TonHome
door TonHome May 1, 2017 om 13:03
Computers & telefonie

De telefoontjes van Microsoft zijn weer actief

Beste Kassa gebruikers,

De telefoontjes die zogenaamd van Microsoft komen, zijn sinds kort weer actief. je wordt nooit door  Microsoft gebeld, niet antwoorden. De beller gebruikt Engels, als je ze in het Nederlands te woord staat houden ze vanzelf op.
Politie inschakelen heeft volgens mij niet veel zin.

3396 18 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - May 1, 2017 om 13:09
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Ja hoor, zo juist ook weer eens gebeld door die lieden. Gelukkig al veel voor gewaarschuwd.

simon55
door simon55 - May 1, 2017 om 13:13
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zeg altijd momentje please en doe net of ik de persoon roep die er over gaat, leg de telefoon op tafel en ga verder met waar ik gebleven was, dan hangen ze vanzelf wel op

pi
door pieterwolters May 2, 2017 om 17:33
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt ook gewoon de verbinding verbreken. Wel zo makkelijk.

simon55
door simon55 May 2, 2017 om 17:36
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Nee hoor dat kost die meloten alleen geld

fa
door familyman - May 1, 2017 om 13:25
888 Antwoorden / 1 Vragen

Politie inschakelen heeft volgens mij niet veel zin. Inderdaad.

edrick3
door edrick3 - May 1, 2017 om 13:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bedankt voor de waarschuwing (al heeft dat niet veel zin).
En wat is nu je vraag?

simon55
door simon55 May 1, 2017 om 13:35
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Of wij allen al gebeld zijn , zo niet kunnen we ons aanmelden

costnix
door costnix May 1, 2017 om 21:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Bij MicrosoftVerlies? ;-)

simon55
door simon55 May 2, 2017 om 17:37
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Yeps

Gerry1969
door Gerry1969 - May 1, 2017 om 13:39
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik heb zo'n telefoontje in het verleden ook al eens gehad. Op instructie van die vriendelijke meneer heb ik heel intensief op mijn toetsenbord gerammeld om na minuten meespelen te roepen, i'm no fool
Tuut tuut tuut.

rufus1
door rufus1 - May 1, 2017 om 13:42
10 Antwoorden / 5 Vragen

Ook gebeld en gevraagd waarom ik gebeld werd en erbij vertelde dat ik bij Microsoft Amsterdam werkte, dit was 4 weken geleden, nadien niets meer gehoord.

tijger1
door tijger1 - May 1, 2017 om 13:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Leuk dat u gebeld bent, maar wat moeten wij hiermee? Is toch wel bekend dat die telefoontjes uiteraard niet van Microsoft afkomen? En wat moet de politie hiermee?

newmikey
door newmikey - May 1, 2017 om 13:46
830 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er niet zo'n last van eerlijk gezegd. Ben wel een paar keer gebeld en heb zelfs het spelletje een keer meegespeeld op mijn Linux (!!) computer. Ze hadden niets door zelfs toen ik zei geen "startknop" te hebben. Ach ja, het was één keer lollig, tegenwoordig gooi ik de haak er meteen op.

jo
door jozias - May 1, 2017 om 13:55
1 Antwoorden / 3 Vragen

Ook wij worden herhaaldelijk door zogenaamd Microsoft gebeld.Als je zegd dat je niet meer gebeld wil worden dat helpt niet.ze blijven doorgaan.Heb de indruk dat het een manier is om te kijken of je thuis bent.Het is wel ergerlijk.

Lenie van Herk,Alias Jozias

tijger1
door tijger1 May 1, 2017 om 15:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, ze willen uw computer overnemen.

jo
door jozias May 1, 2017 om 16:05
1 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor de tip.

costnix
door costnix May 1, 2017 om 18:13
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1: als ze een goed contact bedrag geven, mogen ze mijn oude computer zo overnemen :-D

simon55
door simon55 May 2, 2017 om 17:39
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Wat voor prijs

tijger1
door tijger1 May 5, 2017 om 17:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heb ook nog wel een oudje staan, maar ja, ik word niet gebeld.:-))

ne
door neodutchio - May 1, 2017 om 14:15
5157 Antwoorden / 12 Vragen

WEER actief? Omdat ze u even niet gebeld hebben zijn ze niet actief geweest?

