br
door brandewijn Jan 10, 2022 om 16:06
Computers & telefonie

Cannonprinter werkt niet meer met windows 10

Ik heb een nieuwe pc gekocht met windows 10
Nu werkt de printer niet meer Cannon pixma mp 450
heeft iets met drivers te maken

3650 13 Rapporteer

ju
door juliomariner - Jan 10, 2022 om 16:14
1321 Antwoorden / 2 Vragen
sira
door sira Jan 10, 2022 om 19:50
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Al was ik je voor, het was toch een goed antwoord van je ;-))

ju
door juliomariner Jan 10, 2022 om 20:19
1321 Antwoorden / 2 Vragen

tja ik heb niet het alleenrecht bij oom Google ????

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 10, 2022 om 16:14
2039 Antwoorden / Vragen

Dat is bijna een museumstuk, Canon biedt geen specifieke W10 driver aan en geeft aan dat W7 driver zouden moeten werken.

Thecla58
door Thecla58 - Jan 10, 2022 om 16:15
853 Antwoorden / 3 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 10, 2022 om 16:40
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Dat is merkwaardig en het zal dan toch aan de wijze van installeren liggen. Bij lange na niet iedereen heeft al WIN 11.
Ik kom zo bij u terug.  Zie om te beginnen dit : PIXMA MP450 - Support - Download drivers, software and manuals - Canon Nederland  en zie deze met hetzelfde probleem.

(Opvallend is dat toen ik aan deze reactie begon er nog 0 andere waren)

ju
door juliomariner Jan 10, 2022 om 16:44
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vind het juist een beetje vreemd dat TS een nieuwe computer koopt met Windows10 geistalleerd ipv Windows 11 aangezien W10 ndus eigenlijk verouderd is.
Ik heb deze week bewust een laptop gekocht met W11

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 10, 2022 om 16:48
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, dat mag u vreemd vinden. Mogelijk ergens 'op de kop getikt'tegen een voordeliger prijs? En op dit moment kan als de PC ervoor geschikt is kostenloos Win 11 worden geïnstalleerd en dat kan dus als die nieuw is. Maar niet ieder PC is daar qua geheugen geschikt voor zoals helaas mijn huidige laptop.

Thecla58
door Thecla58 Jan 10, 2022 om 16:49
853 Antwoorden / 3 Vragen

@Juliomariner

als TS een pc gekocht heeft met een processor die ook geschikt is voor W11, dan is het (denk ik) goedkoper een een W10 te kopen en dan gratis te upgraden naar W11. Zo zou ik het doen...

pe
door pebk Jan 10, 2022 om 16:53
580 Antwoorden / 0 Vragen

@Julio
Daar ben ik het niet mee eens. Wat ik tot nu toe aan Windows 11 heb gezien is dat het op veel basale functionaliteit nog niet geschikt is voor gebruik. Bij mijn werkgever gaan we voorlopig ook nog niet over naar Windows 11. Er zijn zeker verbeteringen, maar Windows 11 is nog niet op het niveau van Windows 10.

Ik wacht nog even. Windows 10 ondersteuning blijft tot 2025.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 10, 2022 om 16:50
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Nog een link indien het een nieuwe pC betreft: (kan ik niet ingeven bij bewerken) https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-11?r=1  en ik zie inmiddels ook de reactie van @THECLA58 die ik als reactie onder mijn antwoord niet kan +en wat ik anders wel zou doen.  En @PBEK idem, die mij doet denken aan ervaringen met Window Millenium.

panter22
door panter22 - Jan 10, 2022 om 18:02
6599 Antwoorden / Vragen

Canon ondersteunt zo'n jaar of 4  deze printer niet meer.
Ik had een nieuwer model en van de ene op de andere dag stopte Canon met de ondersteuning van  heel veel modellen.,
Je printer is al van 2005. Tijd voor een nieuwe.
Kijk eens op Kieskeurig,
https://www.kieskeurig.nl/search?q=printer&category_id=23455&include_groups=true

Ja
door JannieBoe - Jan 11, 2022 om 10:48
124 Antwoorden / Vragen

Hebt u de drivers van Windows 7 al geïnstalleerd zoals @HENKDEZEVENDE ook al aangeeft?
Nee?
Dan gewoon doen. De kans dat die werken is enorm!
Scheelt weer een aankoop en een apparaat nodeloos op de afvalberg.
Succes.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Jan 13, 2022 om 06:36
98 Antwoorden / 1 Vragen

