es
door essie3372 May 26, 2009 om 10:58
Computers & telefonie

COMRes.dll

Hallo, hier ben ik weer,

mijn computer is onlangs gecrasht.
Ik heb het wel weer redelijk aan de praat gekregen, maar nu heb ik o.a. 2 problemen:

1) Bij het opstarten krijg ik een foutmelding:
SECONDARY SLAVE HARD DISK ERROR
Ik start nu op door eerst F2, dan Esc en vervolgens enter in te toetsen.
Dan start alles weer normaal op.
Alleen; hoe los ik dit op?

2) Na het opstarten, krijg ik bij een aantal opdrachten de volgende melding:
Deze toepassing kan niet worden gestart omdat COMRes.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.
Dit is erg vervelend, want zelfs Help en Ondersteuning doet het niet meer.
Ook systeemherstel doet het niet meer. Want dan krijg ik deze melding, die ook niet meer weg wil gaan.

Zoals jullie inmiddels al weten, ik weet vrij weinig af van computers, dus a.u.b. wederom in Jip en Janneke taal.

O ja, ik heb XP Pro.

In ieder geval wederom heel erg bedankt voor het mee denken.

Groet,
Esmeralda

273 7 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - May 26, 2009 om 11:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag esmeralda, Is de pc wel goed gescand (ook met bijv. Mbam) en geschoond (ccleaner)? Heb je al Foutcontrole met repair laten lopen? e.e.a. eventueel in veilige modus doen.

Comress.dll intikken pp Google en je vindt sites met voorstellen tot oplossingen en via welke de toepassing kan worden gedownload.

vr.gr.

dirck
door dirck - May 26, 2009 om 11:35
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Esmeralda,

Via Start > Zoeken, dan Alle bestanden en mappen aanklikken.
Dan typ je comres.dll in het bovenste vakje in.
Dan klik je op Geavanceerde opties en plaats je een vinkje bij Systeemmappen doorzoeken en Verborgen bestanden en mappen doorzoeken.

Nu klik je op Zoeken.

comres.dll staat normaal gesproken in C:\Windows\System32

Als je bij het zoeken geen comres.dll vind in de map System32, maar wel in de map i386 of x86, dan kopieer je die comres.dll.

Nu ga je naar de map System32 toe en vervolgens plak je die comres.dll in die map neer.

Wat die foutmelding betreft: SECONDARY SLAVE HARD DISK ERROR
Heb je een 2e harde schijf in je computer zitten?

Groet, Dirck

dirck
door dirck - May 26, 2009 om 11:52
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Heb je geen 2e harde schijf in je computer zitten, dan is de harde schijf aangesloten op de verkeerde aansluiting.

De harde schijf moet aangesloten zijn op IDE-1, oftewel, Primary Master.

De volgorde van de aansluitingen zijn:
Harde schijf op Primary Master en CD/DVD-rom op Secondary Master.
Vervolgens kun je nog een 2e harde schijf of CD/DVD-rom op 1 van die andere stekkers aansluiten, de Primary Slave en Secundary Slave.

Het jumpertje aan de achterkant van de harde schijf of CD/DVD-rom moet dan wel op Master of Slave staan, volgens mij is Cable Select misschien wel het beste om te gebruiken.

es
door essie3372 - May 26, 2009 om 15:20
20 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo Dirk,

dank voor jouw antwoord.
Maar zelfs de optie "Start > Zoeken, dan Alle bestanden en mappen aanklikken" wil niet lukken.
De computer reageert gewoon niet.
Ook als ik via Start naar Programmatoegang- en instellingen wil, dan krijg ik een foutmelding.
Wellicht dat ik op een andere manier bij Geavanceerde opties komen?

Voor wat betreft: SECONDARY SLAVE HARD DISK ERROR
Ja, ik heb een 2e harde schijf.
Deze is al meer dan een jaar geleden een keer gecrasht, maar weer helemaal gerepareert.
Alleen sinds een 2- tal maanden geeft de computer weer deze melding aan.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt?

Nogmaals, héél erg bedankt voor het meedenken.

Groet,
Esmeralda

dirck
door dirck - May 26, 2009 om 16:13
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer dan onderstaande eens:

Het repareren van DLL bestanden.

Ga naar Start > Uitvoeren, typ in het venster:
sfc /scannow (sfc spatie /scannow)
Je moet wel de installatie cd-rom van Windows XP
erbij hebben, want er wordt naar gevraagd.
Goed lezen wat het programma meldt.
Het is mogelijk dat het vraagt om de cd-rom van XP-pro
Klik het weg totdat er naar de Home editie wordt gevraagd.

Haal na afloop sfc /scannow weg uit het venster van Uitvoeren
door een ander commando in te typen bv. cmd en daarna af te sluiten
(Dit is om te voorkomen dat scannow iedere keer weer wordt opgestart)
Sommige computers hebben de neiging om dat te presteren.

Bron: www.minatica.be/showthread.php?t=12103

Groet, Dirck

aurora1
door aurora1 - May 26, 2009 om 21:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heb je foutcontrole en repair al geprobeerd? Dat gaat bij mij zo (in xp):

Deze computer - openen - HDD(D:) - eigenschappen - extra - foutcontrole - nu controleren. Ik zou beide hokjes aanvinken, dus ook inzake beschadigede bestanden. Deze procedure duurt wel even.