom, het is nog steeds een grote puinhoop!
KASSA, doe hier eens wat aan hahaha.

marita5
door marita5 Aug 22, 2016 om 22:11
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Dirck , ik wist dit ook niet kwam er per toeval achter ( afbeelding groter maken ),  dat de scrollbalk rechts verdwenen is heb ik niet , ik gebruik als browser IE , maar voor deze site gebruik ik Google Chrome .
gebruik ik Firefox voor deze site dan krijg ik het venstertje dat je bent ingelogd niet weg , ik moet dan rechts bovenaan op melding sluiten (groen ) klikken en opnieuw inloggen , probeer eens om Google Chrome te gebruiken voor deze site , geeft bij mij de minste problemen ..
Iedereen heeft andere problemen met deze site , maar dat is niks nieuws is een site met gebruiksaanwijzing .

Ma
door MacWally - Aug 21, 2016 om 22:36
151 Antwoorden / Vragen

Reactie verwijderd. Dirck had het goede antwoord al gegeven.....

https://drive.google.com/open?id=0B_HoBnPST7AxUTFueXRLTFhaQnc

ja
door jayzmeer - Aug 22, 2016 om 07:43
16 Antwoorden / 9 Vragen

@iedereen
het was inderdaad de toepassing in firefox via extra en opties en dan de portable document format op altijd vragen.
ik zat bij de verkeerde toepassing . er staan in de lijst met toepassingen meerdere dingen met pdf .

weer wat geleerd.
dus opgelost.

bedankt iedereen

sjjoppy
door sjjoppy Aug 22, 2016 om 08:34
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Fijn dat het is opgelost @Jayzmeer en bedankt voor het melden.

edrick3
door edrick3 - Aug 22, 2016 om 08:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mooi zo. Weer een probleempje de wereld uit. ;-)