ro
door rotjeschristian Dec 19, 2013 om 11:30
Computers & telefonie

DigiD

Om in te loggen op een site van de overheid/semieoverheid heb ik een DigiD nodig. Nu blijkt dat ik, om in te loggen op de site van mijn ziektekostenverzekering ook een DigiD nodig heb. Zijn er nog meer instantie''s waar ik een DigiD nodig heb om in te loggen?
Ik dacht echt dat dit alleen overheidsinstantie's betrof.
Alvast bedankt

663 9 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Dec 19, 2013 om 11:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees even klik hier onder wie doen mee.

jantje7
door jantje7 - Dec 19, 2013 om 12:07
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Bij uw ziektekosten verzekering heeft u vaak de mogelijkheid om een keuze te maken om met DigiD of met een wachtwoord in te loggen. De keuze is aan u.

jantje7

edrick3
door edrick3 - Dec 19, 2013 om 12:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo rotjeschristian,

Er zijn meer organisaties dan alleen de overheid die diensten aanbieden met DigiD. Dit zijn overheden en organisaties die een overheidstaak uitvoeren en daarbij het burgerservicenummer in hun administratie mogen gebruiken. Bijvoorbeeld een ziekenhuis of een zorgverzekeraar.

Aangesloten organisaties:
Gemeenten
Nationale organisaties
Provincies
Pensioenfondsen
Politie
Waterschappen
Zorg

Daar kun je dus allemaal met dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord inloggen.
Makkelijk (en veilig - (hopen we)) toch?

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - Dec 19, 2013 om 12:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 19 dec 2013, 12:24]

Er zijn meer organisaties dan alleen de overheid die diensten aanbieden met DigiD. Dit zijn overheden en organisaties die een overheidstaak uitvoeren en daarbij het burgerservicenummer in hun administratie mogen gebruiken. Bijvoorbeeld een ziekenhuis of een zorgverzekeraar.

Aangesloten organisaties:
Gemeenten
Nationale organisaties
Provincies
Pensioenfondsen
Politie
Waterschappen
Zorg

1. Die info is al te vinden onder de link van Aurora1
2. Bron: www.digid.nl

di
door digioma - Dec 20, 2013 om 01:10
646 Antwoorden / 29 Vragen

Hoorde vanmiddag via het nieuws dat DigiD alweer achterhaald is. Binnen afzienbare tijd komt er een andere "nog veiliger" systeem van de overheid. We wachten maar weer af!

Redacteur
door Redacteur - Dec 20, 2013 om 11:54
1074 Antwoorden / 62 Vragen

Er is een aantal offtopic reacties verwijderd.

di
door digioma - Dec 20, 2013 om 18:38
646 Antwoorden / 29 Vragen

In vervolg op m'n berichtje van gisteren: beetje rommelige site, maar de verandering wordt aangekondigd:
http://www.nu.nl/politiek/3658229/nieuw-digid-bruikbaar-in-webwinkels.html
Hoop dat je er iets aan hebt.

tijger1
door tijger1 - Dec 20, 2013 om 18:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit is de link van Digioma

Klik hier

Compleet dwaas idee, inloggen met een Digid bij Webwinkels enzovoort.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 22, 2013 om 15:15
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=redacteur schreef op vrijdag 20 dec 2013, 11:54]Er is een aantal offtopic reacties verwijderd.
Vara blijft toch een beetje heel erg pro overheid hè, noemen ze in de volksmond ook wel censuur.. wees er trots op dat je bij 'de club' hoort..
Indoctrinatie = blijkbaar veel centjes opleveren.

En nee ook dit is niet off-topic..