po
door polleket Aug 21, 2012 om 19:19
Computers & telefonie

Bijlages bij gmail

Sinds enkele dagen kan ik bij mijn gmail geen bijlage meer plaatsen. Wanneer ik een foto wil versturen, krijg ik het volledige pad vermeld met daarna :verwijderen. (F:\DCIM\107_PANA\P1070553.JPG Verwijderen)

Ik kan wel op verwijderen drukken, maar een bijlage is het niet. Op internet heb ik niets gevonden wat me op weg helpt. Iemand die raad weet. Alvast dank voor reacties!

Polle

11734 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je nog wel voldoende ruimte bij gmail, zie gmail instellingen, account en import?

Probeer het eens met verslepen van documenten of afbeeldingen naar het attachment gedeelte van het gmail venster.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

gsm schreef op dinsdag 21 aug 2012, 19:38: Heb je nog wel voldoende ruimte bij gmail, zie gmail instellingen, account en import?

Je moet het wel erg bont maken wil je dat voor elkaar krijgen.

Het lijkt er op dat je een foto van je camera wil versturen. Is de verbinding met je camera wel goed?

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 22:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling op Winterman:
En als je de foto nu eerst op de c schijf opslaat?
Hoe groot is de foto? (lijkt me overigens ook niet heel waarschijnlijk maar met stitch kan het zomaar)

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 23:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tot nu toe heb ik 3 % van mijn ruimte gebruikt, dus daar zit het 'm niet in. Ik heb geprobeerd een foto direct van mijn geheugenkaart te versturen, omdat het vanaf de c-schijf niet lukte. Hetzelfde gebeurt overigens bij tekstdocumenten, dus het zit 'm ook niet in de foto.

Ik zit hier op mijn vakantieadres in Frankrijk, maar ik kan me niet voorstelen dat dat enige invloed heeft. Ik ontvang wel foto's die me worden toegemaild. Bij de plek waar ik kan aangeven dat ik een bijlage wil versturen, staat overigens wel steed: invoegen uitnodiging en ik zit me nu af te vragen of dat er altijd heeft gestaan of dat het probleem daar mee te maken heeft. Die mededeling is me namelijk nooit eerder opgevallen.

Polle

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 00:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je op een vakantieadres zit is het de vraag of je daar überhaupt wel in staat bent om een bestand te uploaden.

Kijk eens of je die foto kan uploaden naar een picturehost. Lukt dat wel dan zend je de andere persoon gewoon die link.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 00:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Polle,

ik heb even gekeken met een nieuw bericht aanmaken en er staat: bestand toevoegen als bijlage (in blauw) met het aanklikken kun je dan door je bestanden bladeren, invoegen (in zwart) met een dubbele punt erachter en dan uitnodiging (in blauw) dat je dan weer kunt aanklikken en dan verschijnt een apart scherm met een concept uitnodiging dat je kunt invullen.
Het zal dan dus wel net zo zijn als bij jou. Ga je met het door bestanden bladeren wel bijv. naar het betreffende bestand, i.c. een foto die je ziet en dat je die dan aanklikt? Als ik dat doe krijg ik alleen de foto en het bestandsformaat (bijv.jpeg) met de naam van de foto, geen riedel met C: o.i.d. en dan kan ik via Nog een bestand toevoegen als bijlage meer bestanden meesturen.
Zoek anders eens via de helpfunctie via dat wieltje rechtsbovenaan.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

www.picassaweb.com inloggen met uw email adres plus paswoord.
Hier kan u dan uw foto uploaden en dan kan u de foto`s delen met anderen en dat totaal voor niets.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen dank voor de suggesties. Ik ga van sommige zeker gebruik maken.

Probleem lijkt, na de hele ochtend zoeken, opgelost. Ik las bij Help van Gmail dat je Adobe Flash Player nodig hebt om documenten te uploaden (?) en ik had al gemerkt dat ik bij Youtube de laatste tijd de melding kreeg dat ik de laatste flash niet had geïnstalleerd. Dat is echter wélhet geval en nu las ik op internet op verschillende fora dat veel mensen het probleem hebben dat die plotseling wordt uitgeschakeld. Ik heb hem nu via Explorer weer ingeschakeld en ... het werkt weer.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor het melden van de oplossing. Ik las bij de helpfunctie dat ze e.e.a. over de flashplayer alleen voor IE 8 melden. Klik hier....
Hopen dus dat het nu goed blijft.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik moet eerst de foto van mijn computer naar de mailbox overzetten en dat kost tijd.
Als je te snel drukte lukt het niet.
Ook kan een trage verbinding voor grotere mails een probleem geven.
Meestal maak ik de foto kleiner zodat het nog redelijk is maar makkelijker te versturen.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

polleket schreef op woensdag 22 aug 2012, 14:22: Iedereen dank voor de suggesties. Ik ga van sommige zeker gebruik maken.

Probleem lijkt, na de hele ochtend zoeken, opgelost. Ik las bij Help van Gmail dat je Adobe Flash Player nodig hebt om documenten te uploaden (?) en ik had al gemerkt dat ik bij Youtube de laatste tijd de melding kreeg dat ik de laatste flash niet had geïnstalleerd. Dat is echter wélhet geval en nu las ik op internet op verschillende fora dat veel mensen het probleem hebben dat die plotseling wordt uitgeschakeld. Ik heb hem nu via Explorer weer ingeschakeld en ... het werkt weer.

Tja, die flash player heb je nodig, echter alleen maar voor de weergave van de voortgangsbalk, tijdens het uploaden van de bijlage!

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die Flashplayer kan het probleem helemaal niet zijn!. Heeft absoluut niets te maken met het uploaden van een bijlage.

Nogmaals, ga nu eerst eens na of je wel kan uploaden. Je zit op een vakantieadres, dus waarschijnlijk op een openbaar netwerk. Dan willen ze uploaden nog wel eens uitzetten, zodat je geen rottigheid uit kan halen.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 22:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet welk doel die flash player heeft, ik heb gewoon de instructies bij Help gevolgd. In elk geval is het probleem opgelost en kan ik ook weer filmpjes bekijken. Ik ben wel erg benieuwd geworden wat er precies aan de hand was!

Ik zit hier in mijn vakantiehuisje, waar ik al 12 jaar kom , met een eigen internetaansluiting, dus daar zit het 'm niet in, want ik internet/mail hier al jaren zonder probleem. Als iemand nog suggesties heeft, hoor ik ze graag en nogmaals bedankt voor jullie adviezen.

Polle van Driel