potato
door potato Aug 5, 2015 om 09:48
Computers & telefonie

Calibre overzetten

Ik heb mijn E-books allemaal netjes in mijn Calibre bibliotheek staan. Ik ben van plan om een nieuwe computer te kopen hoe zet ik mijn calibre bibliotheek over?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

7822 4 Rapporteer

jo
door jorisw - Aug 5, 2015 om 10:34
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt proberen om de bestanden op exact dezelfde manier op de nieuwe computer te zetten. Dus de Calibre library en de ebooks in eenzelfde directory structuur. Mocht dat niet lukken omdat Calibre iets "intelligents" doet met indexen of zo dan zit er niets anders op dan de library opnieuw te maken.

ja
door janf43 - Aug 5, 2015 om 11:02
733 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=potato schreef op woensdag 5 aug 2015, 09:48]Ik heb mijn E-books allemaal netjes in mijn Calibre bibliotheek staan. Ik ben van plan om een nieuwe computer te kopen hoe zet ik mijn calibre bibliotheek over?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Zet je bibliotheek in Dropbox of een andere cloud.

reflecs
door reflecs - Aug 5, 2015 om 12:12
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Beschrijving voor b.v. Dropbox:
klik http://rsnijders.info/vakblog/2013/03/28/calibre-met-dezelfde-bibliotheek-op-meerdere-pcs-gebruiken-via-dropbox/

Voor het kopiƫren naar een andere computer:
How do I move my calibre library from one computer to another?

Simply copy the calibre library folder from the old to the new computer. You can find out what the library folder is by clicking the calibre icon in the toolbar. The very first item is the path to the library folder. Now on the new computer, start calibre for the first time. It will run the Welcome Wizard asking you for the location of the calibre library. Point it to the previously copied folder. If the computer you are transferring to already has a calibre installation, then the Welcome wizard wont run....

Uit en meer info in:
http://manual.calibre-ebook.com/faq.html#how-do-i-backup-calibre

potato
door potato - Aug 6, 2015 om 10:25
42 Antwoorden / 83 Vragen

Bedankt iedereen.
Dropbox is voor mij een prima oplossing.