f1blondie
door f1blondie Jun 28, 2009 om 11:47
Computers & telefonie

Card reader

even een vraagje ik heb in mijn pc een multicard reader zitten(deze zat er in toen ik hem kocht).

nou wou ik gister een kaart lezen maar hij herkent de kaart niet.

als ik op mijn computer ga kijken staat hij ook niet er tussen.

de pc is zo gekocht met een asus m2n-mx se plus motherboard.

weet iemand misschien een programmatje om uit te vinden welke reader
het is of hoe ik de cardreader kan installeren of iets dergelijks.

alvast bedankt voor jullie hulp

620 6 Rapporteer

dirck
door dirck - Jun 28, 2009 om 13:58
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Een cardreader hoef je in principe niet te installeren, deze wordt in de regel automatisch herkend door Windows.
Als je in "Deze computer" gaat kijken, zie je dan ook een stuk of 4 Verwisselbare schijven staan? (dit zijn dan de sleuven die in de reader zitten)

Verder zou je ook nog in "Apparaatbeheer" kunnen kijken onder "Schijfstations"
Hier staan dan de readers ook tussen.

Kun je helemaal niks vinden van wat hier boven staat, dan zou je de computerkast nog even open kunnen maken en kijken of het kabeltje van de reader wel aangesloten is op het moederbord.

Staat er ook geen naam op de voorkant van de cardreader?

Groet, Dirck

kenwel2
door kenwel2 - Jun 28, 2009 om 14:33
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Heb je het kaartje wel goed er in gestopt, laatst (dacht) ik ook een probleem te hebben, had ik het kaartje net andersom er in moeten stoppen, terwijl mijn andere computer weer andersom moest, dus bovenkant van kaartje kan dan anders zijn, de ene keer met de metalen deeltjes nar boven, de andere keer de metalen deeltjes naar beneden, dit kan dus ook nog een (mogelijke) optie zijn?

Maar kijk eerst maar ff zoals respondent dirck je al heeft uitgelegd, want dat kan ook goed het geval zijn...

Gr. en succes, Henri

f1blondie
door f1blondie - Jun 28, 2009 om 19:54
13 Antwoorden / 12 Vragen

daar staan ze allemaal tussen maar ik heb ff naar het antwoord hier onder gekeken (verkeerd er in?!) en dat was dus het geval.
bedankt voor u hulp allebei

sleutelaar
door sleutelaar - Jun 28, 2009 om 20:28
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Blondie

Staat het kaarte ingesteld op beveiliging?

kroonmeester
door kroonmeester - Jun 28, 2009 om 21:00
457 Antwoorden / 45 Vragen

Ga eerst naar configuratiescherm!

vanuit configuratiescherm > systeem > hardware > apparaatbeheer > en verwijder o.a. usb en cardlezers o.i.d.

Herstart de pc opnieuw! Nieuwe hardware wordt gedetecteerd en geïnstalleerd. Na deze operatie van hooguit 10 minuten wordt dan de cardreader gelezen.

Zo mogelijk ook een update uitvoeren van de driver(s).

kenwel2
door kenwel2 - Jun 28, 2009 om 21:48
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Bedankt voor de terugmelding. Ja, laatst had ik echt zoiets aan de hand..vandaar dat ik met deze optie kwam, zo zie je maar weer: Niets is onmogelijk....de praktijk leert het.

Maar..wat dirck schetste, was inderdaad ook een mogelijkheid....

Eind goed al goed.

Succes verder met de card reader!

Gr. Henri