iw
door iwandewijn Feb 22, 2009 om 12:32
Computers & telefonie

Canon IP2000 printer Absorptiekussen vol. Help!

Hallo mensen,

Ik heb eind augustus 2006 een printer gekocht: Canon IP2000. Was er zeer tevreden over, totdat ik een paar weken geleden de mededeling kreeg dat de absorptietank vol was en mijn printer daardoor ophield met printen. Ik zou nu mijn printer moeten opsturen naar de Canon fabriek in Rozendaal. De kosten zullen wellicht meer bedragen dan de printer zelf ooit heeft gekost. Mijn vraag nu: Is er iemand van jullie die dit probleem herkend en zelf heeft kunnen verhelpen? Zo ja, dan zou ik er zeer bij gebaat zijn, wanneer je dit ook aan mij kenbaar zou willen maken. Lullig overigens van Canon, dat dit volle absorptiekussen niet bij de aanschaf van een printer wordt bekend gemaakt, want dit betekent dat iedereen die een soortgelijke printer na een paar jaar weer een nieuwe printer kan kopen op deze manier.

16614 10 Rapporteer

stacey
door stacey - Feb 22, 2009 om 12:47
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Kijk hier even op het forum, aantal mensen zijn er mee aan de slag geweest, misschien kun je er wat mee;

SeniorenNet - vol absortiekussen canon

Succes,

gsm
door gsm - Feb 22, 2009 om 14:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Zie ook

gsm
door gsm - Feb 22, 2009 om 18:56
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Reset Canon IP2000/3000

1. Zet de printer uit
2. Houdt de Resume knop vast druk op de Power knop.
3. Houdt de Power knop vast en laat de Resume knop los.
4. Druk 2 keer op Resume en laat dan Power en Resume beide los.
5. Groene lampjes lichten op en stoppen dus met knipperen.
6. Zodra de groene lampjes aan zijn,  4 keer Resume drukken.
7. Druk op de Power knop waarna de printer uit moet gaan, anders nog een keer op Power drukken.
8. De printer is gereset.

iw
door iwandewijn - Feb 22, 2009 om 21:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet dus nu hoe ik mijn printer moet resetten, maar het probleem is helaas niet verholpen. Maar bedankt voor het meedenken !

gsm
door gsm - Feb 22, 2009 om 22:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

En deze:
1 - Druk Resume (vasthouden) en dan power(vasthouden)
2 - Laat Resume los en druk dan nog 2 keer even op Resume
3 - Druk Resume 4 keer kort in en dan Power 2 keer...

gsm
door gsm - Feb 22, 2009 om 22:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen
gsm
door gsm - Feb 22, 2009 om 22:46
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als de inktafvaltank echt vol is, dan zul je de printer moeten openen en de afvaltank met het inktkussen schoon moeten maken onder de waterkraan.
Dat is een vrij smerig karweitje, waarbij je geschikte handschoenen aan moet hebben.

si
door simonbakker - Mar 25, 2011 om 21:31
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het "Absorbtiekussen" is een teller die aangeeft dat het kussen wel eens vol zou kunnen zitten, maar dat zeker niet zo hoeft te zijn. De teller kan ge-reset worden zodat printen daarna weer gewoon door kan gaan.
Het Resetten gebeurt in Service-Mode (OFF-LINE Mode)
Bij mijn i950 printer ging dat als volgt en mogelijk gaat het bij uw printer net zo:

Printer in Service Mode zetten:
1.zet de printer uit met de Aan /Uit knop. het groene lampje gaat uit.
2 Seleteer het Windows "Starten" menu links onder in uw beeldscherm.
3 Kies "Printers"
4 Klik rechts op uw printer en selecteer : "Offline-werken"
de printer staat nu in Service mode.

Teller resetten:
5 Druk 4 maal achter elkaar op de RESUME knop
6 Druk vervolgens direct 1 maal op de Aan/Uit knop
het groene lampje gaat branden, de teller is ge-reset

Printer weer ONLINE zetten:
7. Druk 1 maal op de Aan/Uit knop. het lampje gaat weer uit.
8 Druk voor de laatste maal op de Aan/Uit knop.
Het groene lampje gaat weer aan en de printer is weer klaar voor gebruik.

Succes, Simon.

birdies
door birdies - Mar 26, 2011 om 00:20
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@simon: na ruim 1 jaar zal het probleem wel opgelost zijn.

edrick3
door edrick3 - Mar 26, 2011 om 10:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@simonbakker, @birdies,

Topic is van ruim twee jaar geleden.

Desalniettemin: het antwoord is nuttig.
Plaats het als TIP!

Met vr.gr.