Maar bedankt voor het melden, internet staat al vol met deze waarschuwing.

marita5
door marita5 - May 1, 2017 om 15:15
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo TonHome ,

Dit is niks nieuws onder de horizon , ik ben ook gebeld , bij de naam Microsoft meteen opgehangen , lees ook hier , klik op de rode regel .

https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/item/nieuwe-werkwijze-microsoft-oplichters/

macfreak
door macfreak - May 1, 2017 om 15:23
11 Antwoorden / Vragen

Zeg gewon dat je met macOS van Apple werkt ook al is dat niet dat weet die man aan de lijn toch niet.

costnix
door costnix May 1, 2017 om 18:14
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dan zal ze vast wel door de beller voor leugenaar worden uitgemaakt :-)

ra
door raffie104 - May 1, 2017 om 15:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vertel hen dat je weer blij bent dat ze je nog eens belden de vrienden van microsoft en vraag hoe het met hun gaat en hun hun familie. Nadien nooit nog iets van hun gehoord. En voordat telefoontje hebben ze ons veel gebeld.

gerbera
door gerbera - May 1, 2017 om 16:06
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Heb nog een los oud toetsenbord liggen, na een kwartier kwamen ze er achter dat ze geen verbinding met mijn pc konden krijgen. Heb ze toen verteld dat deze op Arabisch stond en toen hoorde ik ineens tuut tuut tuut. Kunnen die Indiërs blijkbaar niet verstaan.;-))))

costnix
door costnix - May 1, 2017 om 18:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb voor zulke hardnekkige bellers een scheidsrechtersfluitje naast mijn telefoon liggen (een luchthoorn of vuvuzela kan ook)

pi
door pieterwolters May 2, 2017 om 17:34
3610 Antwoorden / 0 Vragen

En je denkt dat die mensen in India dan maar gelijk een ander baantje gaan zoeken? Die doen het ook alleen maar om hun gezin te onderhouden,.

simon55
door simon55 May 2, 2017 om 17:42
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb m n eigen fluit

costnix
door costnix May 2, 2017 om 18:58
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@pietwolters: nee, maar ze stoppen wel met mij te bellen. Wat zij verder doen, zal me a natibus usque rubigo meis.

Cookies
door Cookies May 3, 2017 om 11:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@costnix: geloof je nou werkelijk dat ze niet meer bellen vanwege dat fluitje? Ze maken er echt geen aantekening bij je nr. van.

costnix
door costnix May 4, 2017 om 23:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@carola83: Ze hebben mij na mijn Fluitconcert in 120dB niet meer gebeld.

gsm
door gsm - May 1, 2017 om 19:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ontroerend al die speciale aandacht van Microsoft voor ons als klunzige Windows gebruikers.

costnix
door costnix May 3, 2017 om 10:52
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Zullen we ze aanmelden voor een warme douche? :-D ;-)

mathijs_b
door mathijs_b - May 4, 2017 om 22:16
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ooit zo'n telefoontje gehad. Tijdens het gesprek het tel.nr gegoogled en toen was het duidelijk. Ik heb die tante 35 min. aan de praat gehouden en toen ik uiteindelijk bepaalde gegevens van mijn Windows moest verklappen zei ik dat ik van het begin in de gaten had dat het oplichting was. Begint die tante te huilen en hangt op....... Nooit meer zo'n foontje gehad, ik sta nu op de zwarte lijst daar in Verweggistan!

tenormin
door tenormin May 5, 2017 om 00:11
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Geloof ik niets van: begint die tante te huilen....

fl
door flessebon - May 5, 2017 om 16:50
418 Antwoorden / 7 Vragen

Een bekende van mij werd laatst gebeld. Gelukkig wist de partner dat het nep was. Lijkt mij wel goed om ouderen te informeren over deze telefoontjes zonder ze angst aan te praten, want die zijn niet altijd op de hoogte.

tijger1
door tijger1 May 5, 2017 om 17:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Welja, noe moeten de ouderen weer geinformeerd worden. En de jongeren dan?:-((

fl
door flessebon May 8, 2017 om 08:19
418 Antwoorden / 7 Vragen

Jongeren zijn doorgaans beter op de hoogte. Het lijkt mij zinvol om via media die zich op ouderen richten voorlichting te geven. Maar dan op zo`n manier dat ze niet zo angstig worden dat ze niet meer het internet opdurven.

gsm
door gsm May 8, 2017 om 13:10
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik ken genoeg jongeren en volwassenen die net zo naief zijn als sommige "ouderen" en naiever dan de meeste "ouderen".
De mensen die ik ken en die hier intrapten waren niet in de categorie die je als ouderen zou kunnen aanmerken.

Er is in deze maatschappij al genoeg discriminatie t.o.v. ouderen, wat meestal volkomen onterecht is.
Zo gedragen jeugdige autobestuurders zich minstens zo gevaarlijk in het verkeer als ouderen.
Ouderen moeten wel langer blijven doorwerken, maar worden onterecht verder niet meer helemaal voor vol aangezien.
Op welke leeftijd ben je dan eigenlijk ouder? Iedereen is naar mijn mening zo jong als hij of zij zich voelt.
De pensioenleeftijd zou daarom ook flexibel moeten zijn en aangepast kunnen worden op het individu en het soort arbeid dat verricht dient te worden.

Waarschuwen mag van mij uiteraard, maar dan ook iedereen en niet discrimineren op leeftijd.