ca
door careon Oct 28, 2006 om 17:01
Computers & telefonie

De links in mijn mail openen niet meer in mijn browser

Opeens (wrsch na het verwijderen van Norton Antivirus maar weet dat niet zeker) kan ik de links die ik in een mail ontvang niet meer openen door er op te klikken. Er verschijnt wel een handje als ik op de link sta maar er gebeurd niets als ik er op klik. Ik gebruik firefox als browser en heb daar nooit problemen mee. Ik gebruik outlook als emailprogramma.

319 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 28, 2006 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit gebeurt wel vaker je bent dus niet de enige Careon.
Het is een heel verhaal maar misschien kun het volgende gebruiken Careon, schrijf op wat je veranderd dan kan je het altijd weer terug zetten.

Als je op de link klikt, moet je Browser bijvoorbeeld Iexplorer openen en naar de desbetreffende link gaan.
Waarschijnlijk is de, weergave van de, bestandskoppeling niet meer correct en dan wordt Iexplorer niet geopend.

Dit gaan we nu als volgt herstellen.

Open je Windows Verkenner en kies Beeld en klik dan op Mapopties, daarna kies je het tabblad Bestandstypes.
Bij XP staat dit onder 'Extra'.

Zoek op in de lijst "URL:Bestandsoverdrachtprotocol' in het vak geregistreerde bestandstypen en klik vervolgens op Bewerken.
Daarna klik je onder acties op Open en dan op bewerken.

In het vak toepassing die is gestart voor de actie wordt het pad naar je browser waarschijnlijk weergegeven met een korte bestandsnaam.

Mogelijk staat er zoiets als:
C:\PROGRA~1\INTERN~1\iexplorer.exe

Wijzig dit in:
"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplorer.exe"
inclusief de aanhalingstekens.

Gebruik je een andere browser, voer dan het pad naar het *.exe bestand van deze browser in.

Je kan dit natuurlijk, en misschien beter, iexplorer.exe met bladeren opzoeken in bovenstaande directory.

Klik op OK en Sluiten.

Herhaal deze stap voor de volgende geregistreerde bestandstypen:

URL:Gopher-protocol
URL:HyperText-overdrachtprotocol
URL:HyperText-overdrachtprotocol met privacy

Klik op Sluiten.

Ga naar Outlook Express of het programma wat jij gebruikt en test een link, deze zou het nu wel moeten doen, misschien moet je wel opnieuw opstarten.

Kopieer dit even en print het uit dan kan je het op je gemak allemaal even doen zonder fouten en laat even weten of het gelukt is.

Oracle

ve
door verwijderd - Oct 28, 2006 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u al geprobeerd wat er gebeurt als u dubbelklikt, bij mij lukt het soms wel en soms  niet met een klik.

ve
door verwijderd - Oct 28, 2006 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

als ik bij de eerste URL die jij noemt op Open klik en dan op bewerlen gebeurd er niets en zie ook niets verschijnen van wat jij noemt, dus ik weet niet hoe ik nu verder moet.

Ik kom hier trouwens op een andere manier dan jij beschrijft nl via Geavanceerd (ik heb XP)

BVD
voor je hulp

ve
door verwijderd - Oct 28, 2006 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee dit help niet helaas

ve
door verwijderd - Oct 28, 2006 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

dit was de juiste oplossing!! het werkte direct. Heel erg bedankt!!

ve
door verwijderd - Oct 28, 2006 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit gebeurd ook wel eens als je een nieuwe versie van Firefox hebt geinstalleerd.
Druk op START > Programmatoegang en instellingen.
Ga daar naar aangepast, en klik als Standaardbrowser Mozilla Firefox aan.
Dit werkt bij mij altijd.

ve
door verwijderd - Oct 28, 2006 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag gedaan.