br
door brunoennicky May 6, 2014 om 11:33
Computers & telefonie

Bijlage in email

hallo luitjes
kan iemand mij helpen,waarom mijn oude buurvrouw haar bijlage niet kan openen in haar email..en hebben jullie een goede link van het word programma office 2003 of hoger,gratis en graag zonder reclame of talloze andere poespas onderdelen die op je pc word geïnstalleerd,en nog geen word office
al vast bedankt..

1505 16 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 6, 2014 om 11:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Office pakketten zijn nooit gratis. Bovendien is 2003 sterk verouderd. Als je af en toe een briefje wilt tikken, kun je WordPad gebruiken, die zit standaard gratis op je Windows.

Wat email betreft: je zult toch eerst even aan moeten geven welk email programma je buurvrouw gebruikt.

costnix
door costnix - May 6, 2014 om 12:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als u toch een gratis office pakket wilt is er bijvoorbeeld Libre Office. Klik hier op het op te halen. Het is ECHT gratis en er wordt GEEN reclame getoond.

gompy2
door gompy2 - May 6, 2014 om 13:14
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=brunoennicky schreef op dinsdag 6 mei 2014, 11:33]hallo luitjes
kan iemand mij helpen,waarom mijn oude buurvrouw haar bijlage niet kan openen in haar email..en hebben jullie een goede link van het word programma office 2003 of hoger,gratis en graag zonder reclame of talloze andere poespas onderdelen die op je pc word geïnstalleerd,en nog geen word office
al vast bedankt..
Beste.
Een bijlage kan van alles zijn, een documentbestand, een fotobestand, van alles en nog wat, daar moet je dus even duidelijk in zijn.

Om het een en ander te combineren vermoed ik, omdat je het over het programma Word hebt, dat je buurvrouw misschien een bijlage heeft toegestuurd gekregen die de extensie .docx heeft.
Een docx bestand is een document-bestand wat door de "nieuwere" versie's van Word wordt gebruikt en staat standaard aangevinkt bij het versturen.
Als het dat allemaal is dan zou je buurvrouw een Compatibiliteitspakket voor Word-, Excel- en PowerPoint-bestandsindelingen van Microsoft Office moeten installeren.
Dat is speciaal voor oudere versie's van Office en op die manier kun de buurvrouw de nieuwe bestands-extensie's die Office nu gebruikt kunnen lezen.
Nogmaals als dat het is, je bent zo onduidelijk als ik weet niet wat.

Hier een paar linken, klik er op, klik hier-> Link-1

Klik hier-> Link-1

Even op je gemak doorlezen.
Suc6

Cookies
door Cookies - May 6, 2014 om 13:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gompy, standaard staat bij bijv. Outlook het openen van bijlagen uit veiligheidsoverweging uitgevinkt. Dan is het een kwestie van vinkje weg halen.Kan ook een besmette bijlage zijn, die door een AV geblokkeerd wordt.

br
door brunoennicky - May 6, 2014 om 13:42
39 Antwoorden / 17 Vragen

ha luitjes bedankt ik ga er bij haar aan de slag,ze heeft incredimail,en krijg regelmatig e-mails van andere oudere gein e-mails erin of gewoon haar bridge uitslagen bekijken,met de expe ging het wel nu bij windows 7 niet terwijl ik ook dat email programma heb,en ik kan alles openen,maar ik heb het microsoft word 2003 wel,maar mijn schijfje werkt niet meer.

grt

varabas
door varabas - May 6, 2014 om 13:46
450 Antwoorden / 35 Vragen

brunoennicky,

Ik neem aan dat jouw oude buurvrouw de bijlage alleen wil inkijken en niet bewerken. In dat geval kun je een officiële Word-viewer van Microsoft installeren , deze is gratis te downloaden bij Microsoft.
Zo is er ook een powerpoint- en een excel-viewer.

Succes
Bassie

Cookies
door Cookies - May 6, 2014 om 13:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=brunoennicky schreef op dinsdag 6 mei 2014, 13:42]ha luitjes bedankt ik ga er bij haar aan de slag,ze heeft incredimail,en krijg regelmatig e-mails van andere oudere gein e-mails erin of gewoon haar bridge uitslagen bekijken,met de expe ging het wel nu bij windows 7 niet terwijl ik ook dat email programma heb,en ik kan alles openen,maar ik heb het microsoft word 2003 wel,maar mijn schijfje werkt niet meer.

grt

Zo te lezen, heb je dus het Compatibiliteitspakket nodig, zie 2e link van Gompy.

edrick3
door edrick3 - May 6, 2014 om 13:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@brunoennicky,

Probeer eens om met rechts te klikken op een Bijlage en te kiezen voor Openen met..... Kies het juiste bijbehorende programma.

Suc6

gompy2
door gompy2 - May 6, 2014 om 15:08
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 6 mei 2014, 13:35]Gompy, standaard staat bij bijv. Outlook het openen van bijlagen uit veiligheidsoverweging uitgevinkt. Dan is het een kwestie van vinkje weg halen.Kan ook een besmette bijlage zijn, die door een AV geblokkeerd wordt.
Dat had ook gekund Carola.
Het is soms erg ingewikkeld om te ontdekken wat iemand nou eigenlijk bedoeld, ik ben daar nooit zo sterk in, maar goed, met verkrachte eenden, onee sorry, met vereende krachten komen we er wel uit.., toch? ;-)

varabas
door varabas - May 6, 2014 om 16:15
450 Antwoorden / 35 Vragen

brunoennicky,

Zoals je aangeeft in je reactie gaat het dus inderdaad om het bekijken van b.v. Word documenten.
Dus download de officiële Word-viewer van Microsoft en jouw (of eigenlijk buurvrouw's) probleem is opgelost.
Download link:

varabas
door varabas - May 6, 2014 om 16:16
450 Antwoorden / 35 Vragen

brunoennicky,

Zoals je aangeeft in je reactie gaat het dus inderdaad om het bekijken van b.v. Word documenten.
Dus download de officiële Word-viewer van Microsoft en jouw (of eigenlijk buurvrouw's) probleem is opgelost.
Download link: http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=4

varabas
door varabas - May 6, 2014 om 16:27
450 Antwoorden / 35 Vragen

Even de link op de juiste wijze:

Word viewer

Oké, nu wel gelukt.
Bassie

Cookies
door Cookies - May 6, 2014 om 16:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@varabas: de link met Word viewer en Powerpoint viewer (want het zijn vaak Powerpointjes die gemaild worden) is al gegeven door gompy2!

varabas
door varabas - May 6, 2014 om 18:46
450 Antwoorden / 35 Vragen

Carola.83,

Volgens mij zijn de links van Gompy links naar het Compatibiliteitspakket voor Word-, Excel- en PowerPoint-bestandsindelingen van Microsoft Office en voor nieuwe bestandsindelingen openen in oudere versies van Microsoft Office.
Daarbij gaat hij ervan uit dat de buurvrouw van brunoennicky al Microsoft Office heeft, maar volgens mij heeft deze buurvrouw van de topic starter GEEN officepakket op haar computer en wil zij alleen maar Word- Excel of PowerPoint bestanden bekijken.
Dus dan lijkt mij de makkelijkste oplossing om de gratis viewers van Microsoft office te installeren.
Ik hoop dat we nog een antwoord krijgen van brunoennicky.

Bassie

czar
door czar - May 11, 2014 om 22:04
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Gewoon OpenOffice installeren. Geheel gratis en beter dan die rommel van Microsoft, maar wel compatible.

hier te downloaden

czar
door czar - May 11, 2014 om 22:23
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Ohh en als je nog een leuk gratis grafisch pakket zoekt:

Paint.NET

Beetjes karig in de basis, maar verrijk het met de honderden plug-ins die er zijn:

hier is de index

Voor gevorderden is er natuurlijk GIMP:

GIMP website

En als je een goede video-editor zoekt waarmee je in lagen kunt werken (NLE=non lineair editor):

VSDC download

En zo kunnen we nog wel uren doorgaan :-)