tj
door tjepkema Jul 21, 2014 om 14:47
Computers & telefonie

DELL doet aan pure oplichting

Op de website van DELL staat nu al minstens een week een VALSE aanbieding.
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-17-3721/pd?oc=cn37103
Een kennis, die een laptop zocht, wees ik, begin vorige week, op deze prachtaanbieding.
Ze maakte het geld over en krijgt 2 dagen later een email dat de bestelling is geannuleerd, omdat de laptop nie geleverd kan worden.
Ze heeft haar geld (nu een week later) nog steeds niet terug.
En de valse aanbieding staar er nog steeds.
En dat WETEN ze bij Dell !
De eerste, die ik vorige week aan de telefoon had, zei dat het komt omdat de website in Amerika wordt gemaakt.
De vrouw, die de laptop besteld had, kreeg te horen dat een dergelijke aanpassing van de website over meerdere "schijven" gaat.
Ik kreeg net weer te horen dat het aan de marketing-afdeling ligt en dat ze het zouden doorgeven.
Het moge duidelijk zijn dat de werknemers van Dell hun leugens niet goed op elkaar afstemmen, want een ieder hangt een ander verhaal op.
Maar ondertussen staat die aanbieding er nog steeds en dat is PURE OPLICHTING.
Mensen maken nog steeds hun geld over en gedurende de weken dat het duurt om dat weer terug te krijgen, kan je met dat geld natuurlijk niet ergens anders een laptop kopen.
Het is een schande dat een groot bedrijf als Dell zich opzettelijk tot OPLICHTERSPRAKTIJKEN verlaagt!

2137 35 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Jul 21, 2014 om 17:44
11716 Antwoorden / 52 Vragen
0

Oplichting is een vorm van bedrog, een misdrijf waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen (artikel 326 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht). Het is een groot risico voor veel mensen, maar de vindingrijkheid waarmee oplichters vaak te werk gaan, wekt bij sommigen ook bewondering.

Oplichting is een strafbaar feit, terwijl het civiele recht mogelijkheden kent om rechtshandelingen die door middel van dwaling, misbruik van omstandigheden of bedrog tot stand gekomen zijn te vernietigen. In de praktijk is de vogel meestal al gevlogen als het zo ver komt, met medeneming van de buit. Soms loopt een oplichter tegen de lamp, maar in de meeste gevallen is zijn buit al "verdwenen".


Er wordt wel heel gemakkelijk over oplichting gesproken. Er bestaat ook nog zoiets als smaad, zoek dat zelf maar op, welke straffen daarop staan. En hetgeen Tjepkema schrijft, daar lees ik geen vraag in. Het is ook normaal dat er even tijd tussen annuleren en geld retourneren zit, dit is meestal 14 dagen, dus één week is nog steeds geen alarmsituatie. En dat de pc (om welke reden dan ook) niet leverbaar is, daar doe je niets aan. Dat dit een "valse aanbieding" is zal u toch eerst eens moeten bewijzen, want voor hetzelfde is het ding over x tijd wèl leverbaar. U heeft geen inside informatie.

pi
door pieterwolters - Jul 21, 2014 om 18:40
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik zou gewoon aangifte gaan doen. En dan een hele goede advocaat zoeken om je te helpen bij de mogelijke claim van Dell wegens smaad.

tj
door tjepkema - Jul 21, 2014 om 18:49
19 Antwoorden / 2 Vragen
0

1> Wikipedia is geen officiële bron, dus om die in Italic te quoten, is tamelijk onbenullig.
2> Een aanbieding plaatsen, waarvan je weet dat die, NA betaling, geannuleerd zal worden, is wel degelijk oplichting. Je kan dan (die paar weken) rente trekken.
Lijkt weinig, maar in grote getalen, tikt dat toch lekker aan.Afgezien van het feit dat je, volkomen onnodig, die paar weken niet over dat geld kan beschikken.
3> De rest van de onzin, ga ik niet op in.
Misschien eerst even nadenken, voordat je wat inrammelt, mevrouw Mahadama

tj
door tjepkema - Jul 21, 2014 om 18:51
19 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=pieterwolters schreef op maandag 21 jul 2014, 18:40]Ik zou gewoon aangifte gaan doen. En dan een hele goede advocaat zoeken om je te helpen bij de mogelijke claim van Dell wegens smaad. Ik zou eerder Dell voor de rechter slepen, omdat ze verplicht zijn die laptop te leveren voor dat geld.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 21, 2014 om 19:08
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

