oc
door octaaf Apr 28, 2009 om 14:39
Computers & telefonie

Contractopzegging

Sinds 10 februari 2006 had ik een ADSL Fast-abonnement lopen bij 12move. 12move werd overgenomen door Tiscali en Tiscali is weer overgenomen door Telfort.

Februari 2009 heb ik besloten mee te gaan met een wijkinitiatief en wilde het contract stop zetten bij Telfort. Mij geinformeerd over het opzegtermijn dat Telfort hanteert. Het opzegtermijn is een maand. Op het moment dat ik wilde opzeggen werd mij verteld dat ik mij heb te houden aan het opzegtermijn van Tiscali en dat is een jaar. Dat betekent dus pas in februari 2010

Ook heb ik mijn telefoonabonnement opgezegd bij de KPN vanwege hetzelfde wijkinitiatief. Telfort deelde mij mee dat er nu een extra bedrag inrekening gebracht gaat worden vanwege meer kosten die zij moeten gaan maken.

In het ergste gaval ga ik dus 24,90 per maand betalen en wel een jaar lang.

Kan iemand mij adviseren over hoe ik hier het beste mee kan omgaan? Of kan ik mij er alleen maar bij neerleggen? Hierover communiceren met Telfort heeft mij niets op geleverd.

664 6 Rapporteer

sp
door speurneus - Apr 28, 2009 om 15:26
54 Antwoorden / 3 Vragen

Raadpleeg voor het lidmaatschap bij Telfort diens Algemene Voorwaarden. Het abonnement met Tiscali is niet meer van kracht. Je kunt Telfort een aangetekende brief sturen met uitdrukkelijk verzoek om informatie v.w.b. de eerste vervaldatum voor het opzeggen van je huidige Telfort abonnement.

Wat is destijds bepaald (briefwisseling) door Tiscali bij de overgang naar Telfort? Is Telfort hiermee destijds akkoord gegaan?

Ben je bij Telfort misschien met een splinternieuw abonnement van start gegaan? Belangrijk is om vast te stellen wat er afgesproken is met de klant door beide providers Tiscali en Telfort.

succes

birdies
door birdies - Apr 28, 2009 om 16:18
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Hier de voorwaarden van Telfort: http://www.telfort.nl/voorwaarden/internet/

Artikel 15 - Duur en beëindiging

15.1Tot 1 juli 2009: Tenzij in de Overeenkomst anders is bepaald, wordt deze aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden.

Met ingang van 1 juli 2009: De Overeenkomst wordt aangegaan voor de daarin aangeduide bepaalde tijd, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze bepaalde tijd wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het verstrijken van deze bepaalde tijd, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand heeft opgezegd. Na omzetting van de Overeenkomst in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, is de Klant telkens gerechtigd de Overeenkomst op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website.

Oude voorwaarden staan niet op de site en zijn ook niet meer relevant, want Tiscali bestaat niet meer en hoe kun je nog voorwaarden hanteren van een niet-bestaande organisatie?

Laat je niet met zo'n flauwekul antwoord weg sturen.

M.i.v. 1 juli 2009 is wettelijk bepaald dat de opzegtermijn nog maar 1 maand mag bedragen. Zeg dus nu alvast op per 1 juli 2009. Volg de opzegprocedure zoals deze op hun site staat.

birdies
door birdies - Apr 28, 2009 om 16:23
6104 Antwoorden / 31 Vragen

P.S. Nog even ter verduidelijking: mocht Tiscali nog bestaan, dan zou ook Tiscali m.i.v. 1 juli a.s. nog maar 1 maand opzegtermijn mogen hanteren. Maar een club die niet meer bestaat, kan natuurlijk niet zijn voorwaarden meer aanpassen!

Zo'n achterlijk antwoord van Telfort is ronduit belachelijk.

holpen
door holpen - Apr 28, 2009 om 16:26
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Allereerst: opzegtermijn is niet hetzelfde als abonnementsperiode.

Waarschijnlijk is er het volgende aan de hand: u heeft een abonnement dat elk jaar stilzwijgend met weer een jaar verlengd wordt. Naar alle waarschijnlijkheid is dit contract ooit in februari ingegaan. Derhalve is uw huidige contract per afgelopen februari dus opnieuw met een jaar verlengd. Uw abonnementsperiode loopt dan ook door tot februari volgend jaar.

De opzegtermijn is een maand (ook bij Tiscali). Dit houdt in dat als u wilt opzeggen, u dit uiterlijk een maand voor het einde van de abonnementsperiode moet hebben gedaan: in dit geval moet u dus opzeggen voor januari, zodat per februari het abonnement gestopt wordt.

Als u uw KPN-telefoonabonnement opzegt, klopt het dat u voor het instandhouden van de "lijn" een extra bedrag moet betalen. In het verleden was het zo dat je apart dit bedrag aan KPN betaalde (ca. 10 euro), maar tegenwoordig betaal je bij de meeste providers alles in één bedrag en verrekenen zij dit bedrag met KPN. Dus: ja, het klopt dat u dan wat extra moet gaan betalen.

Trouwens, vanaf 1 juli a.s. zijn de stilzwijgende verlengingen verboden. Vanaf die datum treedt namelijk nieuwe wetgeving in werking. Na de initiële abonnementsperiode (meestal een jaar) kunt u dan per maand opzeggen.

birdies
door birdies - Apr 28, 2009 om 16:44
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Trouwens, vanaf 1 juli a.s. zijn de stilzwijgende verlengingen
verboden. Vanaf die datum treedt namelijk nieuwe wetgeving in werking.
Na de initiële abonnementsperiode (meestal een jaar) kunt u dan per
maand opzeggen......

Dat zeg ik, Gamma :)

bl
door blueswoman - Apr 29, 2009 om 13:29
17 Antwoorden / 1 Vragen

je hoeft dus niet extra te betalen voor telfort over kpnlijn

dit staat er in de faq

Heb ik een vaste telefoonaansluiting van KPN nodig voor Telfort internet?

Nee, voor Telfort internet heb je geen vaste telefoonaansluiting van KPN nodig. Je betaalt dus geen extra kosten voor het gebruik van de KPN-telefoonaansluiting.