ou
door ouwebv Feb 15, 2006 om 12:02
Computers & telefonie

Diskette

Ik zit met het volgende probleem ik kan mijn Diskette niet openen.

Even later komt de vraag ,wil je de diskette Formateren.

Is er iemand die het zelfde heeft meegemaakt als ik, en die mij advies kan geven om het op te lossen, en dat ik de diskette wel kan openen.

Met vriendelijke groet

J.Hagen

1503 17 Rapporteer

ou
door ouwebv - Feb 15, 2006 om 12:32
12 Antwoorden / 2 Vragen

Hartelijk dank voor je antwoordt.

Maar ik gebruik de diskette regel matig om info op te slaan, en altijd op dezelfde PC.

alleen nu gaat hij niet meer open, en daar zit het probleem, kan ik hem nog wel open krijgen, zo ja hoe.

GR  JH

pavoordf
door pavoordf - Feb 15, 2006 om 12:33
519 Antwoorden / 73 Vragen

Is vermoedelijk een uitwisselbaarheidsprobleem. De diskette is waarschijnlijk niet gemaakt op dezelfde machine waarop je hem nu probeert te lezen. Dit probleem ontstaat doordat de kopjes van alle diskettestations niet precies op dezelfde plaats staan. Probeer de diskette op andere PC's uit te lezen, liefst op degene waarop hij geschreven is. Om dit en vergelijkbare problemen te voorkomen, heeft het ook de voorkeur om een diskette niet op meerdere stations te beschrijven.

Formatteren heeft meestal geen zin om een diskette die nergens meer gelezen/bechreven kan worden te herstellen. Enige wat dan nog helpt is een bulk-eraser

freya
door freya - Feb 15, 2006 om 15:57
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Diskette's willen het na verloop van tijd nog wel eens opgeven. Werken andere diskette's wèl in het betreffende diskettestation? In dat geval is er niets mis met het diskettestation en moet de oorzaak van het probleem bij de diskette zelf worden gezocht. Het enige dat je dan nog kunt doen is proberen of de diskette in een ander station op een andere PC nog wèl wil werken. Lukt dat nog dan moet je maar snel alle gegevens er af halen en op een nieuwe diskette zetten. Daarna die 'defekte' diskette maar snel in de prullebak gooien. Lukt het lezen niet meer dan is het helaas einde oefening voor die diskette.

m.vr.gr. Freya

ou
door ouwebv - Feb 15, 2006 om 16:07
12 Antwoorden / 2 Vragen

Freya

Ik heb de diskette ook al bij een ander geprobeerd en daar gaat hij ook niet open.

andere diskette gaan wel open.

Is er helemaal geen manier om de diskette weer aan de praat te krijgen.

En waar kan ik eventueel de gegevens nog vinden op de PC.

Mt Vr Gr j.hagen

gsm
door gsm - Feb 15, 2006 om 22:40
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Misschien dat de informatie te herstellen is met één van twee Programma's, die je hier kunt ophalen:

PC INSPECTOR File Recovery en
Restoration 2.5.14

Gebruik deze diskette daarna niet meer.

Groet,
GSM

ou
door ouwebv - Feb 16, 2006 om 11:56
12 Antwoorden / 2 Vragen

GSM

Ik heb het programma geinstaleerd maar het is in het engels en daar begrijp ik weinig van.

Kan jij me hier bij helpen.

Gr  J.Hagen

gsm
door gsm - Feb 16, 2006 om 12:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Welke programma heb je geinstalleerd?

PC Inspector Smart Recovery is alleen foor het herstellen van foto's op kaartjes van digitale camera's.

Er is nog een programma dat je kunt gebruiken:

PC Inspector File
Recovery 4.0

Misschien dat dat eenvoudiger is, hoewel het ook in het Engels is.
Probeer dat anders eerst eens.
Kies voor het herstellen in ieder geval de A: schijf, dat is de diskette.