En dat heet gewoon een slechte reclame. Men is dus hier mee gewaarschuwd om geen del producten meer te bestellen met vooruit betaling.

mahadma
door mahadma - Jul 21, 2014 om 19:08
11716 Antwoorden / 52 Vragen
0

1> Wikipedia is geen officiële bron, dus om die in Italic te quoten, is tamelijk onbenullig.

Om een scheiding te maken tussen mijn woorden en woorden van anderen is Italic een eenvoudige manier om die twee te scheiden.

2> Een aanbieding plaatsen, waarvan je weet dat die, NA betaling, geannuleerd zal worden, is wel degelijk oplichting. Je kan dan (die paar weken) rente trekken.

Ik kreeg net een bericht van de bank dat de rente zakt van 1,6% naar 1,5%, dus dat rente trekken is ook een betrekkelijk gegeven. Ze hebben ook administratiekosten (en die zijn waarschijnlijk hoger als een eventuele rente opbrengst)

3> De rest van de onzin, ga ik niet op in.
Misschien eerst even nadenken, voordat je wat inrammelt, mevrouw Mahadama


Ik ga er ook niet op in, mevrouw of meneer Tjepkema.

Ik zou eerder Dell voor de rechter slepen, omdat ze verplicht zijn die laptop te leveren voor dat geld.

Waar niet is, verliest, al bent de alom heerser van het universum, het recht.

19
door 1953 - Jul 22, 2014 om 01:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Ja, Dell, naar Amerikaans recht! Gaat u procederen in de United States of America?

tj
door tjepkema - Jul 22, 2014 om 11:31
19 Antwoorden / 2 Vragen
0

De zorgen van de zogenaamde kassa-leden over mijn welzijn is hartverwarmend, maar hun onverschilligheid over de oplichterspraktijken van een groot bedrijf als Dell is daarentegen weer stuitend.
Zijn het misschien gewoon bange wezeltjes, die geen kritiek durven te uiten, als er ook maar de kleinste kans bestaat dat ze er zelf enig nadeel aan zouden kunnen ondervinden?
Een echte rebellenclub hier....

costnix
door costnix - Jul 22, 2014 om 12:41
2874 Antwoorden / 1 Vragen
0

Pas als u uw geld niet terug krijgt van Dell, heeft u recht van spreken. (Daar is pas sprake van na 30 dagen na de annulering) Nu blaast (te) hoog van de toren. En waarom koopt u een Dell? Gewoon naar een stenen winkel gaan. Daar krijgt boter bij de vis.

tj
door tjepkema - Jul 22, 2014 om 13:59
19 Antwoorden / 2 Vragen
0

En weer geen kritische noot over Dell, terwijl hun website nog steeds nep-bestellingen staat binnen te harken. Maar dat geeft allemaal niks, want ik heb geen recht van spreken en dat is veel belangrijker.

Cookies
door Cookies - Jul 22, 2014 om 19:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

.........Maar ondertussen staat die aanbieding er nog steeds en dat is PURE OPLICHTING..........

NEE, dat is geen pure oplichting, maar wel erg slordig van Dell. En misschien ook een instinkertje in de hoop dat klanten dan een duurdere laptop gaan kopen.

Is de aanbieding helemaal niet meer leverbaar? Ook niet met een langere levertijd?

