rgz
door rgz Aug 1, 2006 om 22:53
Computers & telefonie

Bios resetten

Hallo mensen

ik heb vandaag(dinsdag 1-8-2006) een beetje in de bios van mijn laptop (asus a6r) zitten klooten. Dit is een beetje fout gegaan kan iemand mij vertellen hoe ik hem terug kan zetten naar de fabrieksinstellingen (ik heb er zonder echt er echt bij stil te staan een wachtwoord opgezet).

Groetjes
RGZ

1191 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 2, 2006 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet je wachtwoord weten, en dan kun je meestal als het rustig is bij de winkel info vragen, tenzij het dozen verkopers zijn en geen pc winkel..

zonder wachtwoord kunnen wij ook niets, en moet je de importeur hebben, dus weet je het nog....?

ve
door verwijderd - Aug 2, 2006 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is het probleem nu dat heb ik niet op geschreven of zo

ve
door verwijderd - Aug 2, 2006 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,

de meeste pc's, en vast ook wel laptops, hebben een optie om de bios data te resetten.

bij pc's moet dat door twee contactjes op het moederbord enkele seconden kort te sluiten terwijl de stroom van de pc af is.

ik zou zeggen: kijk even in de handleiding van je laptop hoe je dit oplost!

succes,

Richard Faas

(PS: het bevreemd me wel dat je een wachtwoord ZO snel alweer vergeten kan zijn)

ve
door verwijderd - Aug 2, 2006 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iets specifieker: zoeken naar de j-bat jumper.

(overigens akkoord op  het punt van snel vergeten van het wachtwoord)

ve
door verwijderd - Aug 2, 2006 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou kunnen proberen om de cmos batterij van het moederbord los te maken. Ik weet niet of en hoe dit werkt bij Asus, maar bij sommige merken/typen werkt dit wel. Bij andere merken/typen zit het bios wachtwoord in een aparte chip en heeft het geen zin om de cmos batterij te verwijderen. 't Is te proberen.

ve
door verwijderd - Aug 2, 2006 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

na ik heb zitten stunten :D dus daar niet echt op gelet (ik heb bijna altijd het zelfde wachtwoord dus ik denk dat ik een typ fout gemaakt heb :(

ve
door verwijderd - Aug 2, 2006 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

kon dat maar zo makkelijk maar niemand weet waar die ergens moet zitten en om de laptop nu helemaal opten te schroeven is nu ook zo iets

ve
door verwijderd - Aug 2, 2006 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een gewone PC kan iedereen schroeven, maar de notebooks hebben soms verschillende lengte's en diktes, en daar gaan vele de fout in, tevens zitten ze soms erg verstopt, ik weet het nu wel, maar de eerste notebooks zijn dus ook niet meer.....

Op de website een schema of tekening zoeken, heb ik van de Compaq gevonden dus deze zou ook eventueel te vinden zijn.

Elke monteur doet hetzelfde, eerst kijken en je weet of alles open of een klepje van batterij of harde schijf, want dat is meestal mogelijk...

Een merk en type zegt mij niets, er zijn er teveel verschillende gemaakt, maar dat draadje, klopt maar verkeerde en weg moederbord dus hele laptop!

Een reparatie werkplaats gespecialiseerd in deze noteboekjes is het beste, enkele minuten en klaar, en geen risico.

Zelf koop ik dit soort problemen graag, zelf uitzoeken en ik heb dan iets voor weinig, maar dat wil je natuurlijk niet, en ik heb nu geen intresse!