kukkuk
door kukkuk May 12, 2007 om 07:59
Computers & telefonie

Dell/windows

goedemorgen,

is er iemand die weet of de computers van Dell standaard met bijv. Windows geleverd worden?

kukkuk

371 8 Rapporteer

labswans
door labswans - May 12, 2007 om 08:29
1918 Antwoorden / 10 Vragen

ja , dat worden ze zeker standaard geleverd met een besturingssysteem. Maar niet altijd met backup cd/dvd of ofginele cd/dvd. Die opties kosten geld

freya
door freya - May 12, 2007 om 09:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo kukkuk,

Als je interesse hebt in een DELL computer, dan neem ik toch aan dat je even op de website van DELL (www.dell.nl) hebt gekeken naar wat voor modellen ze allemaal hebben? Bij elk model staat vermeld welke windows versie er op staat. Ik snap dus eigenlijk niet waarom je deze vraag hiér stelt.

m.vr.gr. Freya

kukkuk
door kukkuk - May 12, 2007 om 09:33
22 Antwoorden / 35 Vragen

ik kon zo snel niet ontdekken of er dan extra kosten bij kwamen én of ik zelf een programma als Windows moest gaan intalleren, ik heb er niet zoveel verstand van en ook geen mensen in mijn omgeving die handig zijn met computers, vandaar mijn vraag, ik zal inderdaad op de site gaan kijken, bedankt voor jullie reacties!

kukkuk

freya
door freya - May 12, 2007 om 09:43
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als er bij de specificaties staat dat er b.v. Windows Vista op staat, kun je er gewoon vanuit gaan dat dat bij de prijs is inbegrepen. De versie is dan al compleet geïnstalleerd, daar hoef je zelf niets meer voor te doen.

Freya

edwardus
door edwardus - May 12, 2007 om 10:33
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als je op de dell site zit en je stelt een systeem samen, dan zie je per onderdeel hoeveel (meer)kosten daaraan verbonden zijn. Inderdaad, elke Dell kan worden geleverd met Windows erbij. Je ontvangt dan een recovery CD. Bij servers heb je ook de optie om geen OS te bestellen met een minderprijs, bij desktop pc's misschien ook tegenwoordig.

ja
door jasperj - May 12, 2007 om 10:39
17 Antwoorden / 2 Vragen

Ja ze worden met een versie van Windows geleverd, maar je schijnt sinds kort ook voor Ubuntu Linux te kunnen kiezen. Net zoals windows voor-geinstalleerd. Ben je meteen klaar voor de toekomst :-)

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 12, 2007 om 12:05
16959 Antwoorden / 202 Vragen

kukkuk, bij Dell kun je zelf het besturingssysteem kiezen. Bij Dell is eigenlijk niets standaard omdat u zelf opgeeft hoe de PC moet zijn samengesteld.

birdies
door birdies - May 12, 2007 om 12:23
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Als consument kun je op dit moment alleen kiezen tussen Windows Vista Home Basic of Premium. Zo groot is de vrije keuze dus niet.