lu
door lusde Mar 5, 2006 om 15:09
Computers & telefonie

BIOS-wachtwoord verwijderen

Ik heb ooit een BIOS-wachtwoord op mijn laptop ingesteld, op zich niets mis mee. Maar op de een of andere vreemde manier kom ik slechts in een zeer beperkt gedeelte (zeg maar 'uitgeklede versie) van de BIOS, terwijl ik eerder gewoon overal bij kon komen. Nu wil ik graag - zonder mijn laptop open te hoeven maken - het wachtwoord er afhalen zodat ik weer overal bij kan. Hoe gaat dat? Of weet iemand de 'fabrieks'-wachtwoord(en)?
De laptop is een Asus L3800C.

1739 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 6, 2006 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo lusde,

Het is juist de funktie van een wachtwoord om er voor te zorgen dat onbevoegden niet zomaar toegang krijgen. Als het zo eenvoudig was om een wachtwoord te verwijderen (of omzeilen) dan is de waarde van het wachtwoord gebruik nihil.

De laptop zal open moeten om te zien of er een reset van het BIOS mogelijk is. (b.v. middels een 'jumper') Een andere mogelijkheid is het verwijderen van accu en aanwezige knoopcel. Mocht dat alles niet werken dan zul je er mee naar een servicecenter van Asus moeten.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Mar 6, 2006 om 10:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het goed is dan is het BIOS van AWARD.

Probeer deze wachtwoorden eens.

Wachtwoorden voor Award BIOS:

AWARD_SW

AWARD?SW

lkwpeter

LKWPETER

BIOSTAR

SER

SKY_FOX

CONCAD

ALFAROME

j262

j256

589721

589589

Syxz

aLLy

HLT

awkward

ve
door verwijderd - Mar 6, 2006 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het wachtwoord eens te wijzigen in een ander. Misschien dat je dan weer toegang hebt tot het hele bios. Ook kun je proberen het bios terug te zetten op de defaultwaarden, misschien dat dit soelaas oplevert.
Bodosan

ve
door verwijderd - Mar 6, 2006 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ooit een wachtwoord erop gezet Lusde?

Ga je ons vertellen dat je hem al een hele lange tijd niet meer uit hebt gehad?

Maar het zou natuurlijk zomaar kunnen.

Probeer het wachtwoord 'Gevonden' eens.

Maar is het verhaal echt waar dan heb je inderdaad een probleem, doe goed je best om het te herinneren.

Groet,

Oracle

ve
door verwijderd - Mar 6, 2006 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Oracle,

Ik hoop niet dat ik je beledig of arro overkom, maar ik schrijf toch dat ik helaas slechts in een beperkt gedeelte van het BIOS kan komen? Dan zul je de laptop toch op zijn minst (opnieuw) moeten opstarten? Dus het probleem is ook niet dat ik het ww vergeten ben, maar dat ik het er niet meer af krijg...
Dat staat de 'beperkte' modus nu juist net niet toe.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2006 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niets aan de hand Lusde, er worden hier wel meer vragen gesteld waar je enig twijfel bij mag hebben.

Een tip voor jou als je op het internet kan komen, haal de juiste BIOS weg van het internet zet deze op een 3,5 schijfje en installeer deze op de laptop.

Mogelijk dat deze handeling het oude wachtwoord opheft.

Doe wel voorzichtig, als het niet goed gaat heb je een nog groter probleem, succes,

Oracle

ve
door verwijderd - Mar 6, 2006 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het hele lijstje de revue laten passeren, maar helaas: niet een die werkt...

ve
door verwijderd - Mar 6, 2006 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is juist het vervelende aan het verhaal: dat lukt dus niet!
Als ik de setup wil gaan induiken zie ik het scherm zoals het ooit was, en lijk ik het volgende ter beschikking te hebben:

  1. Main

  2. Advanced

  3. Security

  4. Power

  5. Boot

  6. Exit

Als ik echter het door mij ingestelde wachtwoord gebruik (ook om de setup in te kunnen is een ww nodig), heb ik slechts nog de beschikking over:

  1. Main

  2. Exit

Zodoende kan ik dus het ww niet veranderen, laat staan er afgooien!

ve
door verwijderd - Mar 6, 2006 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier nog 5 wachtwoorden om te proberen. Denk wel om de Hoofdletters en kleine letters.

CONCAT

d8on

CONDO

j64

szyx