ej
door ejmdyke Nov 16, 2003 om 19:07
Computers & telefonie

Demon

ik wil me aanmelden voor ADSL bij Demon. Wie heeft er ervaring met Demon??

1790 14 Rapporteer

frisser
door frisser - Apr 16, 2004 om 12:01
12 Antwoorden / 0 Vragen

Demon Internet heeft een zeer goede reputatie als Internet aanbieder. Het bestaat al jaren, en verzorgd vooral Internet voor zakelijk verkeer. Maar ook particulieren kunnen bij Demon terecht.
Ze zijn niet de goedkoopste, maar als je voor kwaliteit gaat dan is Demon geen slechte keuze.

sk
door skilla - Apr 16, 2004 om 12:01
3 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk op www.speedtest.nl. Daar vind je prijs- en snelheid vergelijkingen van breedband aanbieders. Je kunt ook zoeken op resultaten binnen je eigen postcode.

fluffles
door fluffles - Apr 16, 2004 om 12:01
8 Antwoorden / 0 Vragen

Demon is een prima provider. Samen met Cistron en XS4all staan ze aan de top. Het voordeel van Demon en Cistron vind ik dat ze een Directe IP-bridge verbinding aanbieden. Dit is een verbindingloze connectie, waarmee ik bedoel dat je niet hoeft in te bellen. Simpelweg de netwerkstekker in je computer en je bent online (via DHCP). Hierdoor is installatie gemakkelijk, heb je geen software nodig om te installeren, met mogelijk reclame en spyware van dien, zoals het aanpassen van Internet Explorer met reclame. Dat vind ik persoonlijk niet kunnen van een bedrijf waar je een produkt van afneemt.

Demon gebruikt ook het BBned-netwerk in plaats van het KPN-netwerk, waardoor ze hogere datalimieten en hogere upstreams kunnen bieden dan voor produkten via het KPN-netwerk het geval is.

cjdijk
door cjdijk - Apr 16, 2004 om 12:01
5 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf ben ik vorige maand overgestapt van HccNet via KPN adsl naar Demon via BBNed adsl.
Ik had 768/128 (download/upload) kilobits per seconde voor 51.50 euro per maand.
Nu heb ik 2048/1024 (download/upload) kilobits per seconde voor 55.00 euro per maand.
Nieuwsgroepen HccNet 3.5 TeraByte.
Nieuwsgroepen Demon 140 TeraByte.
(voor bijvoorbeeld downloaden films/muziek).
Het enige nadeel is dat je wel even zonder adsl bent bij overstappen.
Bij mij was dat 9 dagen (veel korter is niet mogelijk).
Meestal ben je langer zonder adsl.
Bij een nieuwe aanvraag, als je nu geen adsl hebt, moet je ongeveer 2 tot 6 weken wachten.
Zelf ben ik zeer tevreden over Demon.

pa
door patrick27 - Apr 16, 2004 om 12:01
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb een slechte ervaring met demon,.
Min of meer kun e zeggen dat hun net nog niet volledig is gedekt
Inmiddels heb ik na overwegen en na deze slchte ervaring gekozen voor ADSL van tiscali 2MB/s voor 29.95 per maand..
Ze bieden een datalimiet van 20000 MEGABYTE en een snelheid van 2048/400 ..dit is naar mijn weten een mooie aanbieding, alle andere aanbieders kunnen hier niet aan voldoen.
Kijk anders een op de prijsvergelijkingssites......beste dekkingen worden heden gerealiseerd door chello,tiscali...dus ?

ii
door iisschots - Apr 16, 2004 om 12:01
2 Antwoorden / 0 Vragen

Demon is een van de beste eb professioneelste internet aanbieders. Het is ook een van de eerste die er mee begonnem zijn. Waardoor ze een grote ervaring hebben op het gebied van internet.

tr
door trapm - Apr 16, 2004 om 12:01
8 Antwoorden / 1 Vragen

Vroeger, toen ISDN nog als nieuw gold (ca 1996), had ik een inbel account bij Demon. De helpdesk was perfect, beantwoorden van vragen ging soepel en snel. Toen ADSL gemoongoed begon te worden, 2 jaar geleden, stapte ik over naar Wanadoo ADSL vanwege de kosten. Demon was gewoon te duur op dat moment. Het afscheid viel mij zwaar en heb ik vrijwel dagelijks betreurd. Een 2-tal maanden geleden ben ik terug 'op honk' gekeerd en ben ik weer naar Demon overgetspat. Enkele dagen zonder ADSL gezten, maar nu dan weer full speed online. De aanvraag duurde precies 4 weken en is zeer snel te noemen in ADSL land. De newsservers gaven nog wat capaciteits problemen na de toeloop van vele nieuwe klanten maar daar is men hard aan aan het werken. De toeloop zorgde ook voor overbelasting van enkele NRP's welke vervolgens binnen een week werden vervangen door nieuwere en snellere. Tevens sluit men nu even zn nieuwe klanten zoveel mogelijk aan via Babyxl ipv BBned om deze probleempjes te tackelen. Dit toont aan dat men zn klanten zeer serieus neemt en snel tot actie overgaat in gevak van problemen. Samen met cistron en xs4all staat Demon op eenzame hoogte in internet land.
Ik heb overigens een 8Mb/1Mb lijn a €65 per maand. De meerprijs tov Wanadoo (52,25 voor een 1024/320 lijn) is alleszins zeer redelijk.

