br
door brammetje Nov 24, 2004 om 10:21
Computers & telefonie

Downloaden van media bestan (mms protecol)

allereerst even: dit is het bestand waar het om gaat:

mms://straumod.nrk.no/MGP_jr_/2004-10-20/United_Kingdom_650_WM_20041020_142920.wmv

het openen van dit bestand levert weinig problemen op, je standaar muziek speler opent, en je krijgt streaming audio (wordt gespeelt vanaf internet), er zijn geen rechten aan het bestand verbonden, dus denk ik dat het mogelijk moet zijn het bestand op te slaan op de harde schijf / te downloaden...

echter dit lukt mij niet.. met name door het voor mij onbekende protecol (mms ipv http)... dit zou toch mogelijk moeten zijn? graag een beetje hulp, want dit nummer vind ik echt helemaal geweldig

226 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 24, 2004 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo brammetje,

Je kunt hiervoor een programma gebruiken als Net Transport. Je kunt het hier vinden:

http://www.xi-soft.com

Als het programma gestart is toets je nieuw, en vul je bij URL die URL van jou in. Bij Map kun je invullen waar het bestand wordt opgeslagen.

suc6, Freya

ve
door verwijderd - Nov 24, 2004 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

heel erg bedankt,,, ookal zou het makkelijker moeten kunnen, het werkt wel, ik had al een ander proggie gezien maar dat werkte niet, en dit doet het, heel fijn, harstikke bedankt!

ve
door verwijderd - Nov 24, 2004 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag gedaan hoor. Het is een erg eenvoudig proggie en in het nederlands (als je dat belangrijk vindt). In ieder geval veel suc6 ermee. Freya

ve
door verwijderd - Dec 1, 2004 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het feit dat het niet te downloaden is heeft niet zo direct te maken met rechten of iets dergelijks.

MMS staat voor Microsoft Media Server. Een server waar Windows audio bestanden gestreamed wordt. Streaming betekent in dit geval dat er niet een vast bestand op de server staat dat gedownload wordt, maar dat het linkje wat je hierboven noemt verwijst naar iets wat (bij bijvoorbeeld live radio/tv zelfs continu) bijgewerkt wordt. Het enige wat jij op de computer binnen krijgt is dat stukje geluid of video.

Het downloaden van een verwijzing heeft dus geen zin, wat je wel kunt doen (door middel van de eerder genoemde software) is het geluid een tijdje opnemen. Je kunt het vergelijken met het opnemen van tv. Terwijl de tv afspeelt, kun je het beeld opnemen met je videorecorder.

Succes!

ve
door verwijderd - Dec 1, 2004 om 23:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik begreep dat het streaming was, en ook dat dit normaal wordt gebruikt voor live uitzendingen ed, dit is hier echter niet het geval, het is al tijden hetzelfde bestand, dat is ook waardoor ik in de war raakte, maar evengoed bedankt

ve
door verwijderd - Jan 2, 2005 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Media player 9 downloaden ;-) mms = microsoft media stream/server

ve
door verwijderd - Jan 2, 2005 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

dood draadje