Ga naar canon.nl support download zoek naar type mp 450. Download de driver installeer die start opnieuw op.
Doet de driverdit het niet zoek binnen de mp 450 serie naar een alternatieve driver installeer deze.
Is de driver niet te downloaden ga naar canon.com/ usa. Of ga naar canon.com Uk.
volg boven genoemde stappen.

gerbera
door gerbera Jan 13, 2022 om 22:14
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u zelf dan ook gekeken, in beide gevallen is op de door u genoemde site's de driver niet te downloaden.

brui0929_20654
door brui0929_20654 Jan 13, 2022 om 22:28
98 Antwoorden / 1 Vragen

Ja bij Hp en mijn printer werkt ook onder Windows 11. Ik ben in het bezit van de HP LaserJet M1005MFP.
Letop Windows 10 is er in een 32 bit en in een 64 bit versie. Is er een dvd mee geleverd dan staat daarop een driver die mogelijk werkt.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 13, 2022 om 22:33
2039 Antwoorden / Vragen

Die kunnen we inlijsten; advies over driver van Canon printer. Heeft u zelf eigenlijk wel gekeken bij Canon? Ja, bij HP!
Gast?!?!?!

Ja
door JannyBoe Jan 14, 2022 om 08:24
511 Antwoorden / Vragen

Dat is toch gewoon een voorbeeld dat oude drivers, Canon of Hp, ook onder windows 11 werken. Goed advies, niks mis mee.

panter22
door panter22 Jan 14, 2022 om 08:34
6599 Antwoorden / Vragen

Wat dacht je wat ts voor drivers had werkend met windows 7.

Ja
door JannyBoe Jan 14, 2022 om 09:59
511 Antwoorden / Vragen

Waar ik windows 11 schreef moet windows 10 zijn.
Maar je kunt die drivers van W 7 inderdaad eerst eens even proberen.

panter22
door panter22 Jan 14, 2022 om 10:05
6599 Antwoorden / Vragen

Met windows 7 drivers deed de printer het eerst ook op windows 10.
Maar 3 tot 4 jaar geleden heeft Canon zijn bestand opgeschoond en de ondersteuning voor de oudere printers ingetokken.

Ja
door JannyBoe Jan 14, 2022 om 13:36
511 Antwoorden / Vragen

Maakt niet uit. Het zijn dezelfde drivers en het zit 'm erin of Windows 10 draait met die drivers.
Die doen het gewoon.
Mijn Windows PC hangt vol met oudere en nieuwere randapparatuur en die doen het allemaal probleemloos met nieuwe en ook oude W7 drivers.

panter22
door panter22 Jan 14, 2022 om 14:24
6599 Antwoorden / Vragen

Wat  Canon destijds met die drivers van de oudere printers heeft gedaan, dat weet ik niet. Van de ene op de andere dag deed hij het niet meer. Dat is meer gebeurd en er is destijds over geschreven.
Ik heb toen maar een andere gekocht. Voor mij geen Canon meer.

Ja
door JannyBoe Jan 14, 2022 om 21:12
511 Antwoorden / Vragen

Die drivers zijn op een gegeven moment wat het is. De laatste versie blijft de laatste versie tot in lengte van jaren. Kijk anders even naar het versienummer van het downloadbestand van je drivers. Er komen alleen geen nieuwe drivers meer bij voor oudere besturingssystemen.
Ik heb als veelgebruiker van randapparatuur, waaronder Canon producten echt nooit iets gelezen over veranderde oude drivers.
Dat kan ook niet. Doen ze niet.

Het zit 'm dus in Windows, met een nieuw besturingssysteem oudere, drivers accepteert. Dat gaat over het algemeen heel erg goed.
Zoek het bij Microsoft in dit geval en niet bij Canon.

panter22
door panter22 Jan 15, 2022 om 08:27
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt vast gelijk. Ik ben niet zo technisch.
Ik heb heb nog even gespeurd en een website gevonden waar misschien ts iets mee kan. Ik post het even apart.

gerbera
door gerbera Jan 16, 2022 om 11:20
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@boefjes, leg mij dan  eens uit waarom mijn Canon Lide scanner bij win 7 wel werkte en bij win 10 niet meer en er echt geen (vervangende) driver voor te vinden was.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Jan 13, 2022 om 22:49
98 Antwoorden / 1 Vragen

https://www.canon.nl/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_tr_series/pixma_tr4551.html?type=drivers&language=&os=windows%2010%20(64-bit)
Als alternatieve driver binnen de mp450 serie is de driver van de mp451.  dat kan ook binnen windows.

gerbera
door gerbera Jan 14, 2022 om 13:36
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ben toch wel benieuwd hoe u aan die wijsheid komt, we hebben het over win10 en CANNON waarvoor geen driver beschikbaar is

Helaas wordt uw apparaat met het geselecteerde besturingssysteem niet meer ondersteund. Bekijk Canon's actuele assortiment beschikbare producten .

