kw
door kweetutnie Apr 14, 2006 om 11:30
Computers & telefonie

Computer opstarten.....

wie geeft mij antwoord?????

wanneer ik 's morgens de pc opstart en ik heb mijn account aangeklikt ( bij de kids gebeurt dit ook hoor ) dan valt hij vanzelf uit tijdens het nog opstarten.

De ene keer start hij vanzelf weer op , de andere keer moet ik hem met de knop weer aanzetten. dit gebeurt soms wel 2 tot 3 keer. Als dat 's moprgens is gebeurd heb ik er de verder dag geen last meer van.......?????

wie weet raad ?????

bij voorbaat dank voor jullie reacties !!!!

626 6 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 14, 2006 om 11:38
16948 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u XP, zoek dan een herstelpunt en "draai win herstel".

De oorzaak kan zijn een opgetreden fot in de opstartprocedure, kan ook een probleem zijn met de harde schijf en dat is te controleren met de optie schijfcontrole.

Een mogelijke oorzaak, maar lijkt mij onwaarschijnlijk, kan zijn dat de back-up batterij op het moederbord leeg is, dat kunt u zien aan de datum/tijdaanduiding - als die niet correct wordt weergegeven.

edwardus
door edwardus - Apr 14, 2006 om 11:40
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Opstarten in veilige modus en een volledige virusscan uitvoeren met een antivirus rescue-cd.

Verder is het mogelijk dat er een condensator op het moederbord overleden is, dit heb ik daadwerkelijk al eens meegemaakt. Dat systeem stortte op willekeurige momenten in, behalve in veilige modus en in 16bits mode!

Als de virusscan niks oplevert, dan zou ik maar eens naar het moederbord (laten) kijken.

kw
door kweetutnie - Apr 17, 2006 om 11:42
5 Antwoorden / 11 Vragen

beste gerritaltena;

dank voor je reactie.Maar waar vind ik herstelpunt en hoe draai ik winherstel??

dirck
door dirck - Apr 17, 2006 om 12:07
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Sluit al je vensters die je open hebt staan zodat je alleen je bureaublad ziet met je pictogrammen en druk dan op F1 of ga via start naar "Help en ondersteuning" daarna klik je op "Wijzigingen ongedaan maken met
behulp van Systeemherstel
"

Of via Start > Alle programma's > Bureau-accessoires > Systeemwerkset.

kw
door kweetutnie - Apr 19, 2006 om 18:57
5 Antwoorden / 11 Vragen

Heb systeemherstel uitgevoerd . verschillende data's ingegeven. maar hij geeft elke keer aan geen herstelpunt te vinden. dus hier schiet ik niet zoveel mee op denk ik.

het probleem wordt vooralsnog alleen maar erger......hij valt overdag nu ook geregeld uit. en hem weer op gang krijgen wordt er niet eenvoudiger op. moet soms 8 á 9 keer op de knop duwen van de pc voordat hij het weer doet.....

wat te doen ?????????

qm
door qmelvin - Apr 19, 2006 om 20:13
5 Antwoorden / 3 Vragen

Het probleem wat je beschrijft had ik ook,

Bij mij bleek het aan de voeding te liggen, bij een "koude" start viel de pc uit na het aanklikken van ieder willekeurige account.  Mijn voedig gaf te weinig spanning op de 12 volt lijn. Na het plaatsen van een nieuwe voeding was ik van het probleem af.

Als het goed is en je trekt 's nachts de stekker uit het stopcontact zodat de pc snachts zonder spanning staat lukt het zowat niet om smorgens het windows aanmeldscherm te bereiken zondar det de pc 2/3 keer opnieuw opstart.

Veel sxxs gewenst,

qmelvin