Groet,
GSM

ou
door ouwebv - Feb 16, 2006 om 13:59
12 Antwoorden / 2 Vragen

GSM

Nou ik heb het voor elkaar de bestanden staan  nog op diskette maar hoe krijg ik ze nu op de computer.

Gr J.Hagen

ou
door ouwebv - Feb 16, 2006 om 14:42
12 Antwoorden / 2 Vragen

GSM.

IK zie de bestanden op de diskette.

Maar hoe krijg ik ze daar vanaf en op een andere dikette of schijf.

Hij meldt ook ERROR 34 DRV: 0L BA : 19 BLOCKS=1

ABORT  RETRY or IGNORE

Gr  J.HAGEN

mavaros
door mavaros - Feb 16, 2006 om 14:49
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

De diskette is kapot.

De programma's om verloren data terug te halen kosten over het algemeen geld.

Maak voortaan back ups van de diskettes, en weet dat diskettes niet eeuwig meegaan.

gsm
door gsm - Feb 16, 2006 om 14:50
5940 Antwoorden / 47 Vragen

PC File Recovery:
Selecteer een bestand en kies in het volgende scherm de bestemming.
Klik bijvoorbeeld op het plusteken voor Deze Computer, dan op de Mijn documenten.
Klik op de groene V.

Restoration:
Bij het programma Restoration moet je ook de bestanden selecteren en dan klikken op Restore by Copying.

Selecteer boven in het nieuwe venster, bij Opslaan in, de bestemming en controleer of verander onderin de bestandsnaam.
Kies als bestemming in principe Mijn documenten, maar elke andere plek op de C: schijf voldoet ook wel.

Klik dan op Opslaan.

Succes,
GSM

freya
door freya - Feb 16, 2006 om 14:54
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals ik al eerder aangaf is de enige mogelijkheid om diskette's met leesfouten (Abort, retry, ignore melding) nog uit te lezen deze diskette op een andere PC proberen in te lezen. Gaat dat niet meer, dan is het gewoon einde verhaal. Je kunt met herstelprogramma's alleen bestanden herstellen die qua inhoud beschadigd zijn. (dus door de software niet meer te lezen) Als het diskettestation zelf weigert deze diskette te lezen dan is het gewoon over en uit. Freya

ou
door ouwebv - Feb 16, 2006 om 19:15
12 Antwoorden / 2 Vragen

GSM en Freya

Het ongelofelijke is gebeurd.

Een leek op het gebied van computer ,heeft in samenspraak met GSM en Freya het voor elkaar gekregen om vast gelopen disketes

met informatie weer op de PC over te zetten.

Mijn HARTELIJKE Dank hiervoor

Gr J.Hagen

gsm
door gsm - Feb 16, 2006 om 19:32
5940 Antwoorden / 47 Vragen
freya
door freya - Feb 16, 2006 om 20:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Denk er aan dat je een dergelijke 'probleemdiskette' NOOIT MEER gebruikt. Weggooien dus. Freya

gsm
door gsm - Feb 16, 2006 om 21:24
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Inderdaad is het beter die diskette niet meer te gebruiken, zoals eerder aangegeven!

Nog een advies:
Leg de nu nog goede diskettes liever niet te dicht onder de voorkant van het beeldscherm.

Wanneer het beeldscherm wordt aangezet, vindt er in de meeste gevallen
een demagnetisatie plaats van de beeldbuis (dat geeft een kort brommend
geluid) om zo de kleurzuiverheid van het beeld te bevorderen.

Dat demagnetiseren is echter niet gezond voor de gegevens op de diskettes, als die mogelijk te dicht bij het beeldscherm liggen.

Dit geldt alleen voor de steeds minder gebruikte CRT beeldschermen met
een beeldbuis. Bij LCD beeldschermen is er geen gevaar voor de
diskettes.

Vr.groet,

GSM

ou
door ouwebv - Feb 16, 2006 om 21:32
12 Antwoorden / 2 Vragen

GSM EN Freya

Nogmaals hartelijk dank, en mocht ik ooit weer een probleem hebben dan weet ik waar ik wezen moet.

Gr  J.Hagen