ag
door agnesnico Dec 17, 2010 om 11:16
Computers & telefonie

Computer gaat uit met youtube

Hallo
Als ik op youtube iets bekijk, slaat de computer na een aantal filmpjes gewoon af.
start zichzelf dan weer op.
behoorlijk irritant.Weet niet wat het is. Kan iemand mij helpen?

1450 15 Rapporteer

freya
door freya - Dec 17, 2010 om 11:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo agnesnico,

Er zal dan wel één of ander systeemproces vastlopen. Waarschijnlijk staat Windows ook dusdanig ingesteld dat deze automatisch moet herstarten zodra er een 'ernstige systeemfout' optreedt. Als je dit automatisch herstarten uitschakelt, krijg je hoogstwaarschijnlijk een foutmelding te zien en is er dan ook iets meer te zeggen over de oorzaak van het probleem.

[u]Voor Windows Vista[/u]:
Klik met de rechter muisknop op (Deze) computer en kies Eigenschappen. Klik links op Geavanceerde systeeminstellingen. Klik onder Opstart- en herstelinstellingen op de knop (Instellingen) en haal vervolgens onder Systeemfouten het vinkje weg dat staat vóór De computer automatisch opnieuw opstarten. Klik op (Ok), sluit alle vensters, start de computer opnieuw op en wacht dan af tot het probleem zich weer voordoet. Post hier dan de melding die je te zien krijgt.

m.vr.gr. Freya

gsm
door gsm - Dec 17, 2010 om 17:24
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Wanneer je computer al langer dan 1 jaar in gebruik is, dan zou teveel stof in de koeler van de videokaart en/of de processor en in de voeding het probleem kunnen veroorzaken.
Controleer ook de werking van de ventilator(en).

ag
door agnesnico - Dec 22, 2010 om 20:47
8 Antwoorden / 23 Vragen

ik heb het nu uitgeschakeld, maar hij sluit zichzelf bu ook af alleen geeft nu ook een foutmelding , iets met geheugen, dat het gecontroleerd is, en is goedbevonden
een donkerblauw scherm met dikke witte letters. Ik kan wel alnger op youtube blijven voordat ie afsluit, maar het is nog wel irritant,
Het antwoord over stof: Ik maak de computer regelmatig schoon, heb toevallig vorige week nog gedaan.
Maar evengoed bedankt voor het meedenken

edrick3
door edrick3 - Dec 22, 2010 om 20:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo agnesnico,

Welke foutmelding krijg je precies?

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 23, 2010 om 02:35
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ agnesnico:

Betreft het een PC-desktop of een laptop?

Hardware ERror MAN.

ti
door timfelix - Dec 23, 2010 om 03:35
270 Antwoorden / 13 Vragen

Is youtube het enige waar de pc bij vastloopt, of als je andere zware operaties uitvoert ook? Dit is waarschijnlijk een probleem met je temperatuur. Download even het programma Everest, deze leest je temperatuur uit.

En dan zijn vooral de volgende temperaturen belangrijk:

GPU (videokaart)
Northbridge
CPU Core(!) belangrijk dat je de core neemt, anders neem je de oppervlaktetemperatuur van de processor, wat niet heel boeiend is.

Als je dat even hier post, kunnen we je verder helpen.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 23, 2010 om 10:05
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ felix:

En de smps dan?

H.

ti
door timfelix - Dec 23, 2010 om 22:37
270 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=hrdwerrorman schreef op donderdag 23 dec 2010, 10:05]@ felix:

En de smps dan?

H.

De smps? Wat zijn dat inhemelsnaam

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 24, 2010 om 00:16
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ felix:

Tjonge jonge: switched mode power supply.

H.

ti
door timfelix - Dec 24, 2010 om 00:26
270 Antwoorden / 13 Vragen

Het is echt totaal niet nodig om zo uit de hoogte te doen, de gangbare afkorting is namelijk over het algemeen PSU of desgewenst voeding.

Het kan inderdaad ook aan de voeding liggen, alleen lijkt het me handiger om 1 ding tegelijkertijd te proberen en dan is temperatuur toch wel het meest voorkomende probleem. Voedingen oververhitten trouwens bijna nooit, dan moet het een slechte voeding zijn en de belasting ruwweg 30% boven zijn maximum aangegeven belasting liggen.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 24, 2010 om 01:19
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ felix:

Een voeding en een psu kan van alles zijn. Een simpele 3-poot zoals een 7805 7905 of zelfs een 2N3055 met een weerstand en een zenerdiode, een accu of batterij kun je ook voeding of psu noemen. Dat is geen smps.
Een fan van een smps kan vervuild zijn, slecht draaien tot soms zelfs stilstaan. Wat denk je dat zo'n smps dan doet wanneer deze te warm wordt?

H.

ti
door timfelix - Dec 24, 2010 om 02:17
270 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=hrdwerrorman schreef op vrijdag 24 dec 2010, 01:19]@ felix:

Een voeding en een psu kan van alles zijn. Een simpele 3-poot zoals een 7805 7905 of zelfs een 2N3055 met een weerstand en een zenerdiode, een accu of batterij kun je ook voeding of psu noemen. Dat is geen smps.
Een fan van een smps kan vervuild zijn, slecht draaien tot soms zelfs stilstaan. Wat denk je dat zo'n smps dan doet wanneer deze te warm wordt?

H.

Nu kun je inderdaad rond gaan smijten met accu's, batterijen en dat soort dingen, maar elk normaal mens zal de "smps" aanwijzen als je het hebt over de voeding van een pc. Als(!) een voeding oververhit zijn er 2 mogelijkheden, hij is kapot (vaak het geval bij de goedkopere voedingen, in-win en dat soort troep) of de oververhittingsprotectie slaat er op en dat betekent dat je voeding niet meer bruikbaar is tot hij afgekoeld is.

Maar goed, het lijkt me dus niet waarschijnlijk dat de voeding oververhit is, aangezien de TS aangeeft zijn/haar computer goed stofvrij te houden.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 24, 2010 om 08:01
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ felix:

"aangezien de TS aangeeft zijn/haar computer goed stofvrij te houden."

Van de buitenkant of de ventilatoren en koellichamen binnenin ook?

H.

freya
door freya - Dec 24, 2010 om 10:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Tjongejonge, wat een discussie weer. En jongens, wie heeft nu de grootste....?

Laat agnesnico nu gewoon het advies van timfelix opvolgen en controleren hoe de temperaturen zijn. Daarnaast denk ik zelf dat het wellicht gewoon een softwareprobleem is met een bepaald type filmpje. Een computer/laptop wordt echt niet extreem warm van een paar youtube filmpjes kijken. Maar wellicht horen we nog om wat voor foutmelding het precies gaat.

Freya

di
door dirk2 - Dec 24, 2010 om 10:45
364 Antwoorden / 21 Vragen

Probeer eens een andere browser. Heb je een oude pc? Javascript kan de boel laten vastlopen.