getty
door getty Nov 3, 2017 om 11:22
Computers & telefonie

Doe ik iets verkeerd?

Sinds de forumupdate van een week of wat geleden, moet ik continue, op laptop en iphone, inloggen op het forum. Is dit herkenbaar en zo ja, is daar een oplossing voor, want ik vind het knap irritant.
Ik vink overigens steeds aan dat de gegevens bewaard moeten worden voor de volgende keer, maar steeds is het vinkje weer verdwenen en moet ik dus opnieuw inloggen.

2183 17 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Nov 3, 2017 om 11:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, je doet niets fout. Zelfde probleem heb ik ook sinds de update, net als andere forumleden. Geef het door aan de redactie, hoe meer klagers, des te meer kans dat er eens iets aan gedaan gaat worden. Mailadres: Kassa-online@bnnvara.nl

tenormin
door tenormin Nov 4, 2017 om 04:52
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ben bang van niet. Heb dit al op 28 Oktober gemeld: men zou er naar kijken. Nu klaarblijkelijk nog.

Cookies
door Cookies - Nov 3, 2017 om 11:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dit mailtje met problemen waar ik tegen aan loop, heb ik 28/10 aan de redactie verzonden:

Van:
Datum: zaterdag 28 oktober 2017 10:56
Aan: Kassa-online <Kassa-online@bnnvara.nl>
Onderwerp: Veel (inlog) problemen sinds het laatste 'geknutsel' aan de site

Hallo,

Waag er maar even een mailtje aan in de hoop dat e.e.a. kan worden opgelost.

  1. Problemen op laptop:

1) Met Chrome krijg ik bij klikken op ‘inloggen’ een leeg geel scherm, geen inlogmogelijkheid dus

2) Met Opera (mijn standaardbrowser) wordt mijn wachtwoord niet onthouden, waardoor ik iedere keer opnieuw moet inloggen. Wordt er na inlog ook na bepaalde tijd weer uitgegooid, erg onhandig.

Ter info: ik gebruik Ad-Guard, Ghostery, accepteer geen cookies van derden en vink de niet-noodzakelijke NPO cookies uit.

  1. Problemen op Samsung tablet:

1) Met Opera (mijn standaardbrowser) is inloggen onmogelijk. Krijg wel het inlogscherm, maar kom niet verder.

  1. Probleem sinds maanden op alle devices (laptop/tablet/smartphone):

De oer irritante cookiemelding blijft staan.

Grt

Carola

tijger1
door tijger1 - Nov 3, 2017 om 11:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik, en ik denk eigenlijk iedereen, heeft dezelfde problemen. Ik moet steeds inloggen. En dan gewoon inloggen werkt niet, want dan kom ik op mijn profielpagina, pas als ik dan op mijn avatar klik, ben ik er in.

Ik ben die koekie balk even kwijt geweest, maar die blijft nu ook hinderlijk boven in beeld.

Ik denk niet dat melden nog enige zin heeft, al zo vaak gedaan.

Ge
door Genee - Nov 3, 2017 om 11:56
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Op de iPad kom ik na inloggen op profielpagina.
Daarna klik ik maar weer op de bladwijzer van V&B en kom ik ingelogd bij de vragen.

Cookies
door Cookies - Nov 3, 2017 om 12:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De redactie heeft zelf gevraagd problemen te mailen naar ze.
Als ze niet van plan zijn de problemen op te lossen, kunnen ze dat net zo goed niet vragen.

DOOR TIJGER1 - 3 NOV. 2017 OM 11:51
33297 ANTWOORDEN / 17 VRAGEN

*knip*

Ik denk niet dat melden nog enige zin heeft, al zo vaak gedaan.

getty
door getty - Nov 3, 2017 om 12:32
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dank alleen !  Het ligt dus niet aan mij, gelukkig.  Ik ga het toch maar melden. Misschien onder het motto, hoe meer klagers, hoe sneller een oplossing.

emcede
door emcede - Nov 3, 2017 om 12:43
960 Antwoorden / 4 Vragen

Hier geen probleem. Ik lees op pc en op tablet (iPad). Ik hoef niet in te loggen. Wel zie ik alleen op de iPad de irritante cookiemelding staan.

marita5
door marita5 - Nov 3, 2017 om 13:00
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Getty ,

U bent niet de enige , ik klik me suf .
Cookiemelding is niet te blokkeren , 1) eerst klikken op akkoord cookies , 2 ) inloggen  kom ik uit op profielpagina 3) en dan nog eens klikken op V/B .
Ik heb dit gemeld bij de redactie , omdat ik het nut  er niet van inzag om op mijn profielpagina uit te komen , hun antwoord dit was een verbeterpunt .!!!
Tot op heden geen antwoord gekregen waarom ik bij afsluiten van de site automatisch ben uitgelogd .

gerbera
door gerbera - Nov 3, 2017 om 14:05
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Komt dus niet door mij dat ik steeds weer moet inloggen. Kom dan ook op mijn profiel, waar ik het nut niet van inzie. De koek(t)rommel heb ik gelukkig geen last van. Was ff bang dat mijn, velengde en vernieuwde, virusscanner de oorzaak was maar niet dus.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 3, 2017 om 16:14
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Soms blijf ik ingelogd maar hinderlijk vaak ook niet. Op iPad ben ik de coockiebalk kwijt als ik die naar boven wegscrol.

tenormin
door tenormin - Nov 3, 2017 om 19:56
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ik heb een ander probleem. Ook voorgelegd aan de redactie. Had, of liever: wilde vorige week alles uitvinken van binnenkomende vragen, dus naar profiel gegaan. Moet nu bij wijzig gegevens naam enz. Invullen, maar blijft bij email adres stoppen. Wel staat alles uitgevinkt, maar berichten blijven binnenkomen. Ik wilde hier (USA) dus even niet meedoen, maar lukt niet. Ze zouden er naar kijken. Daar blijft het kennelijk bij. Ben niet blij dat ze weer ver'nieuwingen' hebben aangebracht. En ik kan niet eens uitloggen.

costnix
door costnix Nov 3, 2017 om 23:02
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als de redactie er alleen maar naar kijkt, komt er geen “verbetering”. :-(

diumenge
door diumenge - Nov 3, 2017 om 20:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nergens last van...

gsm
door gsm - Nov 3, 2017 om 22:21
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ter info:
Ik heb zelf relatief weinig last van het ontbreken van de mogelijkheid om ingelogd te blijven.
Dus wel telkens opnieuw inloggen, na het sluiten van de Opera of Firefox browser.
Beide browsers onthouden echter de inloggegevens zodat ik met enkele klikken daar ben waar ik zijn moet.
Ook met Opera op mijn Android telefoon werkt de website goed, al gebruik ik dat normaal zelden.

costnix
door costnix - Nov 3, 2017 om 23:03
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gelukkig onthoudt mijn iPad de inloggegevens, anders zou ik er hoorndol van worden.

tijger1
door tijger1 Nov 3, 2017 om 23:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijn I-pad onthoudt ook de gegevens, maar ik moet toch wel steeds twee keer op inloggen klikken en dan op mijn avatar om ergens te komen.

costnix
door costnix Nov 4, 2017 om 00:06
2874 Antwoorden / 1 Vragen

We zitten in de zelfde boot.

bosduif
door bosduif - Nov 4, 2017 om 02:32
113 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ging voor 8 weken weg dus uitgelogd en de notificaties stop gezet.
Sinds een week geprobeerd om weer in te loggen.
Ook de redactie gemaild.
Geen antwoord.
Via een fakevraag, die ik niet geplaatst heb, in kunnen loggen.
Ik blijf nu ingelogd staan.
So far so good.
Alleen de notificaties krijg ik niet meer aan gang.
Voorheen, als je op je avatar klikte, kon je kiezen welke notificaties je wilde ontvangen.
Is er niet meer. Weg. Pleite.
Iemand een trukje hiervoor?
Trukendoos bij de redactie is leeg.

marita5
door marita5 Nov 4, 2017 om 05:07
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@bosduif , bij mij kan ik wel de notificaties aan / uit zetten . u schrijft is er niet meer , weg pleite , . klik bovenaan in de roze balk op profiel > klik dan in de gele balk bewerk profiel , scroll helemaal naar beneden , daar kunt u aanvinken wat u wilt ontvangen ., klik dan op bijwerken ..

tenormin
door tenormin - Nov 4, 2017 om 04:42
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@bosduif, zelfde probleem hier. Wilde ook uitloggen en niets ontvangen. Kon notificaties niet uitzetten, ja, vinkjes waren uit, wilde " off line", maar de niet gewilde vragen blijven dus binnenstromen. Redactie zal vraag van @getty wel weer gesloten verklaren met de welbekende heeft u problemen, mail ons. kan wel blijven mailen, alleen, antwoord laat heel lang op zich wachten. Op avatar de wijzigingen doorgeven lukt dus niet voor een meter. Wat, eerder geschreven, bij redactie het antwoord kwam: we zullen er naar kijken, wat @costnix commentaar was "als het bij kijken blijft".... Er is dus nog steeds niet naar gekeken. Althans, heb niets meer gehoord.

Redacteur
door Redacteur - Nov 4, 2017 om 13:34
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Beste forumgebruikers,

De klachten zijn bij ons bekend en er wordt hard aan gewerkt om ze op te lossen. Problemen kunnen jullie mailen naar kassa-online@bnnvara.nl. Omdat het hier niet om een consumentenkwestie gaat, wordt dit topic gesloten.

Met vriendelijke groet,

Kassa internetredactie.