ma
door magnolia Sep 26, 2013 om 09:40
Computers & telefonie

Code opvragen hotmail

L.S.,
Sinds kort moet ik steeds een code invullen om in de mailbox van mijn hotmail te komen. Aanmelden lukt niet meer. Maar een code opvragen ook niet, temeer daar die naar mijn hotmail wordt gestuurd, waar ik niet bij kan. Na 2 of 3 x proberen mag je die dag en ook de volgende dag niet meer proberen aan een code te komen. Hoe los ik dit op?Deze vorm van bescherming duurt al 3 dagen.
Help!!!
Magnolia
ps. reakties naar [edit redactie, mailadres verwijderd]

3298 6 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Sep 26, 2013 om 09:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Sorry, maar ik ga echt niet naar jou persoonlijke emailadres een email sturen. Ken wel het probleem.

Er wordt gevraagd of ze de code naar het eerder door jou opgegeven emailadres een code moeten sturen. Dan geef je aan dat je dat email adres niet meer hebt (ook al heb je het wel), dan vraagt hij naar een nieuw email adres, dan kun je je kpn emailadres opgeven (aangezien het je toch niet kan schelen of iedereen het kent), dan wordt de code daar heen gestuurd. Pakt hij de code dan niet, dan nog een keerde code aanvragen.

Het is een irritante manier van doen, veel mensen worden ermee lastig gevallen.

wendy-claire
door wendy-claire - Sep 26, 2013 om 10:34
619 Antwoorden / 29 Vragen

Daar heb ik bij GMail (tot nu toe) geen last van.

I hate Hotmail.com!

ma
door magnolia - Sep 26, 2013 om 11:20
42 Antwoorden / 43 Vragen

hartelijk dank voor uw reakties.
Ik denk er hard over na om een G-mailadres te nemen.
Hoe kan ik mijn adressenboekboek het makkelijkst overhevelen?

vr.gr.
Magnolia

laaglander
door laaglander - Sep 26, 2013 om 13:02
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo magnolia,

je hebt niet alleen de keuze om een code te laten zenden, maar ook nog de geheime vraag te beantwoorden. Wanneer dat ook niet lukt heb je nog een derde optie.. die wordt dan daar ook op diezelfde paginga weergegeven. daar kun je dan een formulier invullen. Daarin kun je aangeven wie je bent en wat je van je mailbox nog weet en naar welke mail adres hun reactie gestuurd moet worden. Wanneer ze denken dat jij bent wie ze denken wie je bent geven ze een link aan je waar je je wachtwoordt opnieuw mag opgeven.

succes Laaglander

viejo
door viejo - Oct 9, 2013 om 12:54
63 Antwoorden / 4 Vragen

Iedereen die HOtmail heeft krijgt ongevraagt met deze 'beveiligings-aktie' te maken.
Het lijkt mij een aktie om zoveel mogelijk persoonlijke gegevens te linken wat ook weer een beetje vreemd is omdat het emailadressen bestand al een klein netwerk opzich vormt.
De klassieke tip is om 'elders' een 1 malig adres aan te maken en de gevraagde code daarheen te laten sturen. Vervolgens kopieert U de contactpersonen naar een map op Uw computer, kiest vervolgens voor een totaal nieuw emailadres, en vergeet verder de 2 eerst genoemde adressen.

ma
door magnolia - Oct 9, 2013 om 13:29
42 Antwoorden / 43 Vragen

Beste Laaglander en Viejo,

Dank voor uw adviezen. Ik zal er zeker gebruik van maken.
Ik zal meteen aan de slag gaan met het aanmaken van een map van mijn kontaktpersonen.
Dat is erg handig. Ik heb het nl. al een keer bij de hand gehad dat de p.c. was gecrasht en ik alles kwijt was.

mvrgr.
Magnolia