ge
door gevertzen Apr 26, 2005 om 19:07
Computers & telefonie

CD branden

Ik heb windows XP pro. Hoe brand ik een CD , zonder apart brandprogramma? Ik heb bij de brander aangevinkt dat er cd"gebrand mogen worden.

Gerard

802 9 Rapporteer

beileveld
door beileveld - Apr 26, 2005 om 19:11
122 Antwoorden / 16 Vragen

beste gerard,

open 'deze computer' en dubbelklik op de letter van de cd-rom brander. sleep nu gewoon net als bij een map of diskette de bestanden in het venster. als je die wil branden klik je op 'deze bestanden op cd zetten' en volg de wizard.

beileveld
door beileveld - Apr 26, 2005 om 19:13
122 Antwoorden / 16 Vragen

ik zeg er wel bij dat een apart brandprogramma (meestal) beter werkt en veelzijdiger is. mischien zat er bij uw brander iets als nero bijgeleverd. zoja, installeer dat dan en gebruik dat.

ge
door gevertzen - Apr 26, 2005 om 19:35
1 Antwoorden / 3 Vragen

ter aanvulling op mijn vraag, als ik aanklik dat de CD gebrand kan worden, dan krijg ik de melding dat ik een beschrijfbare CD moet plaatsen terwijl deze er in zit.

Gerard

beileveld
door beileveld - Apr 26, 2005 om 21:44
122 Antwoorden / 16 Vragen

probeer een andere cd, ook eens van een ander merk (maar ga niet voor heel veel geld proberen) je kunt ook zo'n ander programma proberen.

vraag er eens naar bij je computerwinkel. die hebben vast wel iets goeds.

dit vond ik bij download.com: http://www.download.com/Nero-6-Ultra-Edition/3000-2646_4-10383854.html?tag=lst-0-1

fl
door florisse - Apr 27, 2005 om 16:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

ter vervolg op de cd-rom wij hebben thuis ook cd-rom's om te kopieren ik raad je af om mmore cd-roms te gebruiken!

wn
door wnsblocker - Apr 27, 2005 om 16:23
4 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook welleens het probleem dat de cd gewijgerd wordt. ik pak dan altijd even een ander merk en het is over. als ik de ps gereset heb dan wordt de cd weer gewoon geaccepteerd. ik gebruik nashua en mmore

wn
door wnsblocker - Apr 27, 2005 om 16:23
4 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook welleens het probleem dat de cd gewijgerd wordt. ik pak dan altijd even een ander merk en het is over. als ik de ps gereset heb dan wordt de cd weer gewoon geaccepteerd. ik gebruik nashua en mmore

su
door superfranky1 - Apr 27, 2005 om 16:49
13 Antwoorden / 1 Vragen

beste Gerard,

Als ik jou was zou ik naar deze computer gaan en dan op een paar dingen klikken of bel een computerbedrijf en vraag of ze er antword op hebben.

of ga bidden in een moskee

aenigma
door aenigma - May 19, 2005 om 21:50
260 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Gerard,

Bestanden en mappen naar een cd-rom kopiëren

Plaats een lege, beschrijfbare cd in de cd-recorder.

Open Deze computer.

Klik op de bestanden of mappen die u wilt kopiëren naar cd-rom. U kunt
meerdere bestanden tegelijk selecteren door CTRL ingedrukt te houden
terwijl u op de gewenste bestanden klikt. Kies vervolgens Dit bestand
kopiëren, Deze map kopiëren of De geselecteerde items kopiëren onder
Bestands- en maptaken.

Als de bestanden zich in Mijn afbeeldingen bevinden, kiest u Naar cd
kopiëren of Alle items naar cd kopiëren onder Afbeeldingstaken en gaat
u verder met stap 5.

Klik in het dialoogvenster Items kopiëren op het station voor cd-opname en klik vervolgens op Kopiëren.

Dubbelklik op het station voor cd-opname in Deze computer. Er wordt een
tijdelijk gebied weergegeven waar de bestanden worden bewaard voordat
ze naar de cd worden gekopieerd. Controleer of de bestanden en mappen
die u naar de cd wilt kopiëren, worden weergegeven onder Bestanden die
zijn voorbereid om op cd te zetten.

Klik onder Cd-r-taken op Deze bestanden op cd zetten. De wizard Cd
branden wordt weergegeven. Volg de aanwijzingen in de wizard.

Bron: Windows Help, onderwerp "Bestanden en mappen kopieren naar een cd"

Succes