je
door jelle200 Nov 5, 2005 om 21:10
Computers & telefonie

Casema motorola modem en router

Hallo,ik heb sinds kort een motorola modem van casema i.p.v de com 21 modem.Nu krijg ik met geen mogelijkheid mijn router aan het werk.Ik heb nu een nieuwe gekocht.Een Eminent 4 port broadbandrouter.Maar nog steeds wil de router niet werken.Iemand enige ervaring hier mee.Ik heb alles doorlopen wat er in het boekje staat.gr Tineke

2230 12 Rapporteer

ha
door hansdreve - Nov 7, 2005 om 15:40
4 Antwoorden / 1 Vragen

Tineke,

De Motorola modem is een modem met ingebouwde router. Die zal je dus eerst moeten configureren (direct aansluiten op de PC) en als de verbinding dan goed werkt, kan je de volgende schakel invoegen, de andere router.

Die zal je dan zo moeten configureren dat het ding niet zelf verbinding wil maken maar een directe lijn accepteerd. Eigenlijk moet het ding denken dat je een rechtstreekse verbinding met internet hebt waarbij inloggen overbodig is.

Maar stap 1 is het meest belangrijk, zorgen dat de Motorola goed is geconfigureerd en dat je verbinding met internet hebt.

Succes!

Hans

cy
door cybermonk - Nov 7, 2005 om 19:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Tineke, Hans zit er helemaal naast.

De motorola van Casema is een simpel modem en niks geen router. Het probleem is of jouw router het door casema gebruikte protocol ondersteunt. Persoonlijk heb ik ook casema en ook een motorola modem. Ik heb echter een sitecom router aangeschaft omdat ik na veel zoeken er achterkwam dat deze router probleemloos werkt met casema en het door casema gebruikte protocol. Er zullen ook wel andere routers zijn die werken met casema in combinatie met de motorola. Zorg er eerst voor dat je internetverbinding werkt met behulp van het motorola modem. Als dat werkt plaats dan de router ertussen. (vwb sitecom was het gewoon stekkertjes erin en werken. Iets instellen was niet nodig).

Mogelijk dat je hier nog wat nadere info kunt vinden en gebruiken

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/695357/0//

co
door colorpc - Nov 7, 2005 om 21:11
9 Antwoorden / 0 Vragen

De routers die door Casema worden aanbevolen zijn die van Sitecom, Linksys en Belkin.

Als je een router gebruikt hoeft die biet te worden voorzien van je
casema gegevens, die zijn n.l. al opgeslagen in Modem tijdens de
installatie/aanmelding. Sluit je router wel aan op het modem met de
meegeleverde kabel !!!  Dit is n.l. een z.g. cross-cable.

co
door colorpc - Nov 7, 2005 om 21:16
9 Antwoorden / 0 Vragen

nog even de opmerking :

Als je een router gebruikt hoeft die niet te worden voorzien van je
casema gegevens

ha
door hansdreve - Nov 7, 2005 om 21:59
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dus, als de gebruikersnaam en het wachtwoord in de modem is opgeslagen en de modem ook direct op de PC gezet kan worden, wat is dat dan?

Je wilt niet weten hoeveel Motorola modems ik tot nu toe heb geinstalleerd met daarachter niet veel meer dan een switch, dus geen router. De Motorola doet dit uitstekend.

De Motorola geeft uitstekende IP adressen weg, dus een router.

ja
door jaapcram - Nov 7, 2005 om 23:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

met een modem en router heb je geen crosscable nodig een normale utp kabel is genoeg

je
door jelle200 - Nov 9, 2005 om 09:06
5 Antwoorden / 3 Vragen

Hai Frank,

Inderdaad ik heb ook z'n grote modem.En ik internet via de kabel.En ik heb 2 pc die via de router zouden moeten werken.

gr Tineke

er
door eriksl - Nov 10, 2005 om 18:24
5 Antwoorden / 0 Vragen

> De Motorola geeft uitstekende IP adressen weg, dus

> een router

Pardon???

Een router baseert het doorgeven van pakketten op osi-laag-3 kenmerken,
een bridge/switch op osi-laag-2 kenmerken en een hub dupliceert alle
verkeer naar alle poorten.

In normale taal: een router werkt met IP-adressen, een bridge/switch
met mac-adressen (12:34:56:78:90:ab) en een hub is helemaal een "dom"
ding.

De meeste dsl/breedband modems kunnen als bridge of als router
geconfigureerd worden. Voor welke je moet kiezen hangt af van je
provider. Bij sommigen moet je bridge kiezen, bij sommigen router en
weer bij andere kan het allebei (mits goed geconfigureerd).

Als je een modem van je provider hebt gekregen staat-ie vanzelf goed en anders moet je dit uitzoeken.

En of een apparaatje IP adressen uitgeeft, dat heeft niets te maken met
router-functionaliteit. Dat heet een DHCP-server en kan bijvoorbeeld op
een dsl-modem aanwezig zijn, maar ook op een PC.

zo
door zombie - Nov 10, 2005 om 18:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor je reactie

tineke    heb jij veel problemen mt casema laat het me even weten ???

groetjes

Frank

ed
door edenjose - Nov 10, 2005 om 22:57
4 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Tineke,

Los van het feit of het Motorola modem ook een router is, gaat het er lijkt mij om dat je er meer dan 1 PC op kan aansluiten. Zonder in technisch gebrabbel te vervallen is het inderdaad zo, dat niet alle routers via Casema's Motorola werken. Ik heb zelf een Sitecom 4-poorts en die werkt probleemloos. Wel eerst zorgen dat je modem goed werkt en daarna de router ertussen! Ook Linksys schijnt goed te werken, maar je kan dat bij Casema navragen.                  Succes!

je
door jelle200 - Nov 14, 2005 om 23:10
5 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo,

Na vele pogingen en vele tips werkt het eindelijk allemaal.Het zat hem in de router.Deze moest eerst gereset worden omdat er al meerdere pogingen tot instellen gedaan waren.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Frank op de vraag of ik veel problemen heb met Casema.

Nou niet met de werking van hun appararten.Modem internet en televisie of telefoon.Maar met hun service wel.Die is op alle fronten waardeloos.

gr Tineke

zo
door zombie - Nov 14, 2005 om 23:11
2 Antwoorden / 0 Vragen

beste tineke

ik heb ook een motarola modem een grote  waar ik ook mee kan belllen  mijn vraag aan jou is heb je meer dan 1 pc thuis en werk je via de kabel of adsl  want dat maakt ook nog uit  vandaar

m.v.g.

Frank