mostertpot
door mostertpot Jan 27, 2012 om 11:09
Computers & telefonie

Blauw scherm

Mijn pc krijgt steeds een 'crash dump' of blauw scherm. Om dit te verhinderen heb ik over mijn legale versie van Windows Vista, Windows 7 gezet, ook legaal. Dit hielp niet. Dus heb ik alles van mijn computer verwijderd en heb deze heel maagdelijk voorzien van Windows 7. Het ging een aantal dagen goed, maar de blauwe schermen komen weer.
Vraag: Wat kan ik er aan doen?

Extra info: het gebeurt soms bij het opstarten, maar meestal als ik op internet ben.
Bij het opstarten krijg ik een mededeling:
Requesting information from: 192.168.1.20 (error code = 404) This error is often caused by wrong server version. Please check server version and try again. Met die zinnetjes kan ik niets, maar misschien een van jullie specialisten wel en misschien heeft het er niets mee te maken.

3835 17 Rapporteer

mostertpot
door mostertpot - Jan 27, 2012 om 11:40
162 Antwoorden / 13 Vragen

Dank je Freya. Ik ga er mee aan de slag. Er schijnen ook programma's te zijn die drivers voor je opsporen, ken je die en zo ja, welke is betrouwbaar?
Fijn dat je zo snel reageerde.
Groet
Mostertpot

freya
door freya - Jan 27, 2012 om 11:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mostertpot schreef op vrijdag 27 jan 2012, 11:40]....
Er schijnen ook programma's te zijn die drivers voor je opsporen, ken je die en zo ja, welke is betrouwbaar?
....
Persoonlijk zou ik daar nooit aan beginnen. Ik ken geen enkele die echt goed werkt en bovendien zit dat soort software zelf vaak vol malware/spyware.

Gewoon op de website van de leverancier van de computer kijken of er drivers voor jouw model/type computer zijn. Daarnaast kun je even opzoeken welk merk/type moederbord er in je computer zit. Desnoods even de kast openmaken en kijken wat er op het moederbord gedrukt staat. Op de website van de makers van het moederbord kun je dan even kijken of er z.g.n. 'chipset-drivers' te vinden zijn.

Freya

gr
door grootvader_1 - Jan 27, 2012 om 12:17
153 Antwoorden / 44 Vragen

Het open maken van een PC hoeft niet want alle gegevens kan men krijgen door het programma'tje PCwizard 2007 te downloaden.
Zo krijg ik de volgende gegevens van mijn PC moederbord;
shuttle MK 40 c
met daarnaast alle andere gegevens zoals chipsets, merk-type printer en verder bedrijfstemperaturen van moederbord en chips,enzovoort.

De Vrije Vogel

dirck
door dirck - Jan 27, 2012 om 14:01
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Mostertpot,

Komen de woorden QNAP en QGet je ook bekend voor?

Het kan ook te maken hebben met een applicatie die gebruik maakt van Internet Explorer 9.

De eerste paar dagen dat het goed ging, gebruikte je toen nog Internet Explorer 8?

En gebruikte je met Vista IE8 of IE9?

Kijk ook eens in de Logboeken van Windows 7, hieruit kun je ook heel veel te weten komen over de foutmeldingen.

Zomaar even een paar vraagjes.

Vriendelijke groeten, Dirck

gsm
door gsm - Jan 27, 2012 om 15:17
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=dirck schreef op vrijdag 27 jan 2012, 14:01]Hallo Mostertpot,
Het kan ook te maken hebben met een applicatie die gebruik maakt van Internet Explorer 9.
De eerste paar dagen dat het goed ging, gebruikte je toen nog Internet Explorer 8?
En gebruikte je met Vista IE8 of IE9?

Vriendelijke groeten, Dirck

Van IE8 naar 9 zou inderdaad heel goed kunnen verklaren waarom Windows 7 even goed gedraaid heeft. Misschien gaat het dan om een instelling van IE9 betreffende https.
Volgens info op internet:
Het kan iets te maken hebben met een instelling in IE9 die https forceert i.p.v. http. Het kan ook een fout zijn in de website (of router) die je bezoekt en die je misschien vast ingesteld hebt als startpagina.

dirck
door dirck - Jan 27, 2012 om 15:38
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Wat ik in ieder geval kan vinden, is dat die foutmelding alleen voorkomt bij het gebruik van een QNAP NAS Server (in combinatie met IE9), dus als Mostertpot nog even aan kan geven of hij gebruik maakt van zo'n NAS Server, dan komen we al weer een heel eind in de goede richting naar een juiste oplossing.

Groet, Dirck

mostertpot
door mostertpot - Jan 27, 2012 om 18:09
162 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=dirck schreef op vrijdag 27 jan 2012, 15:38]Wat ik in ieder geval kan vinden, is dat die foutmelding alleen voorkomt bij het gebruik van een QNAP NAS Server (in combinatie met IE9), dus als Mostertpot nog even aan kan geven of hij gebruik maakt van zo'n NAS Server, dan komen we al weer een heel eind in de goede richting naar een juiste oplossing.

Groet, Dirck
Klopt, ik gebruik een QNAP

gsm
door gsm - Jan 28, 2012 om 12:14
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hier een link, waarbij zo'n probleem werd opgelost door een instelling van https om te zetten naar https:

shumaku:
Enabled the automatic redirect of the Web Admin access from 8080 to https ?

I had problems with web Admin Access in combination with https.
After switching to http everything worked fine again.

gsm
door gsm - Jan 28, 2012 om 12:16
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Om te zetten van https naar http bedoel ik uiteraard in de eerste zin..

gsm
door gsm - Feb 4, 2012 om 11:26
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Netwerkadapter:
Zorg voor het nieuwste stuurprogramma van kaart of moederbord.
Probeer een andere netwerkkaart en schakel de netwerkadapter van het moederbord in de BIOS uit als dat kan.
TCP/IP V6 uitzetten.
Andere UTP kabel.
Is er iets aan de router veranderd?
Zet de modem en router minstens 5 minuten uit (stroom eraf) en dan weer aan.
Probeer een andere aansluiting of andere modem router.

Nieuwe stuurprogramma's zijn belangrijk. Van de andere kant heeft de PC natuurlijk eerst wel goed gewerkt en heeft Windows 7 dezelfde problemen.

Kijk voor de zekerheid ook de hardware nog even goed na op contactproblemen en vervuiling. Verwijder de afdekplaat van de PC-kast en controleer bij die gelegenheid ook even of alle ventilators (moederbord, videokaart, kast en voeding) en koelribben goed schoon zijn en dat de ventilators goed draaien. Zorg dat alle 220 Volt snoeren goed aangedrukt zijn in de PC en de andere apparaten.

Verwijder eerst de netspanning van de PC en controleer op contactproblemen.
Pas wel op voor statische elektriciteit en pak daarom altijd eerst de metalen kast vast, voordat je een andere component beetpakt.

Geheugen modules kun je verwijderen en weer opnieuw bevestigen.
Als je twee of meer geheugen modules hebt probeer de PC dan met de helft van het geheugen om zo defecte modules te kunnen achterhalen.
Alle stekkers controleren op scheef zitten en eventueel aandrukken.
Vervang de BIOS batterij CR2032 door een nieuwe en stel de BIOS eerst in op default waarden of "Optimal defaults".
Controleer of de jumpers op het moederbord allemaal goed ingesteld staan.

freya
door freya - Feb 4, 2012 om 11:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo mostertpot,

Lijkt mij een netwerkprobleem. Óf een probleem met drivers, óf een hardwareprobleem. Al eens gezocht op de website van de leverancier van de computer (of het moederbord) of er drivers (of updates) beschikbaar zijn?

m.vr.gr. Freya

mostertpot
door mostertpot - Feb 4, 2012 om 11:31
162 Antwoorden / 13 Vragen

Allen die mij probeerden te helpen mijn hartelijke dank: het probleem zat in een geheugen dat was los geschoten.

freya
door freya - Feb 4, 2012 om 11:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mostertpot schreef op zaterdag 4 feb 2012, 11:31]Allen die mij probeerden te helpen mijn hartelijke dank: het probleem zat in een geheugen dat was los geschoten.
Mooi dat het opgelost is, maarre... losgeschoten? Geheugenmodules zitten in een 'slot' en met klemmetjes aan de zijkant, om juist het losschieten te voorkomen. Zorg dus dat die klemmetjes goed vastzitten.

Freya

mostertpot
door mostertpot - Feb 4, 2012 om 12:11
162 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=freya schreef op zaterdag 4 feb 2012, 11:37][quote=mostertpot schreef op zaterdag 4 feb 2012, 11:31]Allen die mij probeerden te helpen mijn hartelijke dank: het probleem zat in een geheugen dat was los geschoten.
Mooi dat het opgelost is, maarre... losgeschoten? Geheugenmodules zitten in een 'slot' en met klemmetjes aan de zijkant, om juist het losschieten te voorkomen. Zorg dus dat die klemmetjes goed vastzitten.

Freya

Geen idee hoe het kon gebeuren, ik kom nooit aan de binnenkant, ik weet niet wie er anders kan hebben aangezeten. Maar een feit is dat de strip schuin omhoog stond. Ik weiger om in spoken te geloven, toch hebben we regelmatig dit soort 'verschijnselen' in huis. Er zijn geen kleine of grote kinderen in huis, de hulp doet alleen maar wat haar wordt gevraagd, dus wij zitten met raadselen. In ons vorige huis was het nog veel gekker en gebeurde die dingen dagelijks, dat was dan ook door anderen tot spookhuis verklaard. we accepteren maar dat het bij ons hoort, ook al is het soms lastig en kostbaar. Goed weekeinde Freya.

zw
door zwaardvis - Feb 4, 2012 om 12:14
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Toevallig in juni 1966 geboren???

freya
door freya - Feb 4, 2012 om 12:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Oké, laten we dan maar hopen dat het nu gewoon blijft werken. ;-)

Ook jij een prettig weekend.

Freya

mostertpot
door mostertpot - Feb 4, 2012 om 12:30
162 Antwoorden / 13 Vragen

@Zwaardvis, was het maar waar! Maar toen was ik al volop bezig met popmuziek, achter de meiden aanzitten, van school gestuurd worden en te veel te genieten van bier, sigaretten en ander spul dat rookbaar was. Mijn leeftijd van toen kan ik nu omdraaien: 16.