ge
door gereunimo Dec 17, 2005 om 11:34
Computers & telefonie

Contractsduur speedlinq

Ik ben in januari 2005 een contract aangegaan met speedlinq voor 12 maanden. Deze wil ik nu op zeggen na deze twaalf maanden. Echter staat er op de site van speedlinq dat ze pas mijn opzegbrief in behandeling nemen na het passeren van de "minimale duur" van 12 maanden. Er is een maand opzegtermijn, waardoor ik automatisch aan speedlinq vastzit voor 13 maanden...

Is dit wel rechtsgeldend? en zo nee hoe kan ik ervoor zorgen dat ik maar 12 maanden speedlinq heb en deze daarna wordt afgesloten?

Alvast bedankt!

Remi Versteeg

920 10 Rapporteer

ijzerbroot
door ijzerbroot - Dec 17, 2005 om 14:39
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste gereunimo,

Neen, u zit niet voor 13 maanden aan ze vast, maar "slechts" voor 12 maanden (conform contract). Dat uw opzegging pas na "de minimale looptijd" in behandeling wordt genomen is hun zaak. Na de contractperiode trekt u gewoon de machtiging in en u houdt u afschriften in de gaten voor het geval er toch nog een afboeking plaatsvind. In dat geval storneert u de onterrechte afboeking gewoon per telefoon. (Uiteraard alleen wanneer u uw contract ook conform de voorwaarden op tijd hebt stopgezet). Ook wanneer speedlinq de service gewoon voortzet na de eind-datum (zeer waarschijnlijk wanneer ze zich naar de letter van hun mededeling gedragen) zitten daar voor u verder geen kosten meer aan verbonden. Einde contract is einde contract. Wanneer u goederen van het in bruikleen heeft dient u deze (ook weer zoals in het contract gemeld wordt) aan het te retourneren.

IJzerbroot

ge
door gereunimo - Dec 17, 2005 om 14:48
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hartsikke bedankt voor het antwoord. Ik zal de opzegbrief aangetekend versturen, zodat ik safe zit.

Groeten

Gereunimo

ijzerbroot
door ijzerbroot - Dec 17, 2005 om 16:28
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste gereunimo,

heeft u er al aan gedacht dit voor te leggen aan de redactie van het programma Kassa? De voorwaarden van speedlinq (die overigens geen lid is van de branchevereniging van ISP’s, "NLIP") noemen nergens een manier om "per minimale contractduur" van het contract af te kunnen komen.

Alleen na het verstrijken van die "minimale contractduur" zou u van dit contract af kunnen... Wat dan uiteraard weer een maand (elders in de voorwaarden is dat ineens weer "30 dagen") extra zou moeten kosten.

Dit lijkt me een "inkoppertje". U kunt de redactie mailen via de "contact" button.

IJzerbroot

ge
door gereunimo - Dec 17, 2005 om 16:30
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had er wel aan gedacht, maar het leek me misschien overdreven, hoewel het wel heel onrechtvaardig is.

Ik zal het dus ook doorgeven. Bedankt!

Gereunimo

ko
door komik - Dec 29, 2005 om 22:53
10 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan helemaal meegaan met de al gegeven antwoorden, maar een tip:

Hou de afschrijvingen goed in de gaten want vaak gaan ze na beëindiging van een contracct gewoon door met afschrijven! Heb ik al diverse malen meegemaakt: o.a. Telfort (mobiel) , KPN (telefoon), Wanadoo provider)

Komik

am
door amelleke - Mar 3, 2006 om 13:40
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem! Was erg verbaasd en direct gebeld hoe dit kan. Ze verteld mij dat de Opzegtermijn als extra maand aan het contract wordt geplakt!!! Natuurlijk was ik het hier niet mee eens, maar wat doe je er tegen. Aangezien ik een nieuwe provider heb, kost mij dit dubbel!! Omdat ik vorig jaar een maand zonder internet heb gezeten, is dat gecrediteerd met de 13e mnd. Er is dus geen bedrag afschreven maar verrekend met het bedrag dat ik tegoed had.  Kan ik dat bedrag terug vorderen????En hoe?

am
door amelleke - Mar 3, 2006 om 13:45
4 Antwoorden / 2 Vragen

Nog 1 ding, het staat wel in de voorwaarden dus je hebt er wel voor getekend. Of maakt dat niet uit.

or
door orionplanets - Jan 12, 2007 om 19:55
20 Antwoorden / 1 Vragen

via een andere side bencom ... heb ik een speedlinq abonement afgesloten voor een lager bedrag. speedlinq rekent ineens meer voor een abonement zie ik bij de eerste brief.ik weiger dus alles maak ook geen gebruik van het abonement ik wil een eerlijke overeenkomst met een juist bedrag. een brief met de juiste overeenkomst heb ik niet gehad ook niets ondertekent....speedlinq eist toch geld al heb ik geen modem en ook geen gebruik gemaakt van het abonement en ook niets getekent .er valt ook niet met ze te praten ze sturen een incasso buro die het bedrag met 500 euro verhoogt en je moet betalen en dreigen met de rechtbank.. een schande dat je zo behandelt wordt  .zonder ook een hantekening gezet te hebben ben je dus de klos

10 brieven gestuurd en gebeld ze reageren gewoon niet en sturen het incasso buro

bellen gaat zo je krijgt een bandje 0.70 cent x30minuten bij zeker 5000/10000 klanten [snel rijk dus]

Zo wordt een nieuw internet [2006 bedrijf ]dus snel rijk snap je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

or
door orionplanets - Jan 12, 2007 om 20:43
20 Antwoorden / 1 Vragen

nieuw in nederland  consumentenautoriteit

er is een nieuw orgaan dat ons wil helpen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

volg advies.................................................

schrijf ////copier alle problemen  en     stuur naar  naar consuwijzer postbus 21021 3001 aa rotterdam  dit is de opta  consumentenautoriteit die behandelt de klachten heb ik ook gedaan hoe meer hoe liever snapje dan grijpen ze in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

speedlinq 10 brieven gestuurd en gebeld ze reageren gewoon niet en sturen het incasso buro

bellen gaat zo je krijgt een bandje 0.70 cent x30minuten bij zeker 5000/10000 klanten [snel rijk dus]

Zo wordt een nieuw internet [2006 bedrijf ]dus snel rijk snap je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

schrijf copier alles en     stuur naar  naar consuwijzer postbus 21021 3001 aa rotterdam  dit is de opta  consumentenautoriteit die behandelt de klachten heb ik ook gedaan hoe meer hoe liever snapje dan grijpen ze in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

co
door consumenten - Jan 13, 2007 om 20:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

problemen met speedlinq

hoge kosten.....ook extra hoge incasso kosten..hoge belkosten.enz onredelijke behandeling

consumentenautoriteit :

voor alle geschillen klachten met speedlinq

 kunt u schrijven naar

consuwijzer postbus 21021 3001 aa Rotterdam deze mensen zijn er voor u

klachten en tips van de consument zijn van groot belang

meerdere tips tesamen kunnen duiden op een structuele overtreding van de wet

en kunnen aanleiding geven voor een diepgaand onderzoek