jh
door jhooimeijer - Apr 16, 2004 om 12:01
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik wacht nu al sinds 1 oktober op een verbinding, mijn verbinding zou zondag opgeleverd zijn, volgens hun e-mail, op dat moment werkte het nog niet, maandag de helpdesk gebeld, hebben de vraag geregistreerd en gezegt dat het 3 tot 5 werkdagen kon duren, vandaag (4 dagen later) weer gebeld, ze hadden nog geen status staan, en konden me niet verder helpen op dit moment. kon waarschijnlijk tot begin volgende week duren, als ik dit allemaal had geweten was ik in iedergeval niet naar demon gegaan, nu is het niet mogelijk om op te zeggen, maar moet ik een jaar abonee blijven en dus ook blijven betalen. wanneer ik nou eens een verbinding krijg??? ik weet het niet...

lu
door luthor - Apr 16, 2004 om 12:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Prima provider, snelle verbindingen, gratis helpdesk.

dj
door dj - Apr 16, 2004 om 12:01
3 Antwoorden / 0 Vragen

Demon levert voor een hele redelijke prijs het snelst mogelijke ADSL en ze leveren een goede service. Ze zijn ooit begonnen voor bedrijfs aansluitningen en zetten die service nou voort voor particulieren

td
door tdcl01 - Apr 16, 2004 om 12:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is de ervaring niet zo best. Hoewel ik Demon ook heb gekozen vanwege een goede reputatie, is de praktijk bar tegengevallen. De adsl aanvraag is op 15/10/03 ingediend en nu (16/02/04) nog steeds niet operationeel. De supportdesk is chronisch onbereikbaar (wachttijd > 40 min) en enige communicatie omtrent oorzaken uitloop en planning ontbreekt volledig. Ik denk dat Demon wat te veel hooi op de vork heeft genomen en de aanvragenstroom niet meer kan verwerken. Jammer.

ma
door marga1 - May 4, 2004 om 21:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

UITSTEKENDE PROVIDER. IS NIET ZO GOEDKOOP, MAAR WEL GRATIS, DUS 0800 SERVICE EN PRIMASERVICE ZELFS. JE WORD SNEL GEHOLPEN. VOOR MIJ EEN CIJFER 10

cjdijk
door cjdijk - May 5, 2004 om 17:12
5 Antwoorden / 0 Vragen

Op dit moment heb ik ongeveer 12 keer Demon aangevraagd. Dat is voor een stuk of 3 familileden voor 2 kennissen, de rest voor wie ik wel eens computer problemen oplos. Ik moet zeggen dat ik nog steeds supertevreden ben. Ik zit nu sinds oktober 2003 op Demon Adsl, daarvoor 2 jaar op HccNet adsl. Hoewel ik op het forum van tweakers.net wel regelmatig klagende mensen zie staan. Zelf zou ik nooit meer terug willen naar mijn vorige provider HccNet Adsl. Verder ken ik ook iemand met Xs4All, die eigenlijk ook liever Demon zou willen, maar niet wil overstappen vanwege het aantal dagen wat je dan zonder adsl komt te zitten. Zelf heb ik geen enkel moment spijt gehad. Die 9 dagen zonder adsl die ik gehad heb, heb ik er wel voor over gehad.

ko
door korre - May 28, 2004 om 22:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben sinds maart 2004 een tevreden klant bij Demon.

Echter, het verhuisbeleid is minder prettig, en dat zal niet alleen bij Demon zo zijn.

En kleine letters lezen is oooooh zo belangrijk nml.;

Wij hebben onlangs een huis aangekocht, en gaan dus over een aantal maanden verhuizen. Echter het contract van demon, welk minimaal 1 jaar duurt, moet worden doorbetaald ook al wonen wij straks niet meer op dat adres. Want de adsl verbinding kan niet mee verhuizen en je bent dus verplicht een nieuwe adsl verbinding aan te vragen en dus ook een nieuw contract, en natuurlijk is er op dat moment geen aanbieding waardoor je de volle mep mag betalen, denk aan aansluitkosten etc.

In onze situatie, verhuizen wij op 1 oktober en zitten dus nog dik 5 maanden vast aan het oude adsl contract en als wij ervoor kiezen om op het nieuwe adres internet van demon te kiezen zitten wij dus met dubbele kosten, in onze situatie 2 X 55 euro.

Daarnaast betaal je het "oudere" contract door zonder de dienst te

kunnen gebruiken.

Dus bedenk voor dat je demon kiest en bedenk heel goed of je gaat verhuizen binnen 12 maanden na het ingaan van het demon contract.

Er gaan geruchten dat bij andere providers het verhuisbeleid wordt versoepeld, dus kijk eerst goed rond!

Maar kijk zeker ook naar alle andere kleine letters.

Patrick