va
door valetta Dec 29, 2013 om 08:38
Computers & telefonie

Doorschakelen met

Sinds gisteren kan ik ineens geen uitgaande gesprekken meet voeren. Wanneer ik wil bellen krijg ik een zwart balkje onderin met de boodschap: doorschakelen met voorwaarden actief.
Ik heb een samsung galaxy s2, een prepaid ah mobiel kaart, provider van ah is kpn. Ik heb het internet al doorzocht voor een oplossing maar kom er niet uit. Wie kan mij helpen?

18647 11 Rapporteer

alexishoop
door alexishoop - Dec 29, 2013 om 09:09
562 Antwoorden / 6 Vragen

settings -> oproep -> spraakoproep -> oproepen doorschakelen -> voorwaarden.

Een tweede manier is door ##004# in te toetsen en dat te bellen. nadeel hierbij is dat tevens je voicemail kan uitgeschakeld worden.

va
door valetta - Dec 29, 2013 om 09:17
23 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Alexis,

Dank voor je antwoord.

De 1e optie die je gaf heb ik gekeken.
Ik krijg dan 4 mogelijkheden:
Altijd doorsten: uit
Doorschakelen indien bezet: doorsturen naar...en dan staat er mijn nummer
Doorschakelen bij geen antwoord: doorsturen naar...mijn nummer
Doorschakelen indien niet bereikbaar: doorsturen naar...mijn nummer

Optie 2 heb ik gedaan maar geeft geen resultaat, ik kan nog steeds niet bellen.

ro
door ron530 - Dec 29, 2013 om 10:05
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Doorschakelen heeft met inkomende gesprekken van doen, niet als u gesprek wil voeren. Wat u kunt proberen is teruggaan naar fabrieks instellingen.

redfloor
door redfloor - Dec 29, 2013 om 11:10
166 Antwoorden / 21 Vragen

Gisteren sprak ik iemand die sinds gisteren precies hetzelfde probleem heeft. Ook hij heeft AH Mobiel als provider, dus wellicht is het een storing? Hij heeft zijn telefoon inmiddels in het kampvuur gegooid, maar wellicht komt het bij u wel weer goed.

va
door valetta - Dec 29, 2013 om 11:12
23 Antwoorden / 5 Vragen

Heb mijn telefoon inmiddels weer terug gezet naar fabrieksinstellingen. Maar ben nu alles kwijt en heb het probleem nog steeds. Kan geen account meer toevoegen, krijg foutmeldingen zoals netwerk niet beschikbaar e.d.
Ik denk dat ik mijn oude telefoon maar weer ga gebruiken want ik word er tureluurs van :-(
Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

edrick3
door edrick3 - Dec 29, 2013 om 11:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo valetta,

Wel op de juiste manier gereset? Kijk eens hier.

ro
door ron530 - Dec 29, 2013 om 11:26
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Van een storing is mij niets bekend want ik heb met AH mobiel volledig bereik.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 29, 2013 om 11:41
4299 Antwoorden / 5 Vragen

AH mobiel 36 cent per minuut en afronden op hele minuten
Simyo 10 cent per minuut eerste volledig, hierna per seconde

Tja.. sowieso via het mobielnetwerk bellen is zo 2013, wifi + voip.. Dat laatste is natuurlijk ook heel ingewikkeld met tot 3 regeltjes tekst invullen :-).

aurora1
door aurora1 - Dec 29, 2013 om 15:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer anders nog om de gsm helemaal uit te zetten, batterij eruit, simkaart eruit (van beide de contacten schoonmaken), na een paar minuten alles er weer in doen en opnieuw opstarten met je wachtwoord.
Werkt dat nog niet dan eventueel nog eens de instellingen bij de provider opvragen ik dacht dat je daarvoor een sms naar een 4-cijferig nummer moet sturen.
Kijk anders ook nog in je account bij AH of daar iets aan- of uitgezet moet worden.
Lees klik hier ook nog even door.
Jammer dat je voor het resetten niet eerst een back-up gemaakt hebt. Overigens als je dat eerder eens met Kies gedaan hebt met de telefooninstellingen e.d. dan kun je proberen die terug te zetten.

va
door valetta - Dec 29, 2013 om 16:32
23 Antwoorden / 5 Vragen

Beste allemaal, ik kan weer bellen! Ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen maar alle oplossingen in jullie antwoorden had ik gisteren al gedaan en niets hielp. Na het terug zetten naar fabrieksinstellingen was het helemaal een drama en kon nog steeds niet bellen. Ja dom van mij om geen back up te maken, dat is iets dat ik in ieder geval nooit meer zal vergeten.Enfin toch maar weer mijn telefoon gepakt een uurtje geleden. Gelukkig kon ik nu wel een account toevoegen e.d. en ik kan wonder boven wonder ook weer bellen.Ik zal er wel nooit achter komen wat er nu precies aan de hand was maar ik ben blij dat hij het weer doet!
Bedankt voor het meedenken!

aurora1
door aurora1 - Dec 29, 2013 om 16:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gelukkig maar weer en dank voor het melden. Maak nu maar snel een back-up met Kies.