mo
door moes Sep 10, 2018 om 20:10
Computers & telefonie

Canonprinter geeft verkeerde kleuren

Mijn Canon Pixma MX925 geeft bij afdrukken foto’s verkeerde kleuren. Er lijkt een rose zweem over te liggen. Ik gebruik de orginele inktpatronen en fotopapier. Wat kan ik daar aan doen?

17546 11 Rapporteer

Topantwoord

zoekster1
door zoekster1 - Sep 10, 2018 om 20:20
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe lang heeft u die printer? Als u hem nog maar kort geleden heeft gekocht, moet u ermee terug naar de verkoper.

mo
door moes Sep 10, 2018 om 21:28
31 Antwoorden / 87 Vragen

Ik heb mijn printer 6 weken geleden nieuw gekocht ( cool blue)

newmikey
door newmikey - Sep 10, 2018 om 20:37
830 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is wel héél summiere informatie. Het kan aan alles liggen, van een hardwarefout tot verkeerde instellingen in uw besturingssysteem of printerdriver. Vraag er eens een handige buur of familielid bij.

Ge
door Genee - Sep 10, 2018 om 20:42
1509 Antwoorden / 1 Vragen

print eens een testpagina om te zien of er geen spuitmondjes verstopt zijn.

mo
door moes Sep 10, 2018 om 21:29
31 Antwoorden / 87 Vragen

Test pagina ziet er normaal uit

Ge
door Genee - Sep 10, 2018 om 22:16
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Het hoeft niet aan de printer te liggen.
U zou dat fotobestand eens bij een kennis of familielid kunnen afdrukken om te vergelijken.
Of door het afdruk- of ander fotoprogramma de foto eens laten corrigeren.
U zult misschien wat afdrukjes moeten maken om te zien welke instelling het beste resultaat geeft.
Heb even gekeken op gebruikershandleiding.com maar daar wordt voor deze printer niet over ‘slechte’ fotoafdrukken geklaagd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 10, 2018 om 22:34
16879 Antwoorden / 202 Vragen

Ga naar onderhoud, laat reinigen en uitlijnen. Bij voorkeur extra reinigen. Probeer ook een afdruk op gewoon papier resp. bekijk de testafdruk na het reinigen.
 Via de IJ netwerktool of via configscherm > printers> onderhoud.
Is het probleem dan nog niet opgelost, Canon kent ook een gebruikers site voor vragen en oplossingen.

Ge
door Genee Sep 11, 2018 om 07:16
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Nadeel van dat extra reinigen is dat het inktkussen snel vol zit en niet zelf te vervangen is, zou reinigen bij hoge uitzondering doen.
Ook kost het extra inkt.
Na 6 weken al extra reinigen als de testpagina er normaal uit ziet?
Neem aan, zoals de TS aangeeft, de printer nieuw was en geen ‘tweede kans’.

Nu printers met inkttanks, goed voor 4500 afdrukken) te koop voor nog geen €200.
Geen gezeur met inktcartridge meer.

jo
door jorisw - Sep 11, 2018 om 09:38
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Zie je die roze zweem t.o.v. wat je ziet op het beeldscherm? Zo ja, dan zou het ook de calibratie of de kleurtemperatuurinstelling van het beeldscherm kunnen zijn.

Topantwoord

brainless
door brainless - Sep 11, 2018 om 10:43
324 Antwoorden / 0 Vragen

U geeft aan dat de testpagina wel goed is.
Hoe zijn de kleuren als u wat afdrukt op gewoon papier?
Is dit wel goed... dan de volgende vragen:

Heeft u wel het goede fotopapier (geschikt voor inktjetprinters)?
Heeft u wel aangegeven bij het afdrukken dat het op fotopapier is?
Geeft u wel aan de het op hoge kwaliteit (high) moet ipv op snel (fast)?

mo
door moes Sep 11, 2018 om 16:45
31 Antwoorden / 87 Vragen

Bedankt voor de informatie. Ik ga het uitproberen.

edrick3
door edrick3 - Sep 11, 2018 om 17:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik heb mijn printer 6 weken geleden nieuw gekocht ( cool blue)
En vanaf het begin die kleurproblemen?
Zou ik toch even contact opnemen met de leverancier.
Garantie:
Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was.
(Bron)

re
door red1 - Sep 12, 2018 om 12:55
329 Antwoorden / 1 Vragen

vervuilde spuit openig ?? koop bij 123 inkt scoonmaak cassettes

edrick3
door edrick3 Sep 12, 2018 om 13:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Denk het niet.
TS schreef:

mo
door moes 10 sep. 2018 om 21:29
31 Antwoorden / 87 Vragen

Test pagina ziet er normaal uit

gsm
door gsm - Sep 12, 2018 om 14:00
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Verkeerd schoonmaken van de printkop, of even een patroon per ongeluk op de verkeerde plek geplaatst hebben, kan al de kleur beïnvloeden.
Probeer of via de glasplaat een kopie van een foto maken wel de goede kleur geeft.
Zo ja, dan is het printapparaat ( de MX925) prima en moet er iets met het stuurprogramma (in Windows aangeduid als Printer) of met de fotosoftware niet in orde zijn.

Het juiste kleurprofiel is belangrijk. In Windows stel je het Kleurbeheer van het stuurprogramma meestal in op Automatisch.
Het juiste profiel wordt dan automatisch gekozen. Een fotobeheer programma kan daar misschien van afwijken en een ander profiel gebruiken.
Gebruik ook eens een ander programma om de foto mee af te drukken.

mo
door moes Sep 12, 2018 om 21:14
31 Antwoorden / 87 Vragen

Goed idee ,kopie van foto maken , ga ik doen

mo
door moes Sep 12, 2018 om 21:25
31 Antwoorden / 87 Vragen

Contact met canon= advies = via instellingen op de printer een NOZZLE CHECK uit voeren, hoe gaat dat?

mo
door moes Sep 13, 2018 om 21:31
31 Antwoorden / 87 Vragen

Lieve mensen
na controle ontdekte ik dat er een bij gevulde inktpatroon in mijn printer zat, door mij zelf geplaatst.
STOM - STOM - DOM. 1000x sorry. Dit zal mij noot meer gebeuren.
na het vervangen door een orginele zijn de kleuren foto’s weer mooi
nogmaals EXCUSES

sjjoppy
door sjjoppy Sep 13, 2018 om 21:46
7202 Antwoorden / 3 Vragen

@moes
Gelukkig niets ernstigs en kunt u weer verder, dank voor het melden.

marita5
door marita5 - Sep 13, 2018 om 21:45
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Moes ,

Fijn om te horen dat het probleem is opgelost , bedankt voor het terugmelden .

DOOR MOES 13 SEP. 2018 OM 21:31
31 ANTWOORDEN / 87 VRAGEN

Lieve mensen
na controle ontdekte ik dat er een bij gevulde inktpatroon in mijn printer zat, door mij zelf geplaatst.
STOM - STOM - DOM. 1000x sorry. Dit zal mij noot meer gebeuren.
na het vervangen door een orginele zijn de kleuren foto’s weer mooi
nogmaals EXCUSES