barnhoorn
door barnhoorn Jul 15, 2009 om 04:11
Computers & telefonie

Computer ziet geen draadloos netwerk

Mijn laptop ziet normaal gesproken beschikbare draadloze netwerken maar op dit moment zit ik vlak naast een draadloos modem maar mijn laptop ziet niets en ik kan geen verbinding maken.

WEllicht heb ik per abuis iets uitgezet of doe ik iets verkeerd. Wie kan mij verder helpen?

49735 19 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jul 15, 2009 om 05:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag barnhoorn, gokjes: ga naar het configuratiescherm naar netwerkverbindingen en die openen. Misschien staat daar iets uitgeschakeld wat je weer moet inschakelen of herstellen aanklikken.

Of misschien systeemherstel gebruiken. Als dit probleem er nog maar net is, kun je zelfs eventueel het laatste herstelpunt gebruiken als dat bijv. gisteren was (en het probleem er nog niet was). Dan heeft de verandering mogelijk nog erna plaatsgevonden zonder dat alweer een nieuw herstelpunt is gemaakt. Als dat niets oplevert iets verder teruggaan.

vr.gr.

ma
door marwin - Jul 15, 2009 om 09:19
126 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien de zender van je computer uitgezet??? Is mij ook wel enes overkomen

rzelen
door rzelen - Jul 15, 2009 om 12:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

bij een laptop zit eigenlijk altij wel een knop waarmee je de Wlan aan kunt zetten. Dit kan gewoon een knop zijn of een combinatie met de FN toets (vaak F1 of F2)

dan kun je weer netwerken zoeken

Dan is het ook handig om in je bios de wlan instellingen te veranderen.
Zet deze op last state en hij zal onthouden of je bij het afsluiten aan of uit had staan

Groetjes

Roy

qp
door qpc - Jul 15, 2009 om 12:30
203 Antwoorden / 0 Vragen

Afhankelijk van het merk en type laptop, zit er normaal gesproken een knopje op het apparaat waarmee je draadloos internet kan in en uitschakelen. Vaak is dit een knop aan de voorkant of zijkant van het apparaat, maar het kan ook gewoon bovenop zitten. Zoek naar een knopje met een satellietschoteltje als symbooltje.

so
door sonneke - Jul 15, 2009 om 12:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf ook eens meer dan een uur zitten tobben en met het schaamrood op mijn kaken ontdekte ik, dat er linksvoor (een beetje naar onderen) een schuifknopje zat, waarmee je de internet verbinding aan en uit kunt zetten. Nooit geweten en met oppakken waarschijnlijk per ongeluk verschoven. Misschien is dat bij jou ook het geval. Succes!

dll
door dll - Jul 15, 2009 om 12:55
16 Antwoorden / 0 Vragen

Plaats hier even het merk en type van je laptop. Het besturingssysteem XP of Vista?

Dan kunnen we je makkelijker helpen.

personal
door personal - Jul 15, 2009 om 13:07
17 Antwoorden / 12 Vragen

Het kan ook zijn dat u uw router een x heeft ge-reset en dat deze op hidden (verbergen) staat. Komt veel voor bij tele2 routers

Het is dan niet mogelijk je router te vinden.

Wat kunt u er aan doen!

Simpel sluit uw laptop bedraad aan (met UTP kabel op poort 3 of 4) en ga naar uw router instellingen. vaak kun je hier komen door explorer te openen en als adres op te geven 192.168.1.1 .Toets gebruikersnaam en wachtwoord in. Raadpleeg boekje van de router voor Gebruikersnaam en wachtwoord en de optie hidden.

Doe dit trouwens alleen, als je je eigen router niet meer kunt vinden.

kun je helemaal geen verbindingen meer krijgen, dan ligt het aan de laptop en zou ik de bovenstaande oplossingen proberen.

Mvg

Personal

zw
door zwaardvis - Jul 15, 2009 om 13:12
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ligt het aan de router of aan de PC? Dat moet je eerst uitzoeken:

1. Zie de PC wel andere netwerken? Dan ligt het aan de router en heb je mogelijk het uitzenden van de netwerknaam uitgeschakeld.

2. Zie een andere PC (vraag buurman) wel jouw netwerk? Dan ligt het aan jouw PC en heb je de wifi adapter mogelijk uitgeschakeld.

Heb je een HP laptop? Een bekend probleem (koelingsprobleem) kan er voor zorgen dat de wifi adapter beschadigd is geraakt. Daarom repareert HP sommige laptops gratis binnen 24 maanden die dit probleem hebben. Zie dan de hp website.

zw
door zwaardvis - Jul 15, 2009 om 13:13
1525 Antwoorden / 51 Vragen

zie = ziet

zw
door zwaardvis - Jul 15, 2009 om 13:16
1525 Antwoorden / 51 Vragen

nuttige info voor HP en compaq laptops:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01115888&lc=nl&dlc=nl&cc=nl&product=3289376&lang=nl

geer56
door geer56 - Jul 15, 2009 om 14:33
100 Antwoorden / 9 Vragen

In het configuratie scherm kan je bij netwerkverbindingen/ eigenschappen een vinkje aan zetten wat je dan laat zien twee pc tjes onder in je balk rechts dan kan je ook zien of je verbinding krijgt.

Als je danvervolgens het knopje naast de kabel verbinding van je laptop aan zet gaat er een lampje branden en dan moet je de hele procedure even aflopen om het netwerk klaar te maken sterkte vergeet hem niet te beveiligen anders staan ze van de straat of je buren mee te doen op jou verbinding

ka
door kalender - Jul 15, 2009 om 16:29
26 Antwoorden / 53 Vragen

ik gebruik xp

pi
door pier46 - Jul 15, 2009 om 21:33
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het zelfde probleem soms netwerkadaptor ziet geen draadloze netwerken.

Het kan een ongewenste restspanning zijn, mijn oplossing is:

-hardwarematig uitzetten

-stekker uit wcd, een 10x hardwarematig aan/uit zetten

- of de setup op de defaultwaarden zetten

succes

la
door ladyotlake - Jul 15, 2009 om 21:38
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had het zelf ook voor het eerst bij deze nieuwe laptop. Bij de andere waren altijd van die schuifknopjes te zien, hier niet. het blijkt bij de mijne een combinatie te zijn van tegelijkertijd de knoppen Fn en F11 in te drukken, niet F1 of F2, dus het verschilt per merk. Probeer maar. Of heel misschien kun je het vinden in de gebruiksaanwijzing welke combinatie je moet hebben als je geen schuifknop hebt. Op je scherm komt dan eventjes te staan of ie aan of uit staat als je goed zit.Ik heet ook Barnhoorn, barnhoorn!

dirck
door dirck - Jul 15, 2009 om 22:20
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Heb je weleens eerder via dat draadloze modem gewerkt?

Brand het WLAN lampje wel op dat modem en is dat modem al ingesteld voor draadloos werken?

co
door conpom - Jul 15, 2009 om 22:28
5 Antwoorden / 2 Vragen

Wordt er helemaal geen netwerk gezien, of alleen jouw netwerk niet? Als je helemaal geen netwerk kunt zien heb je dikke kans dat het knopje op de laptop (bij een Acer aan de voorzijde) niet in de juiste positie staat. (Dit heb ik tot twee keer toe bij m'n moeder meegemaakt)

hj
door hjgerding - Jul 15, 2009 om 23:08
2 Antwoorden / 0 Vragen

barnhoorn, laptops hebben vaak een knop om draadloos-netwerk beheer kan worden in/uit geschakeld. deze bevindt zich soms aan de voor- of zijkant. kijk daar eens naar.

Staat dat aan, kijk dan eens in Apparaatbeheer (via Deze Computer > rechtsklik > eingenschappen > hardware > apparaatbeheer   en klik op Netwerkadapters. Dan zie je de Draadloze netwerk adapter, iets met Wireless, en daar mag geen rood kruisje of geel vraagteken bij staan.

Succes, Henk

gratisrijden
door gratisrijden - Jul 16, 2009 om 11:55
226 Antwoorden / 8 Vragen

Als al het bovengenoemde niet helpt, kan het nog aan de kanaalinstellingen liggen.

Het aantal toegestane kanalen(zendfrequenties) verschilt namelijk per land. (America 11, Europa 13, Japan 14)

Ik heb al een keer meegemaakt dat ik diverse netwerken vond, behalve de dichtsbijzijnde router. Het bleek dat die op kanaal 13 zendde, terwijl de ontvanger alleen op kanaal 1 t/m 11 zocht.

di
door dirkje6 - Jul 20, 2009 om 18:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

misschien heb je hier iets aan ( voor als je het niet inmiddels hebt ontdekt)

Je kunt op je icoontje te klikken, van je draadloosnetwerk, onder aan de balk. Dit met je rechtermuisknop, daarna op  Herstellen. Je laptop zoekt dan overnieuw het internet op.

had nl. laats geen contact met internet terwijl mijn pc aangaf het wel te hebben.