ro
door roden Sep 25, 2006 om 00:25
Computers & telefonie

Camera/ADSL

Wanneer ik foto's vanaf mijn Digi-camera naar een map wil copieren,loopt hij bij foto 3 al vast.

Het gaat alleen als ik de ADSL alsluit,wat zit er eigenlijk fout?

Heb XP en Siemens camera.

Groeten,

Rode N

459 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 25, 2006 om 01:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat voor ADSL modem heb je? Een USB modem? En die camera, gaat dat ook via USB? Als het beide ja is, dan zal de banbreedte op de USB bus niet voldoende zijn.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2006 om 01:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een ADSL Speedtouch 510 en een USB aangesl.Camera

Ik heb nog 82 % ruimte op de harde schijf.

Dus geheugen genoeg op mijn Packard Bell :Ixtreme

Oene

ve
door verwijderd - Sep 25, 2006 om 08:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Indien de ADSL via de RJ 45 ( 8 polige kabel ) gaat is het goed, maar een verbinding met USB  naar ADSL komt soms ook voor, en dan gaat het fout...

Staan er nog programma's op de achtergrond te draaien, of heeft U een Norton Virus Scanner, die zelfs Uw foto's wilt bekijken, dan kan de laatste wel eens teveel zijn...

Heeft U USB 1.1 of 2.0, bij de eerste kunnen foto's  boven 3 mega wel eens storen, maar ook een USB printer die nog aan staat, of webcam, alle USB apparaten even uit doen, dan heeft U meer ruimte..

ve
door verwijderd - Sep 25, 2006 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Speedtouch 510 is geen USB modem, dus die zou geen ruzie moeten hebben met je camera.

  1. Wat voor apparaten zijn er nog meer aangesloten op de USB poort?

  2. Krijg je een foutmelding? Welke?

  3. Op wat voor wijze kopieer je de foto's? Met een speciaal hulpprogramma of via de Verkenner?

  4. Wat bedoel je precies met "als ik de ADSL afsluit"? Netwerkkabel eruit, of verbreek netwerkverbinding, of modem uitzetten, of ... ?

ve
door verwijderd - Sep 25, 2006 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn verder geen app. op de USB aangesl. Gebr. ook geen fotoprogramm.  Gebr. gewoon de Wizard: Skanner en camera van XP. Krijg geen foutmelding verder, alleen: "Kan slechts ca. 4 foto's laden,daarna blokkeerd de camera;de lampjes gaan op rood,app. wil niet meer!!! Moet batt.houder met de 4 UM 3 tjes losmaken op app.weer te resetten.Zelfs het verwijderen van de USB kabel uit de PC en camera scakelt de camera niet uit.Rest foto's worden kruisjes i.p.v. afbeeldingen.

Met afsluiten van de ADSL bedoel ik: ---Rechtermuis op de pictogr.van de ASDL in de werkbalk>>ppp verbonden staat er.>>>daarna kiezen: Afsluiten.Het laden, c.q. copieren gaat vervolgens prima.

Kortom :er is wel mee te werken,maar ben benieuwd naar de oorzaak dus en minder geintereseert naar het gevolg.

Toch mijn dank alvast voor de reacties tot nu toe.

Gr. Oene, Rode N

ve
door verwijderd - Sep 25, 2006 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb iets dergelijks aan de hand gehad. Nu open ik de map van de camera via de verkenner (bij mij G:/Sony Memorystick). Vervolgens selecteer ik de bestanden (foto's) dan knippen en vervolgens plakken in de map waar het terecht moet komen.

Je krijgt op deze manier automatisch de bestandsnamen die de camera eraan geeft, maar die kan je wijzigen door de hele lijst te selecteren en dan bij het eerste bestand met rechtermuisknop klikken en kiezen voor naam wijzigen. Alle foto's krijgen dan dezelfde naam, maar met nummers erachter (1) (2)...etc. Handig als je foto's op wil slaan op datum.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2006 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vermoed eerder een spanningstekort van de usbpoort.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2006 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit ook even te staren naar "Siemens camera".

Siemens verkoopt zulke dingen niet. Is het een telefoon?