gp
door gplh1934 Feb 2, 2008 om 12:17
Computers & telefonie

Defragmenteren

Door onbekende oorzaak kan ik niet meer Defragmenteren,en ook niet Scandisk uitvoeren,alle andere programma's werken. Ik heb met de herstel CD alles hersteld van Windows 98.Maar als ik wil defragmenteren krijg ik een venster waarin staat "Station inhoud heeft zich gewijzigd".Ik kan wel opnieuw opstarten maar dan ben ik alles kwijt.Wie heeft de gouden tip voor mij.

Bij voorbaat dank

Piet

633 8 Rapporteer

door 4711 - Feb 2, 2008 om 12:23
885 Antwoorden / 2 Vragen

Heeft U voldoende harde schijfruimte vrij?

Tenminste 25% is nodig en regelmatig defragmenteren omdat bij weinig gebruik deze meer nodig heeft en langere tijd over doet!

Er zijn 2 oplossingen;

1 Ga een XP computer de harde schijf als 2e geven en via XP laat je nu de extra harde schijf defragmenteren!

2 Neem een Update naar ME, deze is stabieler en zal meer aankunnen mits er voldoende schijfruimte is, dus vertel eerst hoeveel Schijfruimte er is en hoeveel vrij, een CD met ME is bij mijn als Linux liefhebber dus ook aanwezig... Legaal gekocht zonder copyeerheffing dus.....

gsm
door gsm - Feb 2, 2008 om 12:26
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo Piet,
Dit is een normaal verschijnsel in Windows 95 en 98.

Je kunt het beste alle overbodige programma's stoppen. Klik met de rechtermuisknop op de pictogrammen rechtsonder in de systeembalk.
Stop (of Exit) deze programma's en zet ook de screensaver uit.
Vooral ook de virusscanner stoppen.

Dan defragmenteren.
Probeer het anders in de veilige mode.

Als het nog niet lukt dan de harde schijf eerst controleren op fouten en de fouten automatisch herstellen. Daarna defragmenteren weer proberen.

GSM

gp
door gplh1934 - Feb 2, 2008 om 12:30
8 Antwoorden / 3 Vragen

Ruimte op de schijf is voldoende ongeveer 6GB,schijfgrootte            10 GB een maand geleden had ik geen probleem en ook nooit problemen gehad,het is voor mij een raadsel.

Groetjes

Piet

poltol
door poltol - Feb 2, 2008 om 14:02
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo Piet,

Als u de virus scanner en/of fire wall aan heb staan, moet u die ook eens uit zetten. Wel eerst up daten en dan van het net af. Vroeger kon ik in 98E niet defragmentere met de scanner en de fire wall aan. Die stopte namelijk steeds het defrag prog.

Succes, poltol

door 4711 - Feb 2, 2008 om 14:07
885 Antwoorden / 2 Vragen

Daarom ook mijn 2e tip om Win 98 3e versie die ze Millenium noemde dus ME te gaan gebruiken mits je genoeg geheugen zou hebben, dus niet Installeren maar updaten zodat alle info bewaard zou blijven.

Er zijn enkele oude update's beschikbaar en net iets meer en beter dan Win 98SE...
Maar probeer eerst bovenstaande!

freya
door freya - Feb 2, 2008 om 16:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Piet,

Start de computer eens op in 'veilige modus', dan werkt het waarschijnlijk wèl. In 'veilige modus' worden geen extra programma's gestart die mogelijk 'in de weg' zitten.
Dus.

  1. Pc afsluiten
  2. Pc opnieuw starten en tijdens het opstarten enkele malen op <F8> drukken tot er een menu verschijnt.
  3. Kies 'veilige modus'
  4. Laat de Pc verder geheel opstarten.
Als de Pc geheel gestart is (dit kan wat langer duren en wellicht ziet het scherm er minder fraai uit, maar dat is maar tijdelijk), start dan schijfcontrole en daarna defragmenteren.
Als alles achter de rug is kun je de Pc weer afsluiten en op de normale manier starten.

m.vr.gr. Freya

gp
door gplh1934 - Feb 2, 2008 om 16:38
8 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo

Ik wil jullie allemaal hartelijk danken voor het oplossen van mijn probleem met de PC.

Vooral Freya,dit was de gouden tip

Groetjes

Piet

ya
door yahman - Feb 4, 2008 om 22:12
10 Antwoorden / 7 Vragen

hallo piet.

ik heb mischien nog een tip voor je.

je kunt op de site van sysinternals.com het programmatje padgedefrg downloaden het is een klein programmatje dat je pc defragmenteerd voordat windows opstart want bij het fragmenteren onder windows zijn er systeem onderdelen die niet gefragmeteerde kunnen worden omdat windows deze nodig heeft om te kunnen werken.

je kunt na het istaleren kiezen tussen fragmenteren bij elke opstart [every boot] of alleen bij de eerst volgende opstart [at next boot]

het is een engelstalig programma vandaar de engelse termen.

ik weet alleen niet of hij ook onder 98 draait ik denk het haast wel.

succes. yahman