se
door seashottle2 Aug 24, 2008 om 12:54
Computers & telefonie

Downloaden Windows SP 3

Ik krijg de laatsted tijd adviezen op het scherm om Windows SP 3 te downloaden. Maar men adviseert eerst een systeembestand te backuppen.  Vragen:waar selecteer je het systeembestand en hoe backup je dat. Ik heb mijn externe harde schijf in NL staan en zit nu in Fr. Ook vond ik in een handboek, dat ik tevoren  een herstelpunt moet maken omeventuele narigheid te voorkomen. Wie geeft mij een veilig advies?

771 10 Rapporteer

gsm
door gsm - Aug 25, 2008 om 12:08
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kan beter even wachten tot je weer in NL bent. Haast is er niet bij.
Een herstelpunt zou ik altijd even ook zelf maken, ook al maakt de installatie van XP SP3 er zelf ook een.
Dat kan via de Bureau-accessoires, Systeemwerkset.

Zorg voor up-to-date stuurprogramma's voor video en audio.
Stop de virusscanner (tijdelijk) en start dan de SP3 installatie.

GSM

se
door seashottle2 - Aug 25, 2008 om 12:14
14 Antwoorden / 6 Vragen

GSM, dank voor je reactie.Maar waarom vind jij het beter te wachten tot ik weer in NL ben? En helaas weet ik  niet hoe ik het volgende advies moet uiytvoeren: Zorg voor up-to-date stuurprogramma's voor video en audio. Waarom en hoe doe je dat?

Tensloltte uit mijn vraag:hoe vind/selecteer je het systeembestand?

Nogmaals dank voor je aandacht, seashottle2

gsm
door gsm - Aug 25, 2008 om 17:24
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het kan natuurlijk ook wel in Fr als de verbinding met internet daar maar snel genoeg is.

Het is bekend dat sommige stuurprogramma's (drivers) voor de video adapter en voor de audio adapter niet goed met SP3 kunnen samenwerken. Als je niet weet hoe je de nieuwste stuurprogramma's installeert, dan kun je het beste een handige kennis vragen of die even kan helpen.

Je kunt SP3 ook zondermeer proberen te installeren. Grote kans dat het wel lukt. Maak echter wel eerst een herstelpunt.

vraag:
Hoe vind/selecteer je het systeembestand?
antwoord:
Het gaat niet om slechts een systeembestand.
In het herstelpunt zit al de back-up van alle belangrijke systeembestanden. Eigenlijk is het geen volledige backup en is deze alleen bedoeld voor gebruik direct na het installeren van SP3, wanneer je de installatie van SP3 weer zou willen ongedaan maken.
Herstelpunten zijn maar beperkt houdbaar zou je kunnen zeggen.

GSM

wi
door wilsophie - Sep 3, 2008 om 13:20
8 Antwoorden / 2 Vragen

Krijg je dat advies op je scherm? Het lijkt me niet veilig.
Wij hebben dat advies via email gekregen en haalde het trojaanse paard binnen. Een virus wat moeilijk te verwijderen is.
EEn backup zetten van je systeembestand is niet niks.
Als je geen problemen hebt dan zou ik het bericht negeren.

se
door seashottle2 - Sep 5, 2008 om 00:38
14 Antwoorden / 6 Vragen

Aan Wilsophie en de anderen , die de moeite namen om op mijn vraag te antwoorden.Dank voor je waarschuwing. Ik geloof niet, dat ik het bericht per email kreeg, maar ik vraagmij nu af: wat is het nut van SP3 ? Seashottle2, nu weer in NL.

kiran
door kiran - Sep 5, 2008 om 01:00
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@wilsophie

"Advies via email"   ????????  Vandaar dat virus .........

Nooit van gehoord dat je een update of upgrade via de mail krijgt.

kiran
door kiran - Sep 5, 2008 om 01:06
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@seashottle2

Info: Windows sp3

Je kan 't inderdaad zelf downloaden, maar ook op het bericht zelf wachten .......... dus op de update die vanzelf langs komt.

kiran
door kiran - Sep 5, 2008 om 01:27
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, het staat er een beetje raar.

Je kan dus ook op de automatische update wachten. En dan sp3 binnen halen.

mi
door misschien - Sep 5, 2008 om 11:34
32 Antwoorden / 8 Vragen

Ik kreeg vandaag via automatische update SP3 aangeboden. Na overleg met een computerdeskundige besloten geen back up te maken omdat dit heel veel tijd zou kosten en het risico erg laag zou zijn dat er iets mis gaat. Heb dus op hoop van zegen SP3 toestemming gegeven. Installatie en opnieuw opstarten was een langdurige zaak maar wonder alles doet het! Ik geloof de computerdeskundige die zegt dat je weinig risico loopt (het is natuurlijk wel handig zo iemand op de achterhand te hebben).

Succes met installeren!

se
door seashottle2 - Sep 6, 2008 om 00:26
14 Antwoorden / 6 Vragen

Aan misschien@

Dank voor je verhaal over SP 3. Het probleem is, dat ik mijn halve leven op de computer heb staan, ik doe nooit spelletjes etc en ik zou me zeer gedupeerd voelen als ik alles kwijt zou zijn. ik denk, dat ik wel een herstelpunt ga maken, ook  al doet SP 3 dat zelf ook.

En dan op hoop van zegen.  Nogmaals dank,van  seashottle2.