Dit product is compatibel met de volgende besturingssystemen -

  • Mac OS X 10.7 (Lion)
  • Mac OS X 10.6 (Snow Leopard)
  • Mac OS X 10.5 (Leopard)
  • Windows 7 (32-bit)
  • Windows 7 (64-bit)
  • Windows Vista (32-bit)
  • Windows Vista (64-bit)
  • Windows XP (32-bit)
  • Windows XP (64-bit)
  • Windows 2000 (32-bit)

brui0929_20654
door brui0929_20654 Jan 14, 2022 om 22:26
98 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ooit eens op meerdere sites van HP in andere landen gezocht zoals Engeland en Amerika dit werkte.
van mijn Hp LaserJet M1005MFP de dvd met daarop de driver onder Windows 10 geïnstalleerd ook dit werkt.
Nu staat Windows 11 op mijn systeem en de printer werkt nog. Ik ben wel binnen dezelfde m1005 serie beleven. Op internet staat een site old versions van software en drivers daar kan ook gezochte driver ook tussen staan.

gerbera
door gerbera Jan 15, 2022 om 14:43
7358 Antwoorden / 14 Vragen

U hebt het steeds over de HP maar de vraag gaat over CANON en die zijn niet zo royaal met het verstrekken van gegevens.

Ja
door JannyBoe Jan 15, 2022 om 18:34
511 Antwoorden / Vragen

Kom aan, beetje meer waardering voor die reacties mag wel. De beste man had het ook over Canon drivers en ook over ouwe drivers voor z'n HP apparaat. Die doet het dus prima met die ouwe drivers.
Canon doet btw niks anders als andere apparaten makers, nl geen nieuwe drivers meer aanbieden.
Ergo, knal die meest recente W7 drivers nou gewoon op je pc met windows10, 11 of wat dan ook.
Ze doen het gewoon.

brui0929_20654
door brui0929_20654 Jan 16, 2022 om 21:19
98 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, ik heb mijn printer als voorbeeld genomen mijn uitleg kan ook bij andere merken gebruikt worden.

dahmen_68632
door dahmen_68632 - Jan 14, 2022 om 11:38
1 Antwoorden / Vragen

neem contact op met de lokale afdeling van Seniorweb

panter22
door panter22 - Jan 15, 2022 om 08:28
6599 Antwoorden / Vragen
Ja
door JannyBoe - Jan 15, 2022 om 10:31
511 Antwoorden / Vragen

U bedoelt het vast goed Panter22 maar ik kom nog fff drammen. Dit moet je dus nooit doen!
Je dowload een programma, een .exe bestand uit een onbekende bron.
En dat is echt heel gevaarlijk. Voordat je het weet heb je virussen of andere malware op je computer.

Als je het bestand uit je link download krijg je een bestand met de naam Setup_DriverDoc_2021 te zien. Wat is dat en wat doet dat?
En waar komt het vandaan?
Geen idee, de naam Canon of MP450 komt er sowieso niet in voor. Ook niet als bron.
Maar erger nog: als je Malwarebytes op het .exe bestand loslaat komt die met een melding van een 'potentieel ongewenst programma'.

Drivers echt altijd downloaden bij de fabrikant!

panter22
door panter22 Jan 15, 2022 om 10:41
6599 Antwoorden / Vragen

Ik bedoelde het inderdaad goed. Ik ben blij dat je voor dit programma waarschuwt. Dit moet niet verkeerd gaan.
Nu is de cirkel weer rond, de fabrikant heeft geen ondersteuning voor windows 10 voor die printer.

gerbera
door gerbera Jan 16, 2022 om 11:27
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@boefjes, leg mij dan  eens uit waarom mijn Canon Lide scanner bij win 7 wel werkte en bij win 10 niet meer en er echt geen (vervangende) driver voor te vinden was.