ekiem
door ekiem Nov 13, 2012 om 14:12
Computers & telefonie

Branden CD-R schijf mislukt steeds

Iedere keer dat ik foto's op een schijf wil branden gaat er iets mis. Ik begin met het branden ( Nero express ) en na een paar minuten verschijnt er de melding "mislukt " en de schijf wordt uit geworpen. Eerst dacht ik dat het aan de schijf lag maar na verschillende schijven te hebben geprobeerd twijfel ik. ( kruidvat DVD+RW , Sony en Philips ). Ook heb ik al andere brander programma's geprobeerd. Zou het kunnen dat dit probleem komt door onze PC en niet door een brander programma ??? Ik heb geen idee hoe je hier nu achter kunt komen. De PC weg brengen is simpel maar ze kunnen mij op dit gebied werkelijk alles wijsmaken. Hebben jullie tip's ??

7934 10 Rapporteer

gsm
door gsm - Nov 13, 2012 om 14:28
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Zet voor het branden de virusscanner eens uit en zorg dat ook andere onnodige programma's gestopt zijn. Controleer welke processen in het systeemvak (rechtsonder in de taakbalk van Windows) kunnen worden uitgezet.

Probeer het met een ander branderprogramma, zie gratsisoftware.

Controleer in Apparaatbeheer of de IDE controller (primair en secundair) wel gebruik maakt van DMA.
Dubbel-klik de controller en kies tabblad Geavanceerd.

Tot slot moet de computer snel genoeg zijn.

ro
door ron530 - Nov 13, 2012 om 14:34
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een DVD brander die is gaan hemelen een optie!.

Gr
door Grunn1 - Nov 13, 2012 om 14:46
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Heb hetzelfde probleem ook gehad. Cd of Dvd branden en halverwege het proces bleef het schijfje hangen, opnieuw proberen en als het uiteindelijke wel lukte bleek dat er nogal wat schrijffouten op het schijfje waren en speelde hij niet alles af. Nieuwe en/of ander merk schijfjes hielpen ook niet probleem bleef. Afspelen van andere schijfjes leverde geen problemen op. Had nog een externe brander liggen en die geprobeerd en dat ging wel goed. Interne brander dus stuk. nieuwe brander erin en probleem opgelost, kosten 25 euro.

freya
door freya - Nov 13, 2012 om 15:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ekiem,

Met nog als aanvulling op de tips van gsm:
Brand een CD (of DVD) eens op een lagere snelheid dan de 'standaard' geselecteerde brandsnelheid. Als je een CD brandt, staat de brandsnelheid b.v. standaard ingesteld op 32x. Zet dat eens op 8x en kijk of het branden dan wel lukt.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe oud de brander is....

m.vr.gr. Freya

ekiem
door ekiem - Nov 13, 2012 om 16:59
676 Antwoorden / 100 Vragen

Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik ga eerst straks die virus scanner eens uitzetten en kijken of het branden dan lukt. Hopelijk gaat het dan goed.

Anders is misschien toch de interne brander stuk ( de boel is nu ruim 6 jaar oud ). Alleen weet ik niet hoe ik dat dan aan moet pakken, dan zal ik helaas jullie toch weer graag advies willen vragen.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 13, 2012 om 17:14
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Kan u wel schijven die kant en klaar zijn. lezen of weigert hij dat ook.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 13, 2012 om 17:17
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U bent niet technisch? Dan wordt het wel moeilijk om het via deze manier uit leggen. Dan kan u er beter iemand in u kennissen kring eens vragen om u daarbij te helpen. Om niet meer te veroozaken van problemen.

ekiem
door ekiem - Nov 13, 2012 om 17:24
676 Antwoorden / 100 Vragen

Klopt ik ben geen techneut, doe m'n best en kom een heel eind .

vriendelijke groeten

freya
door freya - Nov 13, 2012 om 17:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 13 nov 2012, 14:35]Kan u wel schijven die kant en klaar zijn. lezen of weigert hij dat ook.
Eerlijk gezegd zie ik niet wat hier nu zo 'Top' aan is. Het is heel goed mogelijk dat een CD/DVD brander prima schijfjes kan lezen en toch niet in staat is om schijfjes te branden. Het één heeft niets te maken met het ander.....

Freya

edrick3
door edrick3 - Nov 13, 2012 om 17:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Vervolg: klik HIER