Een shop heeft tot 30 dagen na annulering de tijd om het geld terug te storten. Je had beter met een creditcard kunnen betalen, had je zelf het geld terug kunnen laten boeken.

tj
door tjepkema - Jul 22, 2014 om 19:44
19 Antwoorden / 2 Vragen
0

Oooohhhh, het is geen oplichting, maar een instinker , waardoor je je geld slechts 30 dagen kwijt bent!
Nou, dat geeft toch niks, dan?
Wat dom van mij!

costnix
door costnix - Jul 22, 2014 om 19:55
2874 Antwoorden / 1 Vragen
0

Eindelijk een blijk van zelfkennis.

tj
door tjepkema - Jul 22, 2014 om 20:07
19 Antwoorden / 2 Vragen
0

Niemand hier kan het schelen wat Dell doet,
Iedereen post hier alleen maar voor zichzelf.

fl
door flessebon - Jul 22, 2014 om 20:17
418 Antwoorden / 7 Vragen
0

Interessanter zijn de berichten op klacht.nl ........
U of Uw kennis kan contact opnemen met de redactie via deze link
Succes.

tj
door tjepkema - Jul 22, 2014 om 20:47
19 Antwoorden / 2 Vragen
0

Dank je flessebon.
Op klacht.nl zie je dus direct een aantal mensen die in de betreffende aanbieding getrapt zijn.
Nu blijkt daar dat het maar de vraag is of mijn kennis haar geld terug krijgt en ben ik daar ook nog gedeeltelijk verantwoordelijk voor!

Cookies
door Cookies - Jul 22, 2014 om 20:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

[quote=tjepkema schreef op dinsdag 22 jul 2014, 19:44]Oooohhhh, het is geen oplichting, maar een instinker , waardoor je je geld slechts 30 dagen kwijt bent!
Nou, dat geeft toch niks, dan?
Wat dom van mij!

Nee, het is inderdaad GEEN oplichting! Oplichting wordt het als je je geld niet terug krijgt.

Als je alleen reacties wilt van mensen die dezelfde mening als jij er op na houden, had je dat even in je OP moeten zetten.

Cookies
door Cookies - Jul 22, 2014 om 20:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

[quote=tjepkema schreef op dinsdag 22 jul 2014, 20:47]Dank je flessebon.
Op klacht.nl zie je dus direct een aantal mensen die in de betreffende aanbieding getrapt zijn.
Nu blijkt daar dat het maar de vraag is of mijn kennis haar geld terug krijgt en ben ik daar ook nog gedeeltelijk verantwoordelijk voor!


Onzin, je krijgt echt gewoon je geld terug. Daar hoef je niet bang voor te zijn.

Zelf heb ik altijd bij Dell mijn ict producten gekocht, maar daar ben ik een jaar of 2 geleden mee gestopt. Het gaat niet goed met Dell en ook de (klanten)service is niet meer om over naar huis te schrijven.

19
door 1953 - Jul 23, 2014 om 00:51
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=tjepkema schreef op dinsdag 22 jul 2014, 11:31]De zorgen van de zogenaamde kassa-leden over mijn welzijn is hartverwarmend, maar hun onverschilligheid over de oplichterspraktijken van een groot bedrijf als Dell is daarentegen weer stuitend.
Zijn het misschien gewoon bange wezeltjes, die geen kritiek durven te uiten, als er ook maar de kleinste kans bestaat dat ze er zelf enig nadeel aan zouden kunnen ondervinden?
Een echte rebellenclub hier....

Het feit is dat u waarschijnlijk de enige bent op dit moment die die gevoelens van 'oplichting' bekroop.

Anders zou men wel anders hebben gereageerd in de discussie in dezen.
"Ja, dat heb ik ook ..."

19
door 1953 - Jul 23, 2014 om 00:53
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=tjepkema schreef op dinsdag 22 jul 2014, 11:31]De zorgen van de zogenaamde kassa-leden over mijn welzijn is hartverwarmend, maar hun onverschilligheid over de oplichterspraktijken van een groot bedrijf als Dell is daarentegen weer stuitend.
Zijn het misschien gewoon bange wezeltjes, die geen kritiek durven te uiten, als er ook maar de kleinste kans bestaat dat ze er zelf enig nadeel aan zouden kunnen ondervinden?
Een echte rebellenclub hier....

DELL moet binnen de dertig dagen uw bedrag terugstorten.

fl
door flessebon - Jul 23, 2014 om 17:22
418 Antwoorden / 7 Vragen
0

Dat is natuurlijk erg vervelend Tjepkema.
Misschien even aan de bel trekken zoals hier te lezen is ?

zoekster
door zoekster - Jul 23, 2014 om 18:58
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

Overigens heeft een webwinkel niet meer 30 dagen de tijd om het geld terug te storten. Dat moet sinds 13 juni 2014 binnen 14 dagen zijn.

Gebeurt dat niet, dan kunt u een klacht indienen bij de ACM, omdat Dell zich niet aan de wet houdt voor overeenkomst op afstand.
Ook kunt u vertellen dat deze advertentie maar blijft staan op de site van Dell en dat dit zo een lokkertje wordt, wat een oneerlijke handelspraktijk is. (geen oplichting overigens)

klik HIER

Verder kunt u na die 14 dagen wettelijke rente berekenen over het terug te storten bedrag.
En als men blijft volharden, kunnen er zelfs incassokosten worden gevorderd.

Cookies
door Cookies - Jul 23, 2014 om 20:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Als ik de OP lees, is er ook geen orderbevestiging ontvangen. Dan is er vlg de voorwaarden van Dell ook nog geen overeenkomst tot stand gekomen:

2. Orderplaatsing en acceptatie

U kunt een order voor Producten en/of Diensten online of per telefoon rechtstreeks bij Dell plaatsen. De plaatsing van uw order vormt uw aanbod om van Dell te kopen en Uw instemming met de Consumentenvoorwaarden. Wij maken u erop attent dat er geen overeenkomst tussen U en Dell tot stand komt, tenzij en totdat Dell uw Order accepteert door aan U een Orderbevestiging te versturen (Overeenkomst).

zoekster
door zoekster - Jul 23, 2014 om 22:39
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

Dat is echt schmieren met de wet. Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding daarvan.

Nu is die laptop met prijs daarbij (kernbedingen) toch echt een aanbod en op het moment dat de consument zegt 'ja, ik wil' is er een aanvaarding. Om nu die aanvaarding een aanbod te noemen, nee, die vlieger gaat echt niet op.
Dan zou Dell zijn aanbod vrijblijvend moeten noemen en dat moet er dan ook nadrukkelijk staan.

Het zou anders zijn als Dell wat laptops op zijn site zou hebben staan zonder een prijs. Dan kan de consument een bod doen en dat is dan een aanbod wat Dell kan aanvaarden.
Maar deze aanvaarding van de consument een aanbod noemen is gewoon kul.

Ook lekker makkelijk om dan altijd nog een prijswijziging door te voeren op het moment dat Dell door heeft dat er genoeg belangstelling voor het product is.

Weer iets voor de ACM.

Het stapelt al lekke op met die Dell. Daar zou ik echt nooit iets kopen. Schmieren, lokken en meteen geld binnen halen terwijl men zogenaamd nog het 'aanbod' van de klant overweegt.

fl
door flessebon - Jul 24, 2014 om 08:37
418 Antwoorden / 7 Vragen
0

Het toont maar weer eens aan dat het loont om eerst ervaringen van andere klanten te lezen voordat je ergens een bestelling plaatst. Hieronder een paar links naar teksten van klanten die een beoordeling hebben geplaatst op klachtenkompas.nl

ervaring 1

ervaring 2

ervaring 3

ervaring 4

ervaring 5

tj
door tjepkema - Jul 24, 2014 om 20:51
19 Antwoorden / 2 Vragen
0

Dell is altijd een respectabel bedrijf geweest en ze maken gewoon goeie computers.
Dat ze nu geld proberen te verdienen op deze manier, geeft wel aan dat ze in grote problemen moeten zitten.
Ik sprak trouwens die kennis vandaag en ze heeft uiteraard haar geld (nog) niet terug.

