Click and Buy, onterechte afschrijving
Ik kreeg zojuist bijna een hartverzakking!
In mijn mailbox vond ik 3 emailtjes, 2 van Itunes maar die had ik niet aangeklikt want dat zullen wel nepmailtjes zijn (ik heb namelijk al 3 jaar niets meer gekocht in de Itunesstore) maar verderop kwam ik nog een mailtje tegen.... van ClickandBuy, dat er een afschrijving plaats zou vinden?! want ik zou iets van Texas Poker hebben gekocht, voor 80euro!!!
Ik ging er vanuit dat dit beide fake mailtjes zouden zijn, al is het wel heeeeeel erg toevallig natuurlijk!
Vol spanning opende ik mijn Itunes maar weer eens en ging op zoek..... daar vond ik mijn meest recente aankopen en daar stond dus ook Texas Poker en 80euro!!!
Zijn er meer mensen bekend hier mee?
wat hebben jullie toen gedaan?
is er inderdaad geld afgeschreven en zo ja, heb je dat teruggekregen? en zo ja, hoe?
Ik heb ClickandBuy geprobeerd te bellen, aangezien ik 1,5jaar geleden mijn account al op heb gezegd. Maar ik krijg ze niet te pakken. Op mijn mailtjes krijg ik alleen een automatisch antwoord dat ik in het engels naar een ander emailadres moet mailen.
Ik heb nu mijn eerdere mailtjes in dat nieuwe adres geplakt en er in het engels bij gezegd dat ze maar een translation programma gaan gebruiken...
maar goed, wat nu?!
kan een of andere poker verslaafde zomaar hiermee wegkomen?! Ik heb Itunes voor mijn simpele Ipodje en ik heb GEEN Iphone.....
Hallo nesselande,
Aangezien je geen machtiging voor automatische incasso hebt afgegeven mogen ze niks afschrijven.
Even in de gaten houden.
Gebeurt dit toch, dan de bank opdracht geven om bedrag te storneren.
Ik ben niet helemaal compleet geweest denk ik....
Het bedrag is al afgeschreven (gisteren) en dit heb ik direct teruggeboekt, ik heb ook de bank gebeld en de rekening laten blokkeren.
Verder heb ik hopeloos contact gezocht met C&B (en hier gaat het me eigenlijk om) maar dit werkt voor geen meter.... ze hebben een NL mailadres maar dan krijg ik een automatische mail terug dat ik ze naar een EU adres moet mailen in het engels... onzin natuurlijk! Mijn engels op papier is ook zeer belabberd!
contact met Itunes is net zo beroerd, heb Apple NL gebeld maar die zeggen niets te kunnen met Itunes dus ik moet echt mailen.... in het engels....
Dit heb ik nu gedaan naar Itunes maar nog niets gehoord, naar C&B heb ik mijn Nederlandstalige mailtjes er gewoon ingeplakt en in het Engels erbij gezegd dat zij maar een translation programma gebruiken....
Ik ben dus vooral benieuwd hoe mensen in contact zijn gekomen, in het nederlands met deze bedrijven....
Hallo nesselande,
Wat er precies is gebeurt weet ik uiteraard niet. Heb je die app 'Texas poker' niet op je iPod staan? Die app is gratis, maar je kunt vanuit de app (dus tijdens het spelen) 'aankopen' doen. Dus de eerste vraag is, staat de app op je iPod en heeft er iemand mee gespeeld?
Als bovenstaande niet het geval is, is er dan iemand anders die (met jouw medeweten) gebruik maakt van jouw iTunesaccount? Zo ja, dan die persoon er op aanspreken en zo nee, dan is er blijkbaar iemand die zonder jouw toestemming gebruik maakt van je iTunesaccount. Wellicht heeft die persoon eens gezien hoe jij een aankoop deed en heeft die persoon dus kennis van je inloggegevens van iTunes.
Om te beginnen dus maar zo snel mogelijk je wachtwoord van je iTunesaccount veranderen.
Verder doet C&B niets anders dan de betalingen/afschrijvingen verzorgen voor iTunes (Apple). C&B doet dus niets verkeerd en het geld terugboeken is dus niet erg verstandig van je. Als C&B namelijk het geld niet krijgt, dan sturen ze je gewoon een herinnering met een boete van €15,- en dat blijven ze herhalen. Dus elke keer dat ze een poging doen om geld van je rekening te halen rekenen ze weer een boete van €15....
En voor je zegt dat ze 'het recht niet hebben', dat recht hebben ze wel. Je bent indertijd namelijk accoord gegaan met de voorwaarden en daarin staat dat wanneer je niet aan je betalingsplicht voldoet, je €15 boete moet betalen bij elke poging die ze doen om het geld te innen.
Kortom, je zult het met iTunes (Apple) moeten uitvechten.
m.vr.gr. Freya
Met Itunes ben ik nu bezig maar dat is zo makkelijk niet.
Mijn Ipod zit al een paar weken in mijn tas, die gebruik ik alleen als ik naar mijn werk ga maar ben al een aantal weken vrij. Itunes gebruik ik alleen, staat op mijn laptop en ik ben de enige die dat gebruikt.
Ik ben nu mijn Ipod aan het opladen om te zien of die app er op staat, maar het lijkt me niet.... ik speel geen poker, ik kan ook geen poker spelen want weet helemaal niets van het spel af. Overigens is de app tegelijkertijd 'aangekocht' als de in app. Van beiden geen verstand daar ik nooit iets met app's doe?
Heb gisteren ook de politie gebeld en zij zeggen dat het om een frauduleuze handeling gaat, aangifte doen dus.
Ik snap wel dat C&B het recht heeft, maar ik heb 1,5jr geleden mijn account opgezegd. Deze zou dus niet meer gebruikt moeten kunnen worden, mijn vraag aan C&B dus, waarom bestaat mijn account nog wel?!
[u]Aanvulling[/u]:
En om problemen met ongewilde 'in-app' aankopen te voorkomen, kun je wellicht die optie op je iPod beter uitzetten. Die optie kun je op de volgende manier uitschakelen:
Ga naar: Instellingen > Algemeen > Beperkingen. Schakel de optie Beperkingen 'in' voor het geval die optie nog niet 'in' staat en schakel daarna de optie Kopen vanuit apps 'uit'.
Freya
Beste Mensen,
Gisteren 13 Aug is precies het zelfde mij overkomen.
80 euro voor texas poker chips.
Ik heb gebeld met Click and Buy en kreeg het volgende,
Zo snel mogelijk het transactie blokkeren bij de bank, zodat het geld niet geïncasseerd kan worden
Verder hebben ze mij account geblokkeerd.
Na eigen onderzoek ben ik erachter gekomen dat deze situatie veel vaker voorkomt dan gedacht. Het ligt niet aan jouw!!
Google ff goed rond, ook gewoon via google.com in het engels
Al sinds mei 2011 is dit vaker voorgekomen in de VS en andere landen, de afgelopen maand ook veel vaker in Nederland.
Via een heck komen de daders aan gegevens, als die heck nou bij click and buy is of bij itunes krijg je niet te horen, en verdere uitleg heb ik ook niet gekregen toen ik erover vragen begon te stellen.
(slecht voor bedrijf, kijk maar naar Sony en de PS store)
De in app is Texas Poker 50M chips (dit kost 39,99 per stuk)
Ontwikkelaar KAMAGAMES LTD
Je wachtwoord op Itunes en click and buy veranderen is maar een tijdelijke oplossing!
Persoonlijk weet niet wat ik moet doen, itunes Appel heeft niet eens een afdeling die met dit soort zaken omgaat, en click and buy adviseer mij on het bedrag te blokeren en extra mails over 15 euro extra etc te negeren.
Ik weet niet als ik aangifte moet doen, ik ga wel de transactie blokeren bj de bank. Ik heb niks gekocht, en zowel click and buy als appel zijn op de hoogte van deze malafide heck.
Trouwens, mij click and buy account heb ik voor het laatst begin 2010 gebruikt, na enkele maanden omdat ik niks meer met de account heb gedaan, werd het opgeheven. (altans dat werd vermeld, maar nu blijkt duidelijk niet zo)
Hoi M4210,
Jouw verhaal en mijn verhaal zijn inderdaad identiek! Ik ben wel benieuwd hoe je C&B hebt kunnen bereiken? Ik heb heeeeeel lang in de wacht gehangen en heb de hoop opgegeven na een paar keer (straks heb ik een hogere telefoonrekening dan het bedrag waar het om gaat). Op mijn mails is nog niet gereageerd maar heb inderdaad wel de herinnering gekregen met de 15euro!
Itunes verwijst heel fijn weer naar C&B terwijl ik toch denk dat ook Itunes hier iets mee moet doen.... van het kastje naar de muur zullen we maar zeggen!
Je kunt Itunes inderdaad niet bellen, Apple doet telefonisch niets met Itunes en er is ook geen Nederlandse service.... in het Engels mag je e-mailen.
Even voor de duidelijkheid ik heb een Ipod Nano, ik kan daar niet eens apps op zetten! Heb wel 10x mijn Ipod doorgelopen toen een vriendinnetje mij meldde dat je alleen op de Ipod Touch een app kan downloaden.... heb nog nooit een Touch gehad. En dus ook geen Iphone.
Mijn bank heb ik direct gebeld om het rekeningnummer te blokkeren, goed te horen dat C&B dit ook adviseert. En het opheffen van een C&B account blijkt zo te zien lastig te zijn, ik heb het 1,5jr geleden opgeheven maar blijkbaar ook niet helemaal..... vreemd!
Ik heb op dit moment alweer even niets meer gehoord, niet meer van Itunes en niet meer van C&B. Ik gooi hierna mijn Itunes helemaal van de computer af en zeg mijn account op (deze is overigens op dit moment geblokkeerd door Itunes zodat er niets meer mee kan gebeuren).
Ook mijn C&B account is geblokkeerd door C&B maar dit omdat ik niet betaald heb.....
Bedankt in elk geval voor je reactie! Het is op een of andere manier toch prettig om niet te de enige te zijn, hoe l*llig het ook voor jou is natuurlijk! Het ligt dan niet helemaal aan mij....
