IG
door IGijsbert Jul 5, 2017 om 17:18
Computers & telefonie

Contract telfort stilletjes vernieuwd bij verhuizing

Beste lezers,

Mijn vraag: Is het juist dat Telfort mijn contract niet wil beeindigen? (en wat te doen?)

Situatie: Begin dit jaar ging ik verhuizen, dus ik telfort gebeld om mijn internet mee te verhuizen.
Dit kon, maar ik ging wel naar een ander pakket omdat de snelheid op het nieuwe adres niet hoog genoeg was voor het oude pakket.
En ik ging niet minder betalen want mijn oude pakket was nog met een oude prijs.
Maar geen zorgen over de snelheid, binnen een maand zou er een upgrade plaats vinden zodat ik weer 50+ mbit zou krijgen.

Welnu... maanden later nog geen upgrade. Ik begin de procedure om over te stappen naar een glasvezel aanbieder die mij kan leveren.
Nu krijg ik een brief dat mijn contract nog tot volgend jaar loopt, ik gebeld, meneer van telfort legt uit: dat komt omdat het pakket gewijzigd is en dan telt dat als een nieuw contract.
Ik vraag of ik daar dan ook iets van zou hebben ontvangen ter bevestiging van een nieuw contract, dat zou ik op de mail hebben gehad.
Ik heb gekeken in mijn telfort mail en mijn eigen mail, daar geen berichten over een contract dat vernieuwd is.

3621 9 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 5, 2017 om 17:28
7200 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u ook bij ongewenste mail  gekeken?

IG
door IGijsbert - Jul 5, 2017 om 17:49
3 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u ook bij ongewenste mail  gekeken?

-Jazeker, ook in gezocht

ne
door neodutchio - Jul 5, 2017 om 18:15
5158 Antwoorden / 12 Vragen

U heeft een nieuw pakket genomen na de verhuizing, dus een nieuw contract.

IG
door IGijsbert - Jul 5, 2017 om 19:42
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb niet gevraagd om een nieuw pakket, maar omdat ik verhuis veranderd het pakket en de kosten voor mijn abbonement, dat klinkt mij niet gelijk als een nieuw contract.  En ik vind dat ik toch op de hoogte had moeten worden gesteld van het nieuwe contract (en daarbij op de hoogte word gesteld van de 14 dagen bedenktijd?)

Strakt zegt telfort dat het standaard is dat als je belt dat je contract wordt vernieuwd, moet ik dat dan ook als zoete koek slikken?

ne
door neodutchio Jul 5, 2017 om 19:44
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Elke aanpassing die u doet als wijziging staat gelijk als een nieuw contract. Dit is ook te zien in in uw eigen Telfort account.

tijger1
door tijger1 Jul 5, 2017 om 19:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hoeft niets alles zoete koek te slikken, maar ook als u uw oude pakket had kunnen houden, had u een nieuw contract gehad door de verhuizing.

U kunt dat allemaal ook nog nalezen in uw contract of op de site van Telfort.

IG
door IGijsbert Jul 6, 2017 om 11:35
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dat zou inderdaad mogelijk zijn, maar dan nog zou ik daarvan op de hoogte moeten worden gesteld (zoals PRIKKERT aangeeft) volgens de wet koop op afstand. Ik kan nu ook op mijn telfort account zien dat als ik een pakket wijzig dat ik dan een nieuw contract krijg, echter is dit telefonisch gebeurt bij het doorgeven van mijn verhuizing. ps. waarom moeten zij het pakket wijzigen als ik verhuis? ook als ze niet die snelheid kunnen leveren maar zeggen dat volgende maand wel te kunnen??

ge
door george321 Aug 14, 2017 om 10:37
390 Antwoorden / 1 Vragen

Als u telefonisch verhuisd wordt altijd gemeld dat er een nieuw contract is aangegaan.

Topantwoord

Pr
door Prikkert - Jul 5, 2017 om 20:04
14 Antwoorden / Vragen

In principe kan het heel goed zijn dat u inderdaad een nieuw contract bent aangegaan, ivm de nieuwe voorwaarden van het nieuwe pakket.
Ik denk dat hier sprake is van miscommunicatie of onjuiste informatie.

Gelukkig is er de Wet Koop op Afstand die zegt dat een consument bij een aankoop via de telefoon, zoals bij u het geval is, recht heeft op een bedenktijd van 14 dagen.
Deze gaat in op het moment van levering, of vanaf het moment dat u de bevestiging heeft ontvangen. Hier moet trouwens expliciet in vermeld worden dat u recht heeft op kosteloze ontbinding van de koop gedurende deze 14 dagen.

Als deze termijn u niet wordt meegedeeld dan wordt de bedenktijd verlengd tot het moment dat die termijn u voor het eerst wordt gemeld. Vanaf dan heeft u 14 dagen recht van annuleren.

Aangezien u geen orderbevestiging heeft ontvangen is die termijn u niet aangezegd, dat houdt in dat u nu op ieder moment kunt annuleren.

Telfort mag dan wel de periode dat zij de diensten hebben geleverd in rekening brengen.

Ik denk dat u hiervoor het best een aangetekend schrijven kunt versturen naar Telfort.
Zelf heb ik ook een goede ervaring met klachtenkompas.nl, na melden van de klacht daar wordt door een speciaal team deze klacht behandeld. Is het proberen waard!

ne
door neodutchio Jul 8, 2017 om 09:10
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Uw verhaal kan alleen als TS overstapvrij was met haar oude contract.

Pr
door Prikkert Jul 11, 2017 om 18:27
14 Antwoorden / Vragen

Als Telfort een nieuw contract laat ingaan moet de oude beeïndigd worden. Echter bij ieder nieuw contract dat telefonisch of via internet is aangegaan dient de consument een bevestiging te ontvangen en daarin moet het herroepingsrecht worden vermeld.

gerbera
door gerbera - Jul 6, 2017 om 16:16
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is nu juist de truc van providers, u neemt uw (oude)contract niet mee maar alleen de apparaten die daar bij horen. Vervolgens wordt er een nieuw contract afgesloten dat start op de datum van de verhuizing.  Zal wel ergens in de algemene voorwaarden staan, maar ja wie leest deze tegenwoordig nog.
binnen een maand zou er een upgrade plaats vinden
Dat kan Telfort nooit beloven, daarin zijn zij afhankelijk van KPN die wel bezig is het netwerk te verbeteren maar wanneer dat bij u plaats vindt is afwachten.

telfortwbcr
door telfortwbcr - Jul 7, 2017 om 13:02
124 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo IGIJSBERT,

Ik betreur het dat er onduidelijkheid is ontstaan over de verhuizing. Graag willen wij kijken voor je uitzoeken waar het is misgegaan.
Als je ons forum bezoekt en jouw naw-gegevens samen met 06-nummer achterlaat in een privébericht dan gaan we voor je aan de slag.
Laat je hier even een bericht achter zodra je je gegevens hebt verstuurd? Bij vooraat dank!

Met vriendelijke groet,

Stephen (Telfort Forum Team)

IG
door IGijsbert Jul 7, 2017 om 20:49
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Stephen, ik heb een bericht achtergelaten.

telfortwbcr
door telfortwbcr Jul 10, 2017 om 13:02
124 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo IGIJSBERT,

Bedankt! Ik ga meteen voor je aan de slag.

Met vriendelijke groet,

Stephen (Telfort Forum Team)

Ge
door Genee - Jul 8, 2017 om 09:26
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U begint een procedure om over te stappen naar een glasvezel aanbieder schrijft u.
Kan of mag telfort dan geen glasvezel leveren op uw adres?

IG
door IGijsbert - Aug 13, 2017 om 22:59
3 Antwoorden / 1 Vragen

Telfort heeft het opgelost door met mijn overeenstemming het contract te beindigen per augustus.

tijger1
door tijger1 Aug 14, 2017 om 10:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, opgelost dus. Bedankt voor het terugmelden.