Way to go Dell ! Als je ten onder gaat, doe het dan vooral op een beschamende manier en gooi je, in jaren opgebouwde, goeie naam bij het vuilnis.

crewmember
door crewmember - Jul 28, 2014 om 09:51
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

=tjepkema schreef op maandag 21 jul 2014, 18:49: 1>
3> De rest van de onzin, ga ik niet op in.
Misschien eerst even nadenken, voordat je wat inrammelt, mevrouw Mahadama



Kan je effe normaal reageren als iemand je hulp aanbied, ookal ben je het er niet mee eens.
=tjepkema schreef op dinsdag 22 jul 2014, 11:31: De zorgen van de zogenaamde kassa-leden over mijn welzijn is hartverwarmend, maar hun onverschilligheid over de oplichterspraktijken van een groot bedrijf als Dell is daarentegen weer stuitend.
Zijn het misschien gewoon bange wezeltjes, die geen kritiek durven te uiten, als er ook maar de kleinste kans bestaat dat ze er zelf enig nadeel aan zouden kunnen ondervinden?
Een echte rebellenclub hier....


Waarom helpen wij deze persoon nog? laat hem zijn eigen boontjes doppen.?

tj
door tjepkema - Jul 28, 2014 om 09:57
19 Antwoorden / 2 Vragen
0

Mosterd na de maaltijd?
Nee, de tafel is al afgeruimd :)

Cookies
door Cookies - Jul 28, 2014 om 10:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

En, is het geld al terug gestort?

tj
door tjepkema - Jul 28, 2014 om 11:19
19 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik weet het niet.
Afgelopen donderdag iig nog niet.

tj
door tjepkema - Aug 1, 2014 om 23:25
19 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik was vandaag bij deze kennis en. zoals te verwachten, had ze haar geld (nog) niet terug.
Ze verzochten haar over de telefoon of ze screenshots kon sturen van haar betaling.
Behalve dat dat nergens op slaat, kan deze vrouw (op leeftijd) dat niet.
Dell is gewoon drempels aan het opwerpen om het terugbrtalingsproces zo moeilijk mogelijk te maken.
Doet me denken aan de cashback-actie van Huawei.
Het is een absolute schande en ik hoop dat Dell zo snel mogelijk failliet gaat.

zoekster
door zoekster - Aug 2, 2014 om 17:32
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=tjepkema schreef op vrijdag 1 aug 2014, 23:25]
Het is een absolute schande en ik hoop dat Dell zo snel mogelijk failliet gaat.
Het is waardeloos, de 14 dagen termijn is allang om. Zeker dat van die screenshots, dat is inderdaad rekken.
Het is niet te hopen dat Dell failliet gaat, want dan krijgt ze zeker haar geld niet meer terug.

Maar ik ga daar absoluut nooit iets bestellen (en mijn laptop loopt op z'n eind).
Ik hou niet van dit soort geintjes.

zoekster
door zoekster - Aug 2, 2014 om 17:47
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

De prijs hebben ze overigens weggehaald. Nu mag je zeker bieden!

Wel belooft men een geweldige prijs. Wat een suffe shop.

fl
door flessebon - Aug 4, 2014 om 11:38
418 Antwoorden / 7 Vragen
0

Een andere klant schreef op een beoordelingssite dat een berichtje op twitter de boel in beweging kan brengen. Lijkt mij het proberen waard. Een account is zo gemaakt.

tj
door tjepkema - Sep 4, 2014 om 21:10
19 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik heb net die kennis gebeld en ze heeft 19 augustus het geld terug gekregen.
In zijn geheel heeft het dus 5 weken + 1 dag geduurd.
Wat een stelletje dellen :)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

GK
GKHB - Sep 29, 2024 om 06:47
Huishouden & energie

Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?

Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie:   Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer