Contract telfort stilletjes vernieuwd bij verhuizing
Beste lezers,
Mijn vraag: Is het juist dat Telfort mijn contract niet wil beeindigen? (en wat te doen?)
Situatie: Begin dit jaar ging ik verhuizen, dus ik telfort gebeld om mijn internet mee te verhuizen.
Dit kon, maar ik ging wel naar een ander pakket omdat de snelheid op het nieuwe adres niet hoog genoeg was voor het oude pakket.
En ik ging niet minder betalen want mijn oude pakket was nog met een oude prijs.
Maar geen zorgen over de snelheid, binnen een maand zou er een upgrade plaats vinden zodat ik weer 50+ mbit zou krijgen.
Welnu... maanden later nog geen upgrade. Ik begin de procedure om over te stappen naar een glasvezel aanbieder die mij kan leveren.
Nu krijg ik een brief dat mijn contract nog tot volgend jaar loopt, ik gebeld, meneer van telfort legt uit: dat komt omdat het pakket gewijzigd is en dan telt dat als een nieuw contract.
Ik vraag of ik daar dan ook iets van zou hebben ontvangen ter bevestiging van een nieuw contract, dat zou ik op de mail hebben gehad.
Ik heb gekeken in mijn telfort mail en mijn eigen mail, daar geen berichten over een contract dat vernieuwd is.
Ik heb niet gevraagd om een nieuw pakket, maar omdat ik verhuis veranderd het pakket en de kosten voor mijn abbonement, dat klinkt mij niet gelijk als een nieuw contract. En ik vind dat ik toch op de hoogte had moeten worden gesteld van het nieuwe contract (en daarbij op de hoogte word gesteld van de 14 dagen bedenktijd?)
Strakt zegt telfort dat het standaard is dat als je belt dat je contract wordt vernieuwd, moet ik dat dan ook als zoete koek slikken?
Elke aanpassing die u doet als wijziging staat gelijk als een nieuw contract. Dit is ook te zien in in uw eigen Telfort account.
U hoeft niets alles zoete koek te slikken, maar ook als u uw oude pakket had kunnen houden, had u een nieuw contract gehad door de verhuizing.
U kunt dat allemaal ook nog nalezen in uw contract of op de site van Telfort.
Dat zou inderdaad mogelijk zijn, maar dan nog zou ik daarvan op de hoogte moeten worden gesteld (zoals PRIKKERT aangeeft) volgens de wet koop op afstand. Ik kan nu ook op mijn telfort account zien dat als ik een pakket wijzig dat ik dan een nieuw contract krijg, echter is dit telefonisch gebeurt bij het doorgeven van mijn verhuizing. ps. waarom moeten zij het pakket wijzigen als ik verhuis? ook als ze niet die snelheid kunnen leveren maar zeggen dat volgende maand wel te kunnen??
Als u telefonisch verhuisd wordt altijd gemeld dat er een nieuw contract is aangegaan.
Topantwoord
In principe kan het heel goed zijn dat u inderdaad een nieuw contract bent aangegaan, ivm de nieuwe voorwaarden van het nieuwe pakket.
Ik denk dat hier sprake is van miscommunicatie of onjuiste informatie.
Gelukkig is er de Wet Koop op Afstand die zegt dat een consument bij een aankoop via de telefoon, zoals bij u het geval is, recht heeft op een bedenktijd van 14 dagen.
Deze gaat in op het moment van levering, of vanaf het moment dat u de bevestiging heeft ontvangen. Hier moet trouwens expliciet in vermeld worden dat u recht heeft op kosteloze ontbinding van de koop gedurende deze 14 dagen.
Als deze termijn u niet wordt meegedeeld dan wordt de bedenktijd verlengd tot het moment dat die termijn u voor het eerst wordt gemeld. Vanaf dan heeft u 14 dagen recht van annuleren.
Aangezien u geen orderbevestiging heeft ontvangen is die termijn u niet aangezegd, dat houdt in dat u nu op ieder moment kunt annuleren.
Telfort mag dan wel de periode dat zij de diensten hebben geleverd in rekening brengen.
Ik denk dat u hiervoor het best een aangetekend schrijven kunt versturen naar Telfort.
Zelf heb ik ook een goede ervaring met klachtenkompas.nl, na melden van de klacht daar wordt door een speciaal team deze klacht behandeld. Is het proberen waard!
Uw verhaal kan alleen als TS overstapvrij was met haar oude contract.
Als Telfort een nieuw contract laat ingaan moet de oude beeïndigd worden. Echter bij ieder nieuw contract dat telefonisch of via internet is aangegaan dient de consument een bevestiging te ontvangen en daarin moet het herroepingsrecht worden vermeld.
Dat is nu juist de truc van providers, u neemt uw (oude)contract niet mee maar alleen de apparaten die daar bij horen. Vervolgens wordt er een nieuw contract afgesloten dat start op de datum van de verhuizing. Zal wel ergens in de algemene voorwaarden staan, maar ja wie leest deze tegenwoordig nog.
binnen een maand zou er een upgrade plaats vinden
Dat kan Telfort nooit beloven, daarin zijn zij afhankelijk van KPN die wel bezig is het netwerk te verbeteren maar wanneer dat bij u plaats vindt is afwachten.
Hallo IGIJSBERT,
Ik betreur het dat er onduidelijkheid is ontstaan over de verhuizing. Graag willen wij kijken voor je uitzoeken waar het is misgegaan.
Als je ons forum bezoekt en jouw naw-gegevens samen met 06-nummer achterlaat in een privébericht dan gaan we voor je aan de slag.
Laat je hier even een bericht achter zodra je je gegevens hebt verstuurd? Bij vooraat dank!
Met vriendelijke groet,
Stephen (Telfort Forum Team)
Beste Stephen, ik heb een bericht achtergelaten.
Hallo IGIJSBERT,
Bedankt! Ik ga meteen voor je aan de slag.
Met vriendelijke groet,
Stephen (Telfort Forum Team)
U begint een procedure om over te stappen naar een glasvezel aanbieder schrijft u.
Kan of mag telfort dan geen glasvezel leveren op uw adres?
Telfort heeft het opgelost door met mijn overeenstemming het contract te beindigen per augustus.
Mooi, opgelost dus. Bedankt voor het terugmelden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Merkkleding besteld, chinees goed gekregen
Via Bertina moda (of Van Dongen mode) een jas besteld van Gant.
Er komt weken later een jas uit China, niet de maat en niet met het Gant-logo.
Geprobeerd terug te sturen en geld terug te krijgen, maar zij sparren met allerlei eigen regeltjes,
Heb gemaild dat dat tegen de Europese regels is, maar niets meer gehoord.
Kunt u mij adviseren?
F. Koot
06 [telefoonnum
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer