blok
door blok Dec 2, 2015 om 14:02
Computers & telefonie

Data checken per telefoon

word zojuist gebeld door de Alliantie (Woningstichting) of ivm een nw app, mijn geboortedatum en adres enz nog klopt.
heb geen gegevens doorgegeven.
maar mijn vraag is, kan dit zomaar kloppen ?
kan de Alliantie per telefoon willen checken of je gegevens nog kloppen ?

ik hoor graag.

1443 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 2, 2015 om 14:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Woningstichting al gebeld en navraag gedaan?

reflecs
door reflecs - Dec 2, 2015 om 14:17
1859 Antwoorden / 4 Vragen
blok
door blok - Dec 2, 2015 om 14:21
79 Antwoorden / 8 Vragen

bedankt reflecs.
persoonlijk bellen (en uitleggen) vind ik toch prettiger dan via een app hulp voor lekkage etc regelen.
dus zal er niet zo snel gebruik van maken.
maar evengoed bedankt.

reflecs
door reflecs - Dec 2, 2015 om 15:17
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Graag gedaan. Er zullen vast wel meer mensen zijn die de voorkeur geven aan persoonlijk contact.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 2, 2015 om 15:21
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Weet u zeker dat het van dat bedrijf komt?

blok
door blok - Dec 2, 2015 om 15:25
79 Antwoorden / 8 Vragen

toen ik de Alliantie belde, kreeg je een keuzemenu, en 1 van de keuzes gaf een bandje waarop de Alliantie insprak dat ze een bedrijf ingeschakeld heeft dat de mensen belt om gegevens van hen te checken ivm die app.

edrick3
door edrick3 - Dec 2, 2015 om 15:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=blok schreef op woensdag 2 dec 2015, 15:25]toen ik de Alliantie belde, kreeg je een keuzemenu, en 1 van de keuzes gaf een bandje waarop de Alliantie insprak dat ze een bedrijf ingeschakeld heeft dat de mensen belt om gegevens van hen te checken ivm die app.

Nou, dan weet je nu dat het geen 'nep' is.
Goed dat je het eerst even gecontroleerd hebt!

Met vr.gr.

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 2, 2015 om 16:22
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Altijd fijn dat soort bedrijven dat gewoon jouw naw-gegevens aan derde geeft, zonder enige toestemming en daarbij koppelt aan het internet. Zou een klacht indienen bij het CBP.

pi
door pieterwolters - Dec 2, 2015 om 19:54
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=blok schreef op woensdag 2 dec 2015, 14:21]bedankt reflecs.
persoonlijk bellen (en uitleggen) vind ik toch prettiger dan via een app hulp voor lekkage etc regelen.
dus zal er niet zo snel gebruik van maken.
maar evengoed bedankt.

Het voordeel van een app is dat je altijd bewijs hebt dat je wat hebt aangemeld. Desnoods via een screenshot van de bevestiging die je krijgt.