Contractsduur speedlinq
Ik ben in januari 2005 een contract aangegaan met speedlinq voor 12 maanden. Deze wil ik nu op zeggen na deze twaalf maanden. Echter staat er op de site van speedlinq dat ze pas mijn opzegbrief in behandeling nemen na het passeren van de "minimale duur" van 12 maanden. Er is een maand opzegtermijn, waardoor ik automatisch aan speedlinq vastzit voor 13 maanden...
Is dit wel rechtsgeldend? en zo nee hoe kan ik ervoor zorgen dat ik maar 12 maanden speedlinq heb en deze daarna wordt afgesloten?
Alvast bedankt!
Remi Versteeg
Beste gereunimo, Neen, u zit niet voor 13 maanden aan ze vast, maar "slechts" voor 12 maanden (conform contract). Dat uw opzegging pas na "de minimale looptijd" in behandeling wordt genomen is hun zaak. Na de contractperiode trekt u gewoon de machtiging in en u houdt u afschriften in de gaten voor het geval er toch nog een afboeking plaatsvind. In dat geval storneert u de onterrechte afboeking gewoon per telefoon. (Uiteraard alleen wanneer u uw contract ook conform de voorwaarden op tijd hebt stopgezet). Ook wanneer speedlinq de service gewoon voortzet na de eind-datum (zeer waarschijnlijk wanneer ze zich naar de letter van hun mededeling gedragen) zitten daar voor u verder geen kosten meer aan verbonden. Einde contract is einde contract. Wanneer u goederen van het in bruikleen heeft dient u deze (ook weer zoals in het contract gemeld wordt) aan het te retourneren. IJzerbroot
Hartsikke bedankt voor het antwoord. Ik zal de opzegbrief aangetekend versturen, zodat ik safe zit.
Groeten
Gereunimo
Beste gereunimo, heeft u er al aan gedacht dit voor te leggen aan de redactie van het programma Kassa? De voorwaarden van speedlinq (die overigens geen lid is van de branchevereniging van ISP’s, "NLIP") noemen nergens een manier om "per minimale contractduur" van het contract af te kunnen komen. Alleen na het verstrijken van die "minimale contractduur" zou u van dit contract af kunnen... Wat dan uiteraard weer een maand (elders in de voorwaarden is dat ineens weer "30 dagen") extra zou moeten kosten. Dit lijkt me een "inkoppertje". U kunt de redactie mailen via de "contact" button. IJzerbroot
Ik had er wel aan gedacht, maar het leek me misschien overdreven, hoewel het wel heel onrechtvaardig is.
Ik zal het dus ook doorgeven. Bedankt!
Gereunimo
Ik kan helemaal meegaan met de al gegeven antwoorden, maar een tip:
Hou de afschrijvingen goed in de gaten want vaak gaan ze na beëindiging van een contracct gewoon door met afschrijven! Heb ik al diverse malen meegemaakt: o.a. Telfort (mobiel) , KPN (telefoon), Wanadoo provider)
Komik
Ik heb hetzelfde probleem! Was erg verbaasd en direct gebeld hoe dit kan. Ze verteld mij dat de Opzegtermijn als extra maand aan het contract wordt geplakt!!! Natuurlijk was ik het hier niet mee eens, maar wat doe je er tegen. Aangezien ik een nieuwe provider heb, kost mij dit dubbel!! Omdat ik vorig jaar een maand zonder internet heb gezeten, is dat gecrediteerd met de 13e mnd. Er is dus geen bedrag afschreven maar verrekend met het bedrag dat ik tegoed had. Kan ik dat bedrag terug vorderen????En hoe?
Nog 1 ding, het staat wel in de voorwaarden dus je hebt er wel voor getekend. Of maakt dat niet uit.
via een andere side bencom ... heb ik een speedlinq abonement afgesloten voor een lager bedrag. speedlinq rekent ineens meer voor een abonement zie ik bij de eerste brief.ik weiger dus alles maak ook geen gebruik van het abonement ik wil een eerlijke overeenkomst met een juist bedrag. een brief met de juiste overeenkomst heb ik niet gehad ook niets ondertekent....speedlinq eist toch geld al heb ik geen modem en ook geen gebruik gemaakt van het abonement en ook niets getekent .er valt ook niet met ze te praten ze sturen een incasso buro die het bedrag met 500 euro verhoogt en je moet betalen en dreigen met de rechtbank.. een schande dat je zo behandelt wordt .zonder ook een hantekening gezet te hebben ben je dus de klos
10 brieven gestuurd en gebeld ze reageren gewoon niet en sturen het incasso buro
bellen gaat zo je krijgt een bandje 0.70 cent x30minuten bij zeker 5000/10000 klanten [snel rijk dus]
Zo wordt een nieuw internet [2006 bedrijf ]dus snel rijk snap je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
schrijf ////copier alle problemen en stuur naar naar consuwijzer postbus 21021 3001 aa rotterdam dit is de opta consumentenautoriteit die behandelt de klachten heb ik ook gedaan hoe meer hoe liever snapje dan grijpen ze in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
speedlinq 10 brieven gestuurd en gebeld ze reageren gewoon niet en sturen het incasso burobellen gaat zo je krijgt een bandje 0.70 cent x30minuten bij zeker 5000/10000 klanten [snel rijk dus]
Zo wordt een nieuw internet [2006 bedrijf ]dus snel rijk snap je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
schrijf copier alles en stuur naar naar consuwijzer postbus 21021 3001 aa rotterdam dit is de opta consumentenautoriteit die behandelt de klachten heb ik ook gedaan hoe meer hoe liever snapje dan grijpen ze in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?
Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie: Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer