yv
door yvpas45 Aug 26, 2023 om 15:16
Computers & telefonie

Blockchain security

Vanochtend telefonisch benaderd door bovenstaande instelling , David Gonzalez, Engels sprekend.Zijn tel. nr is ook uit Estland. +372 602 7989.
Vertelde mij dat 4 jaar geleden, 16 aug. 2019, gehackte ASNBank aan UPHOLD.com nu achterhaald is en zij kunnen ons geld terugstorten.
Maar hij heeft heel veel info van mij nodig. Hij liet mij alle gegevens zien, mijn ASNbank  etc.
Na ruim 2 uur aan telefoon , belt hij me as donderdag weer terug. want ik ben niet thuis tot 31 aug. 2023.
Graag advies, kan ik dit vertrouwen? Blockchain Security op website: Blockchain wordt wel de grootste uitvinding sinds die van het internet genoemd. Steeds meer bedrijven verkennen de mogelijkheden van deze technologie om data en transacties veilig en efficiënt op te slaan. Wat is Blockchain en wat kunnen we ervan verwachten?

9027 21 Rapporteer
ze
door zeiler - Aug 26, 2023 om 15:32
19 Antwoorden / 21 Vragen

dat is simpel , bel je ASN bank op het telefoonnr dat je zelf bij je bank-gegevens hebt en vraag daar of het waar is.

het lijkt mij dat je bedonderd wordt.

ju
door juliomariner - Aug 26, 2023 om 15:39
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Hij liet u dingen zien  maar ik dacht dat hij u gebeld had?. Heeft hij u gevraagd naar een bepaalde website te gaan en daar een code in te vullen die hij u heeft gegeven?
Ik vind het behoorlijk verdacht klinjen. Volgens mij klopt er helemaal niets van.

Ja
door JannyBoe - Aug 26, 2023 om 15:58
518 Antwoorden / Vragen

'Hang op, klik weg en bel uw bank'.

Gezond wantrouwen lijkt me terecht.
Bel de ASN Bank eens om het verhaal te checken.

br
door bravehenk - Aug 26, 2023 om 16:13
206 Antwoorden / 0 Vragen

Had u een soort van bitcoins in die tijd die vervlogen(gehact) waren?
Zo nee waarom dan 2 uur aan de lijn gebleven en allerlei info verschaffen welke ze nu heel goed kunnen gaan gebruiken, vandaar dat ze gaan terugbellen
ze denken beet te hebben. Want zogenaamd terug storten zal  dan niet gratis zijn.
Net als eerder al vermeld is hang op en bel uw bank zelf met een nummer dat u bekend is.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 26, 2023 om 16:14
2063 Antwoorden / Vragen

Dus je wordt gebeld dat ze geld dat je niet eens kwijt was aan je willen overmaken, hij wil alleen graag je gegevens hebben om eea te "controleren". Ik wil het eigenlijk niet opschrijven maar het moet, BEN JE NIET GOED BIJ JE HOOFD? IS ER IETS LEK DAARBOVEN?
Natuurlijk is dit flauwekul, ze willen je gegevens en als ze die hebben is je bankrekening leeg.

wi
door wilhelmina59 Aug 26, 2023 om 18:11
515 Antwoorden / 0 Vragen

Ik  kreeg laatst van de Belastingdienst een mailtje dat ik nog recht had op teruggave van............of ik wel effe mijn gegevens wilde overleggen. In geen 100 jaar.

Da
door Darkness78 Aug 26, 2023 om 18:41
Antwoorden / Vragen

Goed gedaan Wilhelmina59. De Belastingdienst zal je nooit zo'n mail sturen.

tenormin
door tenormin Aug 26, 2023 om 19:39
16835 Antwoorden / 108 Vragen

@wilhelmina59, ik kreeg afgelopen Vrijdag een brief van de Belastingdienst. Daar stond in dat ik te weinig Zorg- en huurtoeslag had gehad. Wat inmiddels op mijn rekening is gestort. Ik heb nog nooit een mailtje (tot nu toe) van de Belastingdienst gehad. Net als een bank. Of ze sturen het naar mijn inbox van bank zelf, dat er een mededeling is of het gaat nog gewoon per brief. Gelukkig heb je geen gegevens verstrekt.

sw
door swat1500 Aug 27, 2023 om 00:35
3786 Antwoorden / 0 Vragen

De enige "mail" die je van de belastingdienst zou kunnen krijgen is dat er een bericht van de belastingdienst in "mijn overheid" voor je klaar staat.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 26, 2023 om 19:00
7193 Antwoorden / 3 Vragen
ge
door gerardvantol - Aug 26, 2023 om 19:52
57 Antwoorden / 2 Vragen

Twee hele uren verspillen aan zulke onzin. Zodra ik een telefonische oproep uit het buitenland krijg, blokkeer ik dat nummer meteen. 99% kans dat dit gewoon een oplichter is. Informeer bij Uw bank wat er eventueel aan de hand kan zijn. Never nooit zelf gaan regelen.

Re
door Reinier182 - Aug 26, 2023 om 21:50
162 Antwoorden / Vragen

Neem contact op met je bank en leg deze informatie voor. Dit is een oplichter zeker weten.

sw
door swat1500 - Aug 27, 2023 om 00:44
3786 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp uit uw bericht dat u kennelijk in 2019 het slachtoffer bent geworden van phishing en men op die wijze geld van uw rekening heeft kunnen overboeken. Ik vernoed dat de daders van destijds of uw gegevens hebben verkocht aan een andere criminele groep of uw weer proberen op te lichten door zich voor te doen als een soort opsporingsdienst die u geld zou hebben "teruggevonden" en u nu wil helpen dit terug te krijgen.

Ze gebruiken daarbij de term "blockchain", wat de illusie wekt van vertrouwen. Blockchain is namelijk de beveilings methode van bitcoins. Dat klinkt dus lekker "veilig".

Dit doe met denken aan die advocaat uit Nigeria die mij een mail stuurde dat een verre oom van mij was overleden en mij 50 miljoen dollar had nagelaten. Ik moest wel eerst een heleboel informatie verstrekken en 5000 euro vooruit betalen voordat het geld kon worden overgemaakt. Hij wilde niet ingaan op mijn  suggestie dat hij dat van de 50 miljoen mocht aftrekken en het restant dan kon overboeken. Heel vreemd.
Het was ook vreemd dat ik het kantoor van die advocaat niet kon terugvinden in Nigeria.

Kortom, waarschuw uw bank want ik ben bang dat er meer geld van uw rekening(en) gaat verdwijnen.

ro
door ronny530 - Aug 27, 2023 om 09:27
2783 Antwoorden / 41 Vragen

Pure oplichting want de ASN bank is in die periode niet gehackt en oplichters kunnen fictieve telefoonnummers aanmaken.
Als u door zo'n oplichter gebeld wordt dan gaat die zo gewiekst te werk dat u zelf al de nodige gegevens verstrekt en daar op inzet om nog meer gegevens uit u te krijgen want als u die niet verstrekt kunt u ook de beloofde geldsom niet ontvangen.
Bij de terugbel afspraak zal u geheid gevraagd worden om een link in te typen en de verdere instructies te volgen en dat maakt dat de oplichter mee gaat kijken met alles wat u met de pc doet.
Het doel is uw bankrekening compleet leeg plunderen en u ziet het online ook gebeuren maar kunt er niets meer tegen beginnen omdat de oplichter de controle van uw pc heeft overgenomen.

Franske1958
door Franske1958 - Aug 27, 2023 om 10:13
427 Antwoorden / 2 Vragen

Als ik gebeld wordt door een buitenlans telefoon nummer druk ik dat gewoon weg.
Ik zou niet weten wie mij zou moeten bellen vanaf een buitenlands nummer.
En die persoon die mij ooit heeft gebeld dat er virussen zaten op mijn "windows"  die
verwijderd moesten worden begreep mij niet. Ik dacht dat het een ramenwasbedrijf was
dat via zijn computer kon zien dat er virussen op mijn ramen zitten. Toen ik vertelde dat ik
mijn "windows" altijd zelf schoonmaak met een goede alles reiniger verbrak hij de verbinding
om nooit meer terug te bellen.

JoopR45
door JoopR45 - Aug 28, 2023 om 10:03
1 Antwoorden / Vragen

Blockchain en Blockchain Security zijn pure oplichters.  E bellen steeds met andere nummers uit diverse buitenlanden, ook met Nederlandse  06 nummers. Niet op ingaan, laat ze maar Nederland praten, dan haken ze gelijk af. Mijn ervaring en indruk: HET ZIJN OPLICHTERS

1paul
door 1paul - Aug 28, 2023 om 10:36
3153 Antwoorden / 0 Vragen
ze
door zeemannetje - Aug 28, 2023 om 12:03
120 Antwoorden / 0 Vragen

Dit klinkt heel fout. Inderdaad bij je bank navragen en eventueel ook bij de politie melden.
Zeker niet je gegevens delen!

ma
door marleenvanh - Aug 28, 2023 om 12:45
451 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou er niet intrappen.

Ozymandias
door Ozymandias - Aug 28, 2023 om 13:20
167 Antwoorden / Vragen

Complete onzin natuurlijk. Je wordt belazerd en blijkbaar tuin je er met je open ogen in.

Ik hoop niet dat je informatie hebt gedeeld die ze kunnen misbruiken want dan ben je veel verder van huis.

Heeft ook geen moer met blockchain te maken. Blockchain security is een loze kreet. Het ook niet de grootste uitvinding (of een nieuwe idee aangzien het princpe al veel langer bestaat dan de techniek). Het gaat geen problemen oplossen waar al geen oplossing voor was.

Nummer blokkeren en niets meer mee doen.

rj
door rjw - Aug 28, 2023 om 15:54
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Ben je 4 jaar geleden überhaupt geld kwijtgeraakt?

Bu
door Buitenlicht - Aug 28, 2023 om 17:47
7 Antwoorden / 2 Vragen

Mensen die zich "zomaar" bij U melden en U deelgenoot van een financieel
voordeel willen maken ??
Ik ga liever uit van het gezegde:
Dingen die te mooi zijn om waar te kunnen zijn ; zijn dat meestal ook !
Ik denk dat U MET alle reacties gewaarschuwd bent.
Succes ermee !!

Me
door Meindo - Aug 28, 2023 om 17:47
64 Antwoorden / Vragen

Gelijk blokkeren en contact opnemen met de bank.

reivi20
door reivi20 - Aug 28, 2023 om 19:34
15 Antwoorden / Vragen

Een woord hierover ,het zijn Scammers.
En dan nog wel uit Estland,dan moeten alle seinen op rood gaan!
Zal wel met een verhaaltje aankomen dat je eerst zelf wat moet overmaken om aan je geld te komen.
Deze figuren direct  blokkeren in uw teleffoon.

Barns
door Barns - Aug 28, 2023 om 20:13
12 Antwoorden / Vragen

Helemaal met Gerard van Tol eens! Heb van de week precies hetzelfde gedaan!