ja
door jayzmeer Mar 7, 2011 om 13:47
Computers & telefonie

Cd xp pro oem versie

hallo , ik ben op zoek naar een cd van xp pro en dan een oem versie . ik heb de installatiecode al en heb dus alleen de cd nodig .

weet iemand waar ik die vandaan haal ?

ik kan natuurlijk via torrent downloaden , maar ik wil dat soort dingen gewoon legaal doen .

alvast bedankt voor de reacties .

gr jayzmeer

1160 11 Rapporteer

birdies
door birdies - Mar 7, 2011 om 13:58
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........maar ik wil dat soort dingen gewoon legaal doen ............

Als je het echt helemaal legaal wilt doen, zul je een nieuwe licentie moeten kopen. OEM versies mogen n.l. maar 1x geïnstalleerd worden.

erik008
door erik008 - Mar 7, 2011 om 14:07
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Ik moet er aan toevoegen, dat installatie codes niet op alle cd's werken.
Ze brengen regelmatig nieuwe cd's uit met andere code reeksen.
Als er een sticker of een certificaat op jouw PC zit, kun je de CD bij Microsoft aanvragen.
Bij een OEM versie mag je geen ander moederbord hebben als de eerste keer.

ja
door jayzmeer - Mar 7, 2011 om 15:07
16 Antwoorden / 9 Vragen

@birdies en erik008

de oem-versie is legaal , want hij is nog nooit op een computer gebruikt .
ik zit eraan te denken om bij een bekende computerwinkel ( in de buurt van zoetermeer ) een nieuwe pc te kopen .
wel 1tje die ze zelf gebouwd hebben . normaal zit er windows 7 op , maar ik ga kijken of ik de computer kan kopen zonder besturingssysteem zodat ik er zelf xp pro op kan zetten.
ik gebruik namelijk windows steadystate en die werkt alleen t/m vista en dus niet bij 7 .

gr jayzmeer .

birdies
door birdies - Mar 7, 2011 om 15:12
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........ik gebruik namelijk windows steadystate en die werkt alleen t/m vista en dus niet bij 7 .......

Vanaf Windows 7 Professional kent Win7 een XP modus, *klik*

birdies
door birdies - Mar 7, 2011 om 15:16
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........windows steadystate.........

Zie zojuist wat Steadystate is (kende het niet), gaat denk ik dan niet werken met XP modus.

Maar als je een systeem laat bouwen, heb je grote kans dat zij nog wel een XP Prof OEM hebben liggen.

quantas
door quantas - Mar 7, 2011 om 15:26
670 Antwoorden / 0 Vragen

De OEM kan dus niet ongebruikt zijn.

Er zijn 2 opties de oem heeft op een systeem gestaan met bijbehorende licentiecode dan heb je geen cd.

De andere optie is dat de winkel je een OEM heeft verkocht ( mag officieel niet maar wordt oogluikend toegestaan ) en dan zit er dus wel degelijk een CD bij.

erik008
door erik008 - Mar 7, 2011 om 15:40
1401 Antwoorden / 25 Vragen

@quantas
Die discussie heb ik al eens gehad met een grote leverancier.
PC met XP er op en wel een licentiesticker.
Geen CD of zoiets...slechts een recoverpartitie.
Je kon hoog of laag springen...geen CD

quantas
door quantas - Mar 7, 2011 om 15:49
670 Antwoorden / 0 Vragen

Recoverpartitie is ook genoeg.
Je krijgt immers de keus om een set recovery dvd's te branden dat de mens dan niet doet ja dat is nu eenmaal een feit.

Kom ze dagelijks tegen, ben er hier ook weer met 1 bezig, alleen voor ons is het geen probleem we hebben elke versie sowieso liggen of kunnen hem via de partner portal van MS zo downloaden.

Daarom is de OEM ook goedkoper dan de retailversie.

Geen support MS
Geen dvd of cd

Oem is ook enkel en alleen ( dat was de opzet ) te leveren geinstalleerd en wel op een pc.
Door diverse winkeliers is daar vet misbruik van gemaakt helaas.

audb
door audb - Mar 7, 2011 om 18:54
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het downloaden van software is geheel legaal :)
Het installeren en gebruiken er van is dat niet altijd behalve als het om een copy gaat van software wat al in bezit is.

Nou heeft u de officiële code en dan mag u gewoon een copy downloaden.

Maar Brein(loos) zal echt niet snel bij u op de stoep komen staan die gaan liever zelf illegaal aan de slag door eigenhandig servers van een horsting bedrijf in beslag te nemen zonder gerechtelijk bevel.

audb
door audb - Mar 7, 2011 om 19:07
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een OEM versie mag je gewoon blijven gebruiken en mag zelfs los verkocht worden bij computer onderdelen.
Microsoft heeft dit al een paar jaar geleden laten weten op hun website.

Wat echter niet mag is het doorverkopen doorverkopen van licenties door eind gebruikers.

Maar hier geld wel dat als een computer doorverkocht wordt M$ niet mag en kan controleren wie de eind gebruiker is.

Microsoft heeft in Amerika wel de bevoegdheid om opsporing te doen maar in Nederland is dat echter niet het geval.

quantas
door quantas - Mar 7, 2011 om 19:13
670 Antwoorden / 0 Vragen

Dat mag dus weldegelijk niet.

Oogluikend toestaan wil nog niet zeggen dat het gewoon mag.
Dat er winkels waren die de regels aan hun laars lapten dat weet ook iedereen.

Ik weet er ook een paar die een flinke rechtszaak aan hun broek hebben gehad en verloren door deze praktijken.

Eindgebruikers mogen sowieso geen software doorverkopen.

Oogluikend werd ook mee bedoeld een complete pc in onderdelen en de sticker moest door de leverancier geplaatst worden.
Wat veel winkels deden dat was bij een losse hdd of muis verkopen dat mocht niet maar werd toegestaan.

=audb schreef op maandag 7 mrt 2011, 19:07: Een OEM versie mag je gewoon blijven gebruiken en mag zelfs los verkocht worden bij computer onderdelen.
Microsoft heeft dit al een paar jaar geleden laten weten op hun website.

Wat echter niet mag is het doorverkopen doorverkopen van licenties door eind gebruikers.

Maar hier geld wel dat als een computer doorverkocht wordt M$ niet mag en kan controleren wie de eind gebruiker is.

Microsoft heeft in Amerika wel de bevoegdheid om opsporing te doen maar in Nederland is dat echter niet het geval.