Beste Nesselande,
Ik heb C&B bereikt via 09007773330. Engelse nummer volgens mij, omdat ze geen Nederlandse afdeling meer hebben.
Hierna heb ik Appel de volgende bericht gestuurd via hun support systeem :
Hi,
Yesterday two purchases where made at a total cost of 79,99 euro to my expence.
However, i did not purchase anything, and i don't even play poker.
It was Texas Pokeer by KAMAGAMESLTD
M---171J-- MGLQ171G--
I can not, and wil not pay 80 euro for something i haven't authorized.
After googeling , it came to my atention that this has happend to noumerous people in the Netherlands since beginning of august and also around the same time it happend to me, and in USA there have ben many reports of this happening.
I tried your customer service, witch was very unhelpful.
Monday 15th of August i wil be filing a report at the police station.
I already have had contact with click and buy, whom advised me to block the transaction at the bank, and disregard the messages about paying and extra administation cost.
Hoping for a fast reply,
Zojuist heb de de volgende bericht ontvangen :
Dear Marc,
Welcome to iTunes Store Customer Support. My name is Mae and I am glad to assist you today.
I'm sorry to hear that you're charged by the purchases made without your permission. I know how upsetting that can be. It will be my pleasure to assist you in any way that I possibly can.
To prevent further purchasing, I have disabled your account. Please note that you can enable your iTunes Store account in the future by providing specific information to iTunes Store support, as described at the end of this email.
After reviewing the circumstances of your case, we determined that issuing you a refund for the items that were purchased without your permission is an appropriate exception to the iTunes Store Terms and Conditions, which state that all sales are final. A refund in the amount of 79.98 will be credited to the payment method(s) that were used to pay for the items.
I urge you to contact ClickandBuy as soon as possible to ask them to launch an investigation into the security of your account.
I also strongly recommend you change your account password immediately. Changing the password will help to prevent anyone else from using your iTunes Store account to place orders without your knowledge. To increase the security of your account I highly recommend that you follow the suggestions outlined in the following article:
iTunes Store: Best practices for protecting the security of your account
http://support.apple.com/kb/HT4156
If you wish to place orders using a different payment method, you can add one to your account by following these instructions:
1) Open iTunes and sign in to the iTunes Store.
2) Select "View My Account" from the Store menu.
3) Enter your password and click the View Account button.
4) Click the Edit Payment Information button.
5) Edit your payment information as needed.
6) Click the Done button at the bottom of the page.
If you suspect you are the victim of identity theft, consider following these recommendations:
- Contact the fraud departments of any consumer reporting company to place a fraud alert on your credit report.
- Close the accounts that you believe have been used without your knowledge.
If you would like your iTunes Store account to be enabled, please reply to this email with the following information:
1) The billing address listed on the account, and
2) One of the following:
- the last four digits of the Credit card used for your iTunes Store account
- the order number of your most recent purchase
- the name of any item you've purchased using this account
I will use the information you provide to investigate the possibility of enabling your account. Please note this investigation could take several days.
I hope this information proves helpful in resolving the problem. If you have further questions, please reply to this email and I'll be happy to assist you. Have An Awesome Day!
Sincerely,
Mae
iTunes Store Customer Support
Please Note: I work Sat-Tue, 8:00AM-5:00PM CST
Thank you for allowing me the opportunity to assist you. You may receive an AppleCare survey email; any feedback you provide would be greatly appreciated.
Dus wat ik jouw zou adviseren is probeer nogmaals click and buy te bereiken en alles uitleggen, ook Appel mailen via :
http://www.apple.com/nl/support/itunes/contact.html?form=account&topic=iTunes%20Store%20Account%20and%20Billing&subtopic=Billing%20Inquiries#
Leg alles uit, ook over de Texas poker etc
Er is nog geen bedrag van mij rekening afgeschreven omdat het in de weekend is gebeurt.
Morgen zou het bedrag van mij rekening worden afgehaald, en terug gestort denk ik, al ga ik tog click and buy blokkeren en opheffen.
In de toekomst ga ik gewoon itunes waardebonnen kopen bij freerecordshop bv.
En nogmaals, het is een heck vop de itunes of click and buy systeem. Dus het maak niet uit dat je een ipod nano hebt, of een iphone.
Het beste om dit te voorkomen in de toekomst is clickandbuy geen toegang geven tot je bankrekening. Machteging intrekken dus.
Mijn itunes account is nu ook geblokkeert.
Bedankt voor de info! Ik ga dan morgen nog maar eens met C&B proberen te bellen. En dan stuur ik ook nogmaals een mail naar Itunes, zou ik de jouwe als voorbeeld mogen gebruiken? Die is net iets duidelijker dan de mijne was....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan je een bloeiende Coleus plant overpotten?
Ik heb op mijn balkon een prachtige coleuspant in een pot die steeds meer bloemetjes krijgt. De plant is een siernetel. Zo langzamerhand word de pot een beetje te klein, en vraag ik me af of het geen kwaad kan om een bloeiende plant over te potten
Lees meer
Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?